Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Vi har mottatt brev fra barnevernet ang henlagt sak.Men brevet er ikke underskrevet.Hvilken betydning har manglende underskrift?
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Vi har mottatt brev fra barnevernet ang henlagt sak.Men brevet er ikke underskrevet.Hvilken betydning har manglende underskrift? Er det ikke ugyldig da når det mangler underskrift? Jeg mener det er det da. Ta kopi av brevet og send det i retur med påminnelse om manglende underskrift!
Gjest sekretæren Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 I det saksbehandlingssystemet barnevernet bruker her i kommunen kan den som skriver brevet sende det elektronisk over til sjefen for godkjennelse, og da trenger det ikke være underskrevet for å formelt sett være gyldig. Da skal det stå "Godkjent av xxx" eller noe liknende et sted i nærheten av topp- eller bunntekst, eller i nærheten av der det står at brevet er unntatt offentlighet og deres arkivnummerreferanse (som oftest er det plassert over overskriften, skrevet med små bokstaver).
Gjest TS Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Merkelig... Nei det er hverken godkjent av... eller skrevet under.Trodde slik skulle signeres.
Gjest sekretæren Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Da må de ha glemt det, eller så har de merkelige kontorrutiner. Jeg ville tatt en høflig telefon til barnevernstjenesten og bedt dem sende brevet igjen, med underskrift.
Gjest TS Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Hele brevet er merkelig.Inneholder falske beskyldninger også.Men velger å henlegge selv om de er like bekymret. Jeg sitter igjen med en meget ekkel følelse og det var sikkert hensikten.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Hm, det høres merkelig ut, ja. Jeg jobber ved en annen offentlig instans, så jeg har ikke så mye greie på barnevernstjenestens arbeidsmetoder, men det høres uprofesjonelt ut å skulle komme med påstander de ikke kan underbygge i et sånt brev. Jeg vet ikke om disse påstandene kan ha noen konsekvens om de senere skulle opprette ny sak på dere - har du mulighet til å la en advokat som har greie på barnerett se på det?
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Jeg ville ha fulgt MITT råd jeg Det jeg skrev som første trådsvarer!!! Jeg mener ganske sikkert at et dokument som ikke er skrevet under er et ugyldig dokument!
Gjest Elfrida Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Jeg mottok seinest i dag et dokument som ikke var signert. I stedet stod det 'dette dokumentet er godkjent elektronisk' på det. Det er mange offentlige (og andre) instanser som er på vei over til elektronisk saksbehandling hvor saksbehandleren ikke får sendt dokumentet før lederen har vært inne og godkjent det elektronisk. Så dette kan det komme mer av framover.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Jeg mottok seinest i dag et dokument som ikke var signert. I stedet stod det 'dette dokumentet er godkjent elektronisk' på det. Det er mange offentlige (og andre) instanser som er på vei over til elektronisk saksbehandling hvor saksbehandleren ikke får sendt dokumentet før lederen har vært inne og godkjent det elektronisk. Så dette kan det komme mer av framover. Det er sant, men nå skrev trådstarter at ikke heller dette var blitt gjort! Gjesteskribent "sekretæren" skrev hun skulle se etter dette - hvilket ts skrev tilbake at ikke fantes på hennes/hans brev.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 Hm, det høres merkelig ut, ja. Jeg jobber ved en annen offentlig instans, så jeg har ikke så mye greie på barnevernstjenestens arbeidsmetoder, men det høres uprofesjonelt ut å skulle komme med påstander de ikke kan underbygge i et sånt brev. Jeg vet ikke om disse påstandene kan ha noen konsekvens om de senere skulle opprette ny sak på dere - har du mulighet til å la en advokat som har greie på barnerett se på det? Ja det spørst om jeg må kontakte en advokat.Hele brevet er meget ubehagelig,selv om saken er henlagt.Virker som målet deres var tvangstiltak.Takk for alle svar.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Kan du se at det virkelig kommer fra BV? Eller kan det være falskt hele brevet? Når det er sånne påstander så burde det da virkelig stått en kontaktperson i brevet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå