Tussi! Skrevet 24. april 2008 #1 Del Skrevet 24. april 2008 Hvor bruker jeg de forskjellige. Mener jeg hørte noe om ett når det gjelder antall? Stemmer det? Eventuelt noen bedre måte jeg kan tenke på for å få det riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 24. april 2008 #2 Del Skrevet 24. april 2008 Ett er for tallord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 24. april 2008 #3 Del Skrevet 24. april 2008 Et møte er mer generelt enn ett møte. Skal du i ett møte så skal du bare i det møtet, den dagen f. eks. Eller "han skårte et mål og jublet" i stedet for "han skårte ett mål og jublet" med trykk på ett, så hører du forskjellen. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 24. april 2008 #4 Del Skrevet 24. april 2008 Som Kitsune sier, ett når det er vekt på tallet, et når det er vekt på ordet som følger. Du kan evt. prøve ut setningen på engelsk. Det er ofte lettere siden forskjellen mellom a og one er lettere å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 24. april 2008 #5 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) For å bruke møte-eksemplet. 1: "Jeg skal i et møte i dag." 2: "To møter da, altså?" 1: "Nei, bare ett møte." Endret 24. april 2008 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 24. april 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 24. april 2008 Tusen takk. Hørtes ganske logisk ut. Da får jeg prøve og se om jeg klarer og bruke det i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Belladonna ikke innlogget Skrevet 25. april 2008 #7 Del Skrevet 25. april 2008 Tusen takk. Hørtes ganske logisk ut. Da får jeg prøve og se om jeg klarer og bruke det i praksis. Her er det ikke et spørsmål om logikk. Regelen er ganske enkel. ET er artikkel, EN (hankjønn) ,EI (hunkjønn) , ET (intetkjønn). ETT er tallord, intetkjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 25. april 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 25. april 2008 Her er det ikke et spørsmål om logikk. Regelen er ganske enkel. ET er artikkel, EN (hankjønn) ,EI (hunkjønn) , ET (intetkjønn). ETT er tallord, intetkjønn. For meg ble det logisk, i forhold til hva jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå