Gå til innhold

Tar allmennleger allergitester?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da jeg var liten ble jeg testet for allergi hos barnelegen min familie benyttet. Nå var denne legen også spesialist på astma/allergi, derfor var det jo uansett helt greit å ta slike prøver der.

Nå tror vi at sambo har utviklet pollenallergi, og jeg lurte derfor på om han kan ta test for dette hos fastlegen sin (som er vanlig allmennlege), eller om han må gå til en spesialist?

Muligens teit spørsmål, men jeg vet altså ikke hva som gjøres hvor!

Om sambo må til spesialist er det jo gjerne litt mer ventetid, derfor greit å vite!

*edit* Å ja, vi kan bare ringe legen å spørre, men akkurat nå var det greit å spørre her om noen vet, fremfor å sitte 20 minutter i telefonkø.

Endret av Melania
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen tar blodprøve for å påvise pollenallergi.

Jeg ba om henvisning til øre,nese,hals lege for å ta prikktest og det gikk fort å få time der. Da ble jeg testet for 10 forskjellige ting samtidig og fikk et svar med en gang. Syns det var veldig greit.

Skrevet
Legen tar blodprøve for å påvise pollenallergi.

Jeg ba om henvisning til øre,nese,hals lege for å ta prikktest og det gikk fort å få time der. Da ble jeg testet for 10 forskjellige ting samtidig og fikk et svar med en gang. Syns det var veldig greit.

Aha, det var prikktest jeg tenkte på - har aldri tatt blodprøve for å teste allergi jeg, så ante ikke at det var mulig heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...