Gå til innhold

Et dikt e.l. ved båra.

*nora*

Anbefalte innlegg

Et nært familiemedlem døde i dag, det var ventet, men likevel så ufattelig tungt å fatte. Jeg har lyst å lese et dikt eller noe lignende ved båra i begravelsen, men i min tilstand nå orker jeg ikke skrive noe. Ønsker heller å finne noe som allerede er skrevet, men som gjengir mine tanker og følelser. Noen som har noe bra til en slik anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Let etter et dikt som heter "livsveven", det ble lest i min bestefars begravelse, det er på norsk og er utrolig vakkert til en slik anledning! Klem til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Driver å leter på nettet, men det er jo så utrolig mye...! Livsveven tror jeg at jeg har hørt/lest engang. Ellers så har jeg funnet ut at Bjørn Eidsvåg har mye som passer til slike anledninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solgløtt

Er det denne:

Ikke før veven har stilnet

Denne hadde vi i dødsannonsen til min svigerfar, som var alkoholiker, og den sier egentlig det meste. Vi har også fått plassert den på gravstenen.

Den er nydelig!

Sitatet er slettet. Det er ikke tillatt å gjengi kopibeskyttet materiale i innlegg her på forumet. Reglene

Ønsker dere å formidle slikt, må dere enten legge inn en link fra en annen side eller sende en pm.

Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg blei gravlagt med følgende dikt:

God natt

- Henrik Wergeland

Er ikke det bare nydelig?

Sitatet er slettet. Det er ikke tillatt å gjengi kopibeskyttet materiale i innlegg her på forumet. Reglene

Ønsker dere å formidle slikt, må dere enten legge inn en link fra en annen side eller sende en pm.

Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, Orakel. :oops:

Min feil, men er det lov å henvise til nettstedet jeg hentet det?

I tilfelle ikke så søk på "god+natt+bringebærhekken" på Google, så finner du diktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å legge ut en link, og henvise til nettstedet det er hentet fra, ja.

Chiquita (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du God Natt av Henrik Wergeland :-)

Du finner også diktet her (litt ned på siden av eksamensoppgava), hvis ikke den første linken fungerer (hadde litt trøbbel med den i dag, selvom den fungerte fint i går...hmmm...).

PS: Det siste ordet i andre setning skal være "dekken", ikke "dekke" (trykkleif).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...