Gjest Casey Skrevet 27. april 2008 #21 Skrevet 27. april 2008 Spis en større lunch enn du gjør nå slik at du slipper å bli sulten igjen så fort. Dra rett på trening etter jobb. Spis eventuelt en banan før eller etter trening i tillegg. Jeg spiser ganske store og sunne luncher. Men det er langt å vente fra lunchmat i 11-12 tiden til trening etter jobb. Det må hvertfall et mellommåltid til, og en banan i forbifarten er ikke bra nok. Hvis jeg synes dette er vanskelig å få til, hva da med alle familier der det er barn og stress i tillegg - hvordan får de det til?!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #22 Skrevet 27. april 2008 "Pushe" mens man trener betyr vel at de står "over deg", og hvordan kan man trene om det står noen på sidelinjen og skal blande seg inn mens man puster og tar i? Å løpe på tredemøllen f.eks., står de ved siden av og sier "bra, fortsett" da liksom? Noen trenger faktisk å ha noen som står ved siden av og sier "du klarer litt til" e.l. når de begynner å bli slitne og har lyst til å stoppe treningen. F.eks. bruker mange som trener med tunge vekter en som står bak, ikke bare for å ta vektene hvis det blir for tungt, men også å kunne si "du klarer en rep til" og så ev. ta vektene hvis det ikke går. Angående rådet om å spise stor lunsj. For min egen del kan jeg si at jeg ikke er laget slik. Uansett om jeg spiser en eller to porsjoner havregrøt f.eks. blir jeg like fort sulten. Derfor er det bedre for meg å spise mindre måltider oftere. Jeg spiser frokost litt før åtte, mellommåltid kl 10 ca. Lunsj kl 12.00 og da mellommåltid igjen fra 14.00 og utover. Vet noen er slik at de kan spise en stor frokost og være mett resten av dagen, men slik fungerer ikke min kropp i alle fall. Så om du skal rett på trening etter jobb er det nok lurt å få spist litt mellom lunsj og trening, og så kanskje kutte litt ned på lunsjen. Motivasjonen for å dra på saltimer til bestemte tidspunkt må vel være at det er gøy og at du føler deg bra etterpå. Regner med at du trener fordi du synes det er gøy? Hvis ikke kan du kanskje prøve annen trening som du liker bedre. Min motivasjon for trening, jeg går tur med hunden min og trener ellers styrke og til dvd hjemme, er rett og slett at jeg føler jeg får mer overskudd og bedre form, samt at jeg liker den treningen jeg gjør.
Gjest Casey Skrevet 27. april 2008 #23 Skrevet 27. april 2008 Motivasjonen for å dra på saltimer til bestemte tidspunkt må vel være at det er gøy og at du føler deg bra etterpå. Regner med at du trener fordi du synes det er gøy? Selvsagt! Noen blant oss er bare i overkant late og tiltaksløse, og har problemer med å komme seg fra stuen til treningsstudioet. Selv om det er gøy når man først er der.
Gjest *Mim* Skrevet 27. april 2008 #24 Skrevet 27. april 2008 Jeg har ikke sjans til annet enn kveldstrening. Heldigvis er jeg B-menneske og har mest overskudd på kvelden. Sov en liten lur tidligere, så orker du mer utover ettermiddagen.
Gjest Chili P Skrevet 27. april 2008 #25 Skrevet 27. april 2008 Jeg spiser ganske store og sunne luncher. Men det er langt å vente fra lunchmat i 11-12 tiden til trening etter jobb. Det må hvertfall et mellommåltid til, og en banan i forbifarten er ikke bra nok. Spis et måltid før du drar fra jobb, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå