Serina Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Jeg har fått noen flekker på kroppen som synes å være uten pigment. Det er ikke så mange av de, et par er på størrelse med et krone-stykke, men de er på en plass som er godt skjult. Men nå ser jeg at jeg har noen flekker i ansiktet også, rundt øynene. Er det noen andre her som også har pigmentsforandringer som dette? Hva gjør dere for å skjule de, f.eks. i ansiktet. Jeg driter i de som er på kroppen, men noen plasser skulle jeg ønske at de var litt mindre synlige? HJELP!!!
Gjest michaela jackson Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Ser ut som om du også har fått sykdommen Michael Jackson påstår han lider av! :gjeiper: Jeg har også slike, begynte som en liten flekk under armen, og vokste seg større og større.. Nå dekker den ene siden av puppen frem til nippelen, og litt ned på siden, og en stykke lenger utover undersiden av armen. MEN; før du blir nedtrykt, skal du vite dette! Jeg fikk beskjed fra min lege at det ikke var noe spesielt man kunne gjøre for å få de bort, men lysbehandling hos en hudlege skal visstnok ha en viss effekt, uten at jeg har brydd meg om å prøve det. Har også en kollega som har hatt det mye lenger enn meg, og hennes kommer, blir litt større, og så trekker de seg tilbake igjen etter tid... Ta en tur til legen/hudlege og spør, så kan de nok hjelpe deg med noe... Bortsett fra det har jeg ingen tips om å skjule de, da ikke engang selvbruningskrem biter på mine...
Serina Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2008 Hadde håpet selvbruningskrem hadde hjulpet.... sukk
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Kan være vitiligo. En hudsykdom som ødelegger pigmente i huden. Michael Jackson har det. Han bruker sminke til å dekke over flekkene så du kan nok gjøre det du også. Men oppsøk lege så du får vite 100% sikkert hva det er.
Gjest Utlogget Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Kan være vitiligo. En hudsykdom som ødelegger pigmente i huden. Michael Jackson har det. Han bruker sminke til å dekke over flekkene så du kan nok gjøre det du også. Men oppsøk lege så du får vite 100% sikkert hva det er. En som har vitiligo får hjelpestønad fra trygdekontoret for å dekke kostnader til ekstra vask av tøy som blir klissete fordi hun må smøre seg inn og ekstrem bruk av solkrem. Personen jobber ironisk nok på trygdekontoret selv. En annen jeg kjenner har ikke søkt om hjelpestønad. Det er en mann. Jeg vet ikke så mye om vitiligo, men du tåler ikke sol og må bruke høy solfaktor.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 En som har vitiligo får hjelpestønad fra trygdekontoret for å dekke kostnader til ekstra vask av tøy som blir klissete fordi hun må smøre seg inn og ekstrem bruk av solkrem. Personen jobber ironisk nok på trygdekontoret selv. En annen jeg kjenner har ikke søkt om hjelpestønad. Det er en mann. Jeg vet ikke så mye om vitiligo, men du tåler ikke sol og må bruke høy solfaktor. Jeg skjønner ikke hva det har med mitt innlegg å gjøre. Kanskje du bare siterte feil person?
Serina Skrevet 23. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2008 Kan det værre klurinflekkjer? Hva er det da? Kan du forklare?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Hva er det da? Kan du forklare? KLORIN-flekker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå