Gjest Pet Skrevet 24. april 2008 #1 Del Skrevet 24. april 2008 Hva koster det å skifte dynamo på et verksted på en eldre Fiesta, sånn ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 24. april 2008 #2 Del Skrevet 24. april 2008 Du, er det en eldre fiesta, ville jeg heller gått til en skraphandler eller biltema, og så skiftet selv. Eller få en nevenyttig tante eller onkel til å gjøre det. Det er en rimelig enkel operasjon. (Verkstedspriser har jeg ikke peil på.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 24. april 2008 #3 Del Skrevet 24. april 2008 Du, er det en eldre fiesta, ville jeg heller gått til en skraphandler eller biltema, og så skiftet selv. Eller få en nevenyttig tante eller onkel til å gjøre det. Det er en rimelig enkel operasjon. (Verkstedspriser har jeg ikke peil på.) Det er det jeg har fått tips om fra andre i løpet av kvelden også. Noen sa at det kunne være børstene til dynamoen også. Kan man skifte dem selv også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 25. april 2008 #4 Del Skrevet 25. april 2008 Børstene på dynamoen gikk hele tiden på gamle Golfen min - smal sak å bytte selv. Til slutt sluttet den å lade, så da byttet jeg hele dynamoen. Kjøpte ny på Biltema(?) til ca. 700 kr, tror jeg det var. Anbefaler å bytte selv eller få noen til gjøre det, blir nok myyye billigere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. april 2008 #5 Del Skrevet 26. april 2008 Ja, men vær obs på at flere og flere biler kommer med "børsteløs" dynamo. Skraphandlere har ofte original til under halv pris. Å skifte børster, trenger du litt kyndig hjelp til den første gangen. Men å skifte dynamo, greier du selv, ved å merke deg hvor skruer, ledninger og deler var på den gamle. Sørg for at ledningenes kontakter sitter godt på. Og så er det en skrue du løsner litt, for å kunne stramme viftereima. Den skal ikke kunne presses inn mer enn en cm omtrent. Og så må du huske å etterstramme alle skruer etter noen dagers tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #6 Del Skrevet 27. april 2008 Hvis det er en gammel Fiesta, har de garantert en brukt en hos høggern for rundt 400 kroner. Koble fra minus-ledningen på batteriet (viktig!!), skru løs den gamle dynamoen og sett inn den nye. De sitter som oftest bare med to-tre bolter og en til tre ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå