Gå til innhold

Reise til Budapest, og nytt pass i Oslo...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Må passet vært gyldig i 6 mnd framover når man skal reise til Budapest?

Da trenger jeg nytt pass fort! Hvordan er det å skaffe seg pass i Oslo nå for tiden? Lang kø så man må bruke hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Elisabeth_*

Det er riktig det!

For innreise i Ungarn trengs et gyldig norskt pass og passet skal være gyldig i minst seks måneder frem i tid.

I sommersesongen kan det ta opp til 10 dager før du får passet fra du har vært hos politiet. Akkurat nå er det vel ikke så lang ventetid på å få levert bilde og alt det der på politistasjonen. Men gå tidlig - når de åpner - så går det jo fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i en større by tar det kanskje lengre tid å stå i kø for å få nytt pass.

I Oslo f.eks. så tar det lang tid om du går på politihuset på Grønland, men går du på Majorstua politistasjon så går det kjempefort.

På småsteder går det fort.

Har en venninne som bor i Ski og på politistasjonen der var det bare å gå rett inn, det var en person foran i køen og alt var fikset på 15 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da blir det passkø på meg på mandag...

Har de fotoautomat på Majorstuen politistasjon?

Teit at passet må være gyldig så lenge. Plutselig kan man ikke reise på impulstur lenger hvis passet går ut om et halvt år liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de har fotoautomat der. Ville vel ha tatt bilder i forveien jeg sånn at jeg var helt sikker. Husk at de nye reglene tilsier at du ikke skal smile på bildet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dro til Sentrum politistasjon, og det gikk så fort så! Var der da de åpnet. Måtte vente litt, da det var 7 foran meg i køen, men da jeg endelig kom inn, tok det bare et par minutter (hvorfor alle før meg brukte så mye lenger tid, skjønner jeg ikke...). Passet kom i postkassa allerede dagen etter. Så nå er jeg klar for å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
men da jeg endelig kom inn, tok det bare et par minutter (hvorfor alle før meg brukte så mye lenger tid, skjønner jeg ikke...).

Samme skjedde meg. Hvis man har fylt ut alt på forhånd og har bildene klare så bør det ikke ta lang tid. Men noen ble stående lenge, aner ikke hvorfor. Fikk også passet i posten dagen etter. Positivt overrasket over hvor raskt det gikk, både hos politiet og med postgangen. Skjønner derimot ikke hvorfor så mange ikke hadde ordnet bilder på forhånd. Spesielt småbarnsfamilier som brukte evigheter på å få bildene i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...