Gjest Casey Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Hvordan skal man klare å motivere seg til trening på helsestudios ulike gruppetreninger; Core, sykling, osv. som begynner til eksakte klokkeslett? Det er ikke akkurat det som høres morsomt etter en lang dag på jobb. Så skal man jo gjerne ha god mat først også? Motivasjon - hvor henter dere den?
Gjest Pupsilure Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Min erfaring er at man bare må reise rett på treningssenteret etter jobb. Setter du deg ned i sofaen er det gjort! Da kommer hvertfall ikke jeg meg på trening.
Nabodama Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Min erfaring er at man bare må reise rett på treningssenteret etter jobb. Setter du deg ned i sofaen er det gjort! Da kommer hvertfall ikke jeg meg på trening. Det er min metode også. Sååå tungt å komme seg opp fra sofaen når en først har havnet der. Men gruppetrening til bestemt tidspunkt er jo verre. Å avtale med venninne at man drar sammen kan være greit, da bør man liksom dra uansett.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Kjemp med deg selv et par ganger så du gjør det, kanskje evt gjør du det like etter jobb (husk å få i deg litt mat før, ellers blir det dobbelt så tungt), så finner du ut hvor deilig det egentlig er! Etter en lang slitsom dag på jobb, så får du trent du alt det psykiske slitet og får løst opp de stive musklene etter jobb. Ja, jeg vet det er vanskelig i starten, men etter hvert blir det enklere å dra på trening, når du vet hva slags kveld du faktisk får etter en god treningsøkt - det er rett og slett mye deiligere å dette ned i sofaen med støle, slitne muskler og et slitent hode! Du kan legge den gode maten til etter trening (men planlegg det på forhånd, for all del, for etter trening er det umulig å bestemme seg, siden man vil ha alt) Trikset er å få det til en vane! Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Enig med gjest Linda! Finner du i tillegg en aktivitet du liker, så er det ikke noe ork. Det kan være at jeg bare er heldig, men jeg synes bare det er gøy å dra på en step- eller aerobictime, ikke noe ork!! Men litt stress kan det medføre ja, for å rekke alt, men det er en annen sak.
Gjest Chili P Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Du må ikke tenke så mye over det. Bare bestem deg, og gå.
murray Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Det jeg liker med trene etter jobben er at jeg slutter å tenke jobb. Deilig! Ellers har jeg en tendens til å gå og gnage på "det skulle jeg gjort" og "det skulle jeg sjekka". Dessuten er det veldig morsomt å bevege seg til musikk. Og så tenker jeg på hvor utrolig god samvittighet jeg vil ha etter timen... Prøver også å velge forskjellige typer timer for ikke å gå lei. I dag gikk jeg feks på satscorepuls for første gang. Moro!
Gjest Bond Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Ha samboer som trener også. Alltid den ene som har motivasjon
Paradokset Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Så skal man jo gjerne ha god mat først også? Jeg vil anbefale deg å spise litt før/underveis i treninga, type banan e.l og så heller ta et skikkelig måltid etterpå. Og motivasjonen må jo være at du føler deg bedre etterpå og har mer energi ut resten av dagen...
Gjest Wildcat Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 (endret) . Endret 30. juni 2008 av Wildcat
Cuba Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 De fleste timene jeg går på starter kl. seks. Da rekker jeg å komme hjem, spise litt havregrøt til Friends, skifte og så dra. Kl. seks er det da mellom 1 - 1,5 time siden jeg spiste. Så spiser jeg en større middag når jeg kommer hjem. Hadde jeg satt meg ordentlig ned i sofaen med joggebukse og pledd med en gang etter jobb hadde det nok vært verre. Frister ikke så mye å dra ut og stresse når man har blitt slapp og døsig. Prøv å planlegg litt til du finner ut hva som fungerer for deg så kommer du fort inn i en vane du trives med
skanky Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Du må ikke tenke så mye over det. Bare bestem deg, og gå. Det er min metode også. Så fort jeg begynner å tenke "skal, skal ikke.." og veie opp alternativene mot hverandre, så blir det vanskeligere å komme seg på trening. Jeg bare bestemmer meg for når jeg skal trene, og så gjør jeg det rett og slett! Det gjelder å ignorere den delen av deg som lurer på om du gidder eller ei. Du SKAL jo trene, det er ikke et spørsmål engang. Tenk at det eneste du egentlig trenger å gjøre, er bare å ta på deg treningsklær og gå til treningssenteret. Når du har kommet der, går jo resten av seg selv.
Gjest Casey Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Ha samboer som trener også. Alltid den ene som har motivasjon Nei, det stresser og virker mot sin hensikt. Fint det virker for deg! Uansett, takk for tipsene her. Motivasjon vil alltid være et tema!
Gjest Evine Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Jeg trener fast 4 dager pr uke på treningssenter og noen av disse timene starter ikke før kl. 20:00. Synes ikke det er noe problem for jeg vet at selvom jeg er daff og trøtt før jeg går - så vil jeg være frisk og opplagt etter treningen er over .. Jeg fokuserer på følelsen etter treningen - det er motivasjonsfaktor nr. 1 for meg ... En annen motivasjonsfaktor er selvsagt mannen min .. vi trener på samme sted - bare forskjellige treningsformer .. Ser på det som en stor fordel - for vi pusher hverandre dersom dørstokken føles for høy. Må kanskje legge til at vi har voksne og nesten-voksne barn - så de er ikke noe hinder for oss.
Sari Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Du må ikke tenke så mye over det. Bare bestem deg, og gå. Jepp. Jeg bestemmer meg i begynnelsen av uken for hvilke timer jeg skal på, dvs jeg har noen faste som jeg sjonglerer mellom - og når dagen kommer kjenner jeg ikke etter om jeg har lyst eller ei, jeg bare går. Det er tungt noen ganger, men jeg motiverer meg med at jeg aldri noensinne har angret når jeg bare har klart å presse rompa over dørstokken!
Gjest Casey Skrevet 26. april 2008 #16 Skrevet 26. april 2008 (endret) Jeg prøvde en core-time hos Elixia i dag og man føler seg hvertfall bedre etterpå! Hva er egentlig oppgavene til en personlig trener? Det kan vel ikke bare være å vise apparatene og hvordan de virker? Endret 26. april 2008 av Casey
Gjest Peachbud Skrevet 26. april 2008 #17 Skrevet 26. april 2008 Spis en større lunch enn du gjør nå slik at du slipper å bli sulten igjen så fort. Dra rett på trening etter jobb. Spis eventuelt en banan før eller etter trening i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #18 Skrevet 26. april 2008 Hva er egentlig oppgavene til en personlig trener? Det kan vel ikke bare være å vise apparatene og hvordan de virker? De kan legge opp både kostholds- og treningsprogram tilpasset akkurat deg. I tillegg vil de pushe deg videre og motivere deg når du trener slik at du yter det lille ekstra.
Gjest Casey Skrevet 26. april 2008 #19 Skrevet 26. april 2008 De kan legge opp både kostholds- og treningsprogram tilpasset akkurat deg. I tillegg vil de pushe deg videre og motivere deg når du trener slik at du yter det lille ekstra. Det med kostholds- og treningsprogram hørtes bra ut. "Pushe" mens man trener betyr vel at de står "over deg", og hvordan kan man trene om det står noen på sidelinjen og skal blande seg inn mens man puster og tar i? Å løpe på tredemøllen f.eks., står de ved siden av og sier "bra, fortsett" da liksom?
ringblomst Skrevet 26. april 2008 #20 Skrevet 26. april 2008 Planlegger treningen min for en uke for å få det til. Jeg trener alltid på sentimer 20 eller 20.30. Kommer hjem og spiser middag før jeg drar ut igjen og trener. De gangene jeg begynner å dvele på om jeg skal trene, så har jeg mannen min til å piske meg .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå