Gå til innhold

støv


Catanova

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips og triks for å bli kvitt mye støv? Jeg støvsuger annen hver dag, vasket gulv en gang i uka, tørker støv en gang i blant rundt om kring. Allikevel støver det OVER ALT her. Ikke sånne type "hybel-kaniner", men støv som flyr rundt over alt. Jeg lufter mye, nå særlig som det er så fint vær ute.

Tror dere det kan ha noe å gjøre med at jeg har katter? To stk. innekatter (som tusler mye ute på verandaen). Det står ofte stativ ute i stuen vår med masse nyvasket tøy, vet ikke om det har noe å si?

Hvordan kan jeg forebygge at det ikke kommer så mye støv her? Har dere noen triks og miks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at det ikke skal støve så mye må du

Kvitte deg med innekattene

Slutte og tørke tøy inne

Ikke lufte

Innstallere ventilasjonsannlegg

Bruke sentralstøvsuger

Det hjelper mye, men støvfritt får du det ikke.. I tillegg er det dyrt og antakelig ikke aktuellt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tørke klær i stuen. Når man tørker klær, støver det mye. Det er ikke anbefalt å tørke klær i oppholdsrom. Jeg har minst mulig tekstiler fremme. Jeg tørker tøyet på vaskerommet, og legger det inn i skap med en gang det er tørt. På badet hvor det henger håndklær fremme støver det noe sinnsykt.. Og det har samme farge som håndklærne, så det er helt klart hva som forårsaker det. Mørkelilla støv på hvite baderomsmøbler..

Bøker støver også mye (såpass mye at det frarådes å ha bøker på soverommet..). Å ha bøkene inni skap er derfor et alternativ om man vil bli kvitt støv, f.eks. i et skap med glassdører så du fremdeles kan se dem.

Jeg synes det hjelper å lufte, jeg. Jeg lager gjennomtrekk minst to ganger daglig. Men det kommer jo an på hvor man bor. Om man bor rett ved en sterkt trafikkert vei så får man selvsagt masse svevestøv inn om man lufter, eller om man har masse trær rett utfor vinduet så kommer det bøss inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...