*Bamsemumsen* Skrevet 24. april 2008 #1 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg tenkte jeg kunne ha en liten bok hvor jeg får ut litt av det jeg har på hjertet. Det skjer veldig mye i livet for tiden og det er godt å få det ut iblant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 24. april 2008 #2 Del Skrevet 24. april 2008 til kg og som dagbokskriver. Håper du kommer til å like deg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 25. april 2008 Tusen takk ulva Så koselig at noen gadd å gå inn her og se Igår var en dag som passer godt inn i denne boka, dagen gikk virkelig veldig opp og ned. Første del av dagen var det skole og vi fikk igjen en oppgave som viste seg å bli bestått og det var jeg veldig glad for, jeg var veldig redd for den oppgaven. Så skulle vi se på to leiligheter på kvelden, min samboer og jeg. Vi hadde avtalt at vi skulle ringe før vi kom, og at det passet å komme i 6-tiden. Ja så ringte vi litt før, men da fikk vi bare sur tilbakemelding om at den var utleid. Javel. Vi ringte 2 minutter etter at den ble lagt ut på internett igår, også hadde vi jo faktisk en avtale om å se på den, så blir den bare utleid i mellomtiden? Og det samme med den andre, men der hadde vi ikke like konkret avtale så den var vi klar over kanskje kom til å være utleid. Boligjakt er et stress uten like. Vi behøver jo ikke å ha ny leilighet akkurat nå, og ikke før august egentlig, men når vi titter og ser på leiligheter som hadde vært helt perfekte for oss, så blir skuffelsen stor når vi aldri får kommet og sett på den engang. Men vi har i det minste lært oss at vi må være mer aggressive i boligjakten. Man lærer jo av alt! Da skal jeg prøve å få meg en ny dag som forhåpentligvis er roligere og ikke fylt med så mye følelsesladde opplevelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 25. april 2008 #4 Del Skrevet 25. april 2008 Hei :-D Lykke til med jakten på bolig. Det er ikke lett i dag Som jeg og Ulvemannen min sier, så er vi sjeleglad at vi ikke er unge og skal etablere oss i dag. Så noen fordeler er det med å være passert ungdommen også Neida bare tuller. Masse fordeler med det Stikk innom tråden min om du har lyst. Og ikke la deg skremme av det med fotball, for der har vi det gøy og snakket om myyyye mer enn fotball. Og folk i alle aldre vanker der Ha en superduper helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 25. april 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 25. april 2008 Hei :-D Lykke til med jakten på bolig. Det er ikke lett i dag Som jeg og Ulvemannen min sier, så er vi sjeleglad at vi ikke er unge og skal etablere oss i dag. Så noen fordeler er det med å være passert ungdommen også Neida bare tuller. Masse fordeler med det Stikk innom tråden min om du har lyst. Og ikke la deg skremme av det med fotball, for der har vi det gøy og snakket om myyyye mer enn fotball. Og folk i alle aldre vanker der Ha en superduper helg Tusen takk! Det tror jeg vi trenger Nå er vi på jakt etter en ny en, men de har ikke tatt telefonen enda, så vi prøver ivei. Vi skal iallfall ikke gi oss denne gangen sånn som de andre gangene. Vi har jo ikke gitt oss før, men vi har vært påpasselige med å ikke mase og ikke være så veldig offensive, men nå skal vi prøve å være det så får vi se åssen den metoden går! Ja jeg misunner dere som har passert ungdommen og ikke skal stifte bolig idag. Det kan være noen fordeler sikkert, men jeg gleder meg til vi får råd til å kjøpe hus og få barn og ha en fast jobb som jeg trives i (som jeg forhåpentligvis finner da.. får håpe det er like mye mangel på arbeidskraft når jeg er ferdig med studiene) Fotball skremmer meg ikke Jeg er glad i fotball selv og følger med på noe, men ikke alltid det folk normalt følger med på. Det viser seg at jeg har visst meninger som er litt annerledes enn de fleste her i norges land, så jeg tør som oftest ikke å si mine meninger der lengre.. folk ser bare rart på meg Jeg får ta en titt innom iløpet av kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 25. april 2008 #6 Del Skrevet 25. april 2008 Helt frivillig da Bamsemumsen. Og i min tråd har du lov å si akkurat det du mener. Bare alle er snille og greie og ikke mobber hverandres lag og sånn, er det helt greit. Nå er ikke jeg noe opptatt av utenlands fotball da, men andre i tråden min er det. Jeg er Lsk- supporter og har vært det siden jeg var med bestefar på Åråsen som jentunge. Etter flytting hit da jeg traff min kjære, så har viking blitt mitt lag nr 2 Vart du skræmt no? Når jeg er lsk- supporter mener jeg Er jo ikke alle som er så glad i de, men i min tråd går lsk og Vif hånd i hånd og ønsker hverandre lykke til. Og gratulerer til det seirende lag. til og med Vif Vi er enig i at fotball er gøy og ikke hat. Og så er det alle aldersgrupper der inne Men som sagt, helt frivillig med et besøk eller 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 26. april 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 26. april 2008 God morgen! En ny dag med nye muligheter Leiligheten vi ringte på igår var ikke utleid, men vi har ikke fått noe svar på den enda, så vi sitter her på pinebenken og håper på det beste men forventer det verste. Ulva35: Lsk ja, nei det skremmer meg ikke! Ikke viking heller, men hadde du sagt brann eller start så hadde det vært verre Nei, jeg hater ingen, men det er jo selvfølgelig noen fotballag jeg ikke er så glad i. Stabæk er mitt hovedlag, så kommer TIL og LSK på delt andre plass. Men altså stabæk som er favoritten. TIL og LSK er sånne jeg heier bittelitt på hvis de ikke spiller mot stabæk. Eneste nå er at jeg ikke liker Nordlie, men jeg synes fotballspillerne på lsk fortjener å vinne en sesong. De har jo vært gode i så mange år, men aldri klart å nå toppen likevel, og det syns jeg er urettferdig for dem. Men jeg unner ikke nordlie å vinne.. så akkurat for øyeblikket er jeg litt delt, men liker selve laget, utenom treneren. Nå ble det mye fotballsnakk... må nok ta en tur innom deg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 26. april 2008 #8 Del Skrevet 26. april 2008 Hei Bamsemumsen, velkommen til kg! Boligjakt er noe skikkelig stress! men bra du går etter utleie-leiligheter, og ikke slike innskuddsleiligheter, der gikk jeg og eksen min på en skikkelig smell Ha en fortsatt god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 26. april 2008 #9 Del Skrevet 26. april 2008 *Bamsemumsen* :-D Stabæk, ja. Papagena i tråden min er Stabæk- supporter Jeg er enig med deg i at det er enkelte lag man ikke liker like godt. For meg er det Vif, men har to stykker i tråden min som heier på de, og ønsker de lykke til, og gratulerer når de vinner, selv om det nok må innrømmes at det sitter laaaangt inne Stabæk liker jeg ganske godt, og faktisk Brann også. Men Vif som sagt, og Lyn og Rbk Liker heller ikke Nordlie så veldig godt. Likte han ganske godt før, men ikke lenger. Noe dritt at pengemaskinen Per Berg måtte sparke Røsler. Noe de jo er kjempeglad for her i Vikingland Masse lykke til med leiligheten Ha en finfin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 26. april 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 26. april 2008 Envy: Tusen takk! Jeg har vært gjest her i lange tider og fulgt litt med, men fikk så lyst til å være litt mer med, ser ut som en koselig plass å være Huff innskuddsleilighetene kan være noe herk ja Vi er forsåvidt glad for at vi ikke har råd til å kjøpe oss noe (selv ikke lavinnskuddsboligene), for hvis vi hadde hatt noe som helst råd, kan det hende vi også hadde kommet på en stor smell.. men hvem vet, vi kan jo komme på det uansett om det er leie eller eie innimellom! Jeg har hatt en veldig rar leiekontrakt dette året. Det har jo gått veldig fint, men denne oppsigelsen har vært lang og vanskelig, og med en kontrakt som man ikke forstår så veldig mye av og hvor huseieren tydelig har gjort en feil (ikke med vilje), så blir det en del tull. Men heldigvis er huseieren veldig snill egentlig, så det har gått bra. Du får ha en fortsatt god helg du og! Liker heller ikke Nordlie så veldig godt. Likte han ganske godt før, men ikke lenger. Noe dritt at pengemaskinen Per Berg måtte sparke Røsler. Noe de jo er kjempeglad for her i Vikingland Masse lykke til med leiligheten Det er godt når man kan respektere de forskjellige meningene og synspunktene Man er jo alle forskjellige uansett, så da burde det jo ikke være vanskelig å forstå at man kan mene forskjellig om fotball også. Det jeg derimot ikke kan klare å få meg til å respektere, er de som så absolutt skal rakke ned på alle andre uansett hva, og som får en til å føle seg som en enorm taper, uten å egentlig ha noe å bygge det på. Men dessverre er det jo mye av den typen ute å går. Jeg har lært meg å overse de typene. Ja Røsler var en god trener! Han hadde jeg virkelig sansen for Nordlies problem er jo at han driver spillerne for hardt. Husker når han var trener for start og det var jul, og det kom på radioen at spillerne fikk ikke noe juleferie i det hele tatt, mens alle andre tippeligalag hadde fått det. Han gjør jo lagene sine gode det første året, men så blir spillerne slitt ut stakkars... Men hørte jo noen rykter nå om at Nordlie hadde gått inn for noe pause og greier? Høres jo nesten litt rart ut til å være han Tusen takk for lykkeønskninger! Det ser ut til at dette kannnnskje kan gå vår vei, så vi sitter fremdeles og håper, og vi regner med å få et svar innen to dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 27. april 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 27. april 2008 Ja nå har vi altså vært og sett på en leilighet. Den var helt grei! Stort og fint bad og helt passe størrelse på soverommet, og stue med åpen kjøkkenløsning, også i helt passe størrelse for oss to. Det bodde en fyr der nå som ikke hadde gjort leiligheten så veldig fin akkurat, eller.. veldig typisk ungkarsleilighet Men selve leiligheten, med litt pynt og noen gardiner og litt stæsj, hadde blitt kjempefint tror jeg. Det var også en fin utsikt (uten noe slags innsyn fra andre folk). Sånn sett burde jeg kanskje være fornøyd..? Og jeg var jo egentlig også veldig fornøyd, men jeg sitter her med en rar følelse. Leiemarkedet er jo altfor stramt til å kunne være kresne, og vi har så absolutt ikke vært kresne når vi har sett på, men hvorfor denne rare følelsen i magen? Er det tegn på at jeg gleder meg til å flytte? Eller kan det heller være tegn på at dette er noe jeg kommer til å angre på? Huff, vi må si ifra innen 19 ikveld om vi er interessert eller ikke. Så skal vi få svar imorgen om vi får den eller ikke, hvis vi har meldt interesse. Et vanskelig valg... Burde ikke være vanskelig. Vi kan jo mest sannsynlig bli fornøyde der?! Ja vi burde jo bli det. Det var stille og rolig der og 500 m fra buss og butikk, samtidig som det lå et veldig rolig sted. Eneste ulempen er at det mangler hvitevarer, og det har vi ingenting av. Jeg snakket med mine foreldre og de mente at det ikke ville bli noe problem, men jeg kan ikke helt slå bekymringen fra meg. Her snakker jeg ivei om noe forferdelig kjedelig! Det skal bli spennende med kamp ikveld iallfall. Får tankene over på noe helt annet Stabæk bør ha gode sjanser ikveld til å ta nok en seier. Jeg pleier som regel å være svææært pessimist, men jeg synes nå det er bedre å være det og bli sjeleglad underveis og etter kampen enn å forvente det beste og bli superskuffet. Da er det bare å vente å se hva de klarer å gi idag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 27. april 2008 #12 Del Skrevet 27. april 2008 Wah, da har du jo allerede tatt valget da! O.o Da håper jeg du gjorde rett valg, uansett hva du gjorde med saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 27. april 2008 #13 Del Skrevet 27. april 2008 Innom og kikker i natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 28. april 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 28. april 2008 Wah, da har du jo allerede tatt valget da! O.o Da håper jeg du gjorde rett valg, uansett hva du gjorde med saken Nå er valget tatt ja Vi ville ikke satse på den vi så på siden vi begge satt med en litt rar følelse. Jeg hadde nok mest rar følelse pga huseieren og strøket. Følte meg ikke helt trygg der. Så da var igrunn den saken grei når jeg og sambo bare pratet litt sammen. Men vi fikk en annen! Vi har hele tiden visst at vi kunne få denne leiligheten om vi ville, men vi har bare slått tanken fra oss fordi vi tenkte det ble langt til bussen for meg, men igår sjekket jeg det litt nærmere og det var jo faktisk bare 1 km til bussen, og det er jo ikke ille i det hele tatt. Så vi snakket masse om for og imot og kom frem til at det var egentlig lite imot når buss-tingen var i orden. Vi har sett leiligheten mange ganger, men idag skal vi bare ta en ordentlig titt og høre etter om alt mulig og gå litt i området. Så fra juli har vi leilighet :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. april 2008 #15 Del Skrevet 28. april 2008 Gratulerer med leilighet Så spennende Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bamsemumsen* Skrevet 28. april 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 28. april 2008 Idag har jeg vært flink til å lese for en gangs skyld Det er bare to uker til første eksamen starter og da er det 3 eksamener iløpet av en uke, så det kan jo bli spennende... Jeg har ikke fått lest noenting dette semesteret, føles det som iallfall.. men det ene faget har jeg fulgt veldig godt med i timene og jobbet mye med oppgaver, så jeg kan det uten å ha lest så godt i boka. Og det andre faget får vi ha med alle hjelpemidler på samtidig som at jeg kan godt alle kapitler bortsett fra de to-tre siste, så jeg regner med den også skal gå fint. Verre med de to neste, men jeg må jo bare bestå, så jeg håper jeg kan få til det iallfall.. det skal ikke så mye til for å bestå håper jeg? Jeg har en tendens til å være en sånn person som tenker altfor pessimistisk, så som regel går ting bedre enn jeg tror, men .. vil jo ikke tro for bra heller! Før fotballsesongen begynte så tenkte jeg at Stabæk kom til å gjøre det helt elendig i år og at de kommer til å rykke ned, men jeg begynner å tvile på det nå da. Tror de skal klare å holde seg i ligaen så de får spille tippeligakamp på Fornebu Arena neste sesong Men spørs hvor bra det går.. jeg er imponert over hvor godt de gjør det uten nøkkelspillerne iallfall! Og det er jo fantastisk bra! Jeg kan liksom ikke helt glemme den gangen vi mistet Andresen og hele laget falt... redd for at stabæk går i samme fellen om de mister nannskog og pall. Menmen, vi får se hva tiden viser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 1. mai 2008 #17 Del Skrevet 1. mai 2008 Lenge siden jeg har vært innom! Uh, en sånn eksamens-uke har jeg oxo! men går bare på vgs, så tar det ikke så tungt jeg da Du minner meg litt om hun ene venninna mi, hun er oxo sånn som tenker alt for negativt. Tror det er en slags ond sirkel, et slags tankemønster man bare må bryte ut av. Som f.eks i forhold til eksamen må du jo bare tenke at du er ok forberedt, og du kan stoffet, ergo, det skal gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå