Gå til innhold

Væske fra puppene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tuppa_*
Skrevet

Jeg har siden tenårene opplevd at det kommer noen dråper væske ut når jeg klemmer på brystvortene. Væsken kan være blank eller grønnaktig...

Jeg har snakket med legen min om dette, men han bare avfeide det som "naturlig og ufarlig og ingenting å gjøre med det", uten å undersøke meg. Jeg bare fortalte han det samme som jeg innledet med her.

Jeg har hørt at man kan få slik væske i brystene når man er gravid. Det er på en måte et forstadium til melkeproduksjon. Men jeg har ingen barn, er over 30 og har hatt dette siden jeg var jomfru og tenåring. En veeeeeldig langvarig jomfrugraviditet??? ;)

Jeg har også hørt at det kan tyde på noe alvorlig feil i brystene, som forstadiet til kreft tror jeg? Eller noe annet som man helst vil slippe å tenke på. Men legen min mente at DET kunne det ikke være, siden jeg hadde hatt det i så mange år og fortsatt var frisk og rask.

Er det noen andre som har erfaring med en slik tilstand? Dette er liksom et tabu-emne føler jeg. Jeg har aldri hørt noen fortelle om slikt. Aldri. (Det nærmeste er noen som en sjelden gang har ørlite blank væske fra brystene, mens jeg har dette hele tiden og fargen er grønn!!!!)

Føler meg litt som et freakshow... Noen som vet om ledig stilling på et sirkus? *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare slutte å klemme da?Da kommer det ikke da.....

Gjest Gjest_Tuppa_*
Skrevet
Kan du ikke bare slutte å klemme da?Da kommer det ikke da.....

Hvis ikke jeg klemmer for å "tømme" dem så vil det jo komme når kjæresten min klemmer. :)

Har prøvd før å ikke klemme i månedsvis (mens jeg var singel og hadde puppene mine for meg selv). Det hjalp ikke. Når jeg da prøvde å klemme igjen etter cirka et halvt år var det akkurat som før.

Skrevet
Hvis ikke jeg klemmer for å "tømme" dem så vil det jo komme når kjæresten min klemmer. :)

Har prøvd før å ikke klemme i månedsvis (mens jeg var singel og hadde puppene mine for meg selv). Det hjalp ikke. Når jeg da prøvde å klemme igjen etter cirka et halvt år var det akkurat som før.

Ja vel.nei ikke vet jeg...Må være utrolig mye press liggende bak at du må klemme ut denne grønne væsken...urgh

Skrevet

Kanskje snakke med en annen lege, eventuelt skrive et innlegg på lommelegen eller lignende? Tror du kan kanskje få litt bedre respons der ;)

Skrevet

Jeg har nesten noe av det samme...bare at det er kviser/talg som kommer ut av "prikkene" som er på brystvorta/rundt brystvorten...Jeg klemmer å klemmer, vil ha alt ut hehe...Og da blir det selvfølgelig verre :-/ Har aldri kommet på å gå til legen for det en gang, har ellers ikke vondt i dem.

Gjest Gjest_Tuppa_*
Skrevet
Kanskje snakke med en annen lege, eventuelt skrive et innlegg på lommelegen eller lignende? Tror du kan kanskje få litt bedre respons der ;)

Husker ikke om det var lommelegen eller noe annet, men har faktisk prøvd nettlege også ja. Får det samme til svar der.

Er egentlig mest ute etter å høre om det er andre som har det samme. Felles sorg, felles trøst på en måte. Selv om dette selvsagt ikke er en sorg, men en plage. Det er vel litt sånn at den beste trøsten er å høre andre si at "javisst, det der har jeg også hatt i årevis". Inntil nå har jeg ikke hørt om et eneste annet menneske som har det samme som jeg (med tanke på farge og mengde).

Skrevet

Kanksje du burde prøve hudlege? Eller en annen lege for second opinion :)

Skrevet

Er ikke dette i enkelte tilfeller et tegn på lettere hormonforstyrrelser? Men siden du har hatt det så lenge rimer det ikke helt at du skal ha bruke p-piller ol så lenge, eventuelt at kroppen ikke har klart å rydde opp i det.

Skrevet

hei du

Jeg har noe av det samme som deg. er 32 år og har et barn ( 10 år nå) så har liksom aldri før reagert på at jeg har litt væske i puppene om jeg klemmer på dem. For noen uker siden så forandret fargen seg plutselig rant det noe brunt eller blodaktig ut av den ene.

Jeg har ingen klumper men legen min sendte meg på mammografi.. har ikke vært der enda da og gruer meg skikkelig til å få skviset dem :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...