Gå til innhold

Trene opp håndledd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legen min sa at jeg har svake håndledd og senebetennelse. Legen ba meg gå med treningsbandasje men det hjelper ikke. Jeg har ikke lyst å spise ibux for å dempe betennelsen men hvordan kan jeg trene opp håndleddene når jeg har senebetennelse? Skal jeg la armen hvile noen dager før jeg begynner å trene? Problemet er at jeg ikke vet hvilke øvelser som trener opp svake håndledd. Jeg glemte å fortelle legen at flere i familien sliter med leddgikt og senebetennelser selv om de trener flere ganger i uka. Er det noen enkle øvelser jeg kan begynne med for å styrke håndleddene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_adams mamma_*
Skrevet
Legen min sa at jeg har svake håndledd og senebetennelse. Legen ba meg gå med treningsbandasje men det hjelper ikke. Jeg har ikke lyst å spise ibux for å dempe betennelsen men hvordan kan jeg trene opp håndleddene når jeg har senebetennelse? Skal jeg la armen hvile noen dager før jeg begynner å trene? Problemet er at jeg ikke vet hvilke øvelser som trener opp svake håndledd. Jeg glemte å fortelle legen at flere i familien sliter med leddgikt og senebetennelser selv om de trener flere ganger i uka. Er det noen enkle øvelser jeg kan begynne med for å styrke håndleddene?

heisan...jeg harbetennelse i armen..og gikk til fysioterapeut og han fortalte meg at en enkel øvelse jeg kunne gjøre hjemme ..var å fylle en liten flaske med vann og holde den ved strak arm..så bevege hånden i sirkler som hjalp håndledet og løfte den høyt ...så hold..så sakte ned igjen...så dra armen mot meg ...så sakte ut....ved denne øvelsen trener du både armleddet og hele armen.....LYKKE TIL..:)

Skrevet (endret)

Du bør hvile armen din først. Betennelsen kommer sikkert fra (over)belastning og mer belastning vil ikke gjøre det bedre.

Hvis håndledded ikke blir bra selv om du holder det i ro så kan jo du snakke med legen igjen og få henvisning til fysioterapi. Kortison kan også gi smertelindring, men jeg er usikker på om de er villige til å gi dette da bivirkningene er mange.

(Mener å ha sett en artikkel for litt siden om at kortison ikke var like farlig som tidligere antatt, men jeg finner ikke den igjen. Så det må du ta med en klype salt)

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Når du kan begynne å bruke armene igjen så vil qi gong være en glimrende måte å trene opp hendene samtidig som du får avspenning noe som vil dempe smertene og være legende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...