Gå til innhold

Tid fra jobbintervju til -tilbud

Fremhevede innlegg

Gjest Utålmodig fersken
Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra du var på jobbintervju til du fikk tilbud om jobb/avslag?

Jeg venter på svar fra stedet jeg har søkt, men tror egentlig ikke jeg får jobben. Ble intervjuet på fredag.

Har vært på ordentlig intervju én gang før. Da tok det tre dager fra jeg søkte til jeg fikk avslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på jobbintervju på mandagen, sendte CV'n og referanser på mail igår, og fikk svar på om jeg fikk tilbud idag:) Så det gikk fort :)

Det kommer helt ann på hvor mange søkere det er, og om de har satt en dato på når de må ha ansatt en ny en.

Flere ganger det har tatt en måned for meg å få svar fra et intervju, pga at jeg har søkt såpass tidlig i perioden de har satt, at de måtte vente til søknadsfristen var ute, og de hadde fått intervjuet alle som de var interessert i. Bare ta tiden til hjelp! :)

Det er også mange plasser jeg aldri har fått svar fra.

Så om du synes det går for lang tid, gå innom eller ring å hør hvordan det går i prosessen og om de begynner å komme nærmere noe svar :) Er ikke skadelig å høre :) Det viser at du er interessert i jobben :)

Gjest Utålmodig fersken
Skrevet

Takk for svar. :)

Har du vært på mange jobbintervju hvor du aldri har hørt noe mer fra bedriften? Det må jeg si er dårlig av dem.

Fristen for å søke gikk ut samme dag som de kalte meg inn til intervju.

Tenker jeg ringer dem neste onsdag hvis jeg ikke har hørt noe. Da har de hatt 1,5 uke på seg.

Jeg vil ha jobben. :)

Skrevet

Jeg var på intervju medio juni og medio juli ringte sjefen og sa at jobben var min.

Har søkt på andre jobber der jeg fikk tlf om jeg fortsatt var interessert i jobb hos dem nesten 5 mndr etter intervjuet!!! Det synes jeg er helt utrolig!!

• Liker 1
Skrevet

Tror det gikk to uker sist gang, muligens litt mer.

Er ikke sikker paa om det er bra aa ringe, gjoer du det boer du i alle fall ikke mase paa dem.

Skrevet

Når det gjelder den jobben jeg har nå var jeg på intervju en tirsdag, på slutten av intervjuet sa de at de kom til å ringe etter helga med svar, men morgenen etter intervjuet ringte de og sa at jobben var min. Det var en jobb uten søkefrist, altså bare "snarest".

På andre intervju har det tatt ca en uke til to uker før jeg har fått svar (avslag).

Gjest Utålmodig fersken
Skrevet
Er ikke sikker paa om det er bra aa ringe, gjoer du det boer du i alle fall ikke mase paa dem.

Usj, du har sikkert rett i at en bør være forsiktig med å ringe. Jeg får vel la være, eller i alle fall vente til to uker etter intervjuet.

Skrevet

Det er da bare positivt å vise engasjement og at man er ivrig?

En kan jo presissere at en ikke vil mase, men at en bare er spent?

Jeg tror det stort sett blir sett på som positivt :)

Skrevet

Til ein anna gang så går det an å spørre når ein kan forvente svar.

• Liker 1
Gjest Utålmodig fersken
Skrevet
Til ein anna gang så går det an å spørre når ein kan forvente svar.

Jeg gjorde det. De så skeptisk på meg, og jeg repliserte med: i neste uke? Hvorpå de sa ja.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjorde det. De så skeptisk på meg, og jeg repliserte med: i neste uke? Hvorpå de sa ja.

Hvordan har det gått fersken?? Har du fått noen jobb?

Sist jeg søkte tok det vel 3 dager fra jeg søkte til jeg fikk svar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...