tsh Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Ok, grunnen til at jeg har meldt meg inn her, er fordi dere virker som en super gjeng! Jeg er ny her, så vær snill med meg så, saken er at jeg har hele livet mitt vært stor, og nå har jeg blitt så stor at det begynner å bli farlig! Jeg er 18 år og 108 kg... Kan ikke si jeg er stolt av det! Jeg har timer hos en ernærings fysiolog, men jeg kommer ikke til å klare å kun leve på det. Så i grunn håper jeg at dere kan komme med lignende erfaringer, tips osv. Btw: har bestemt meg på at jeg SKAL klare og komme meg ned til 75 kilo innen 3 år. Jeg kommer til å spørre spørsmål underveis, så jeg håper noen orker å følge med iblant
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Jeg har også vært ganske stor, og det er vansklig å komme igang for det er en stor belastning for kroppen å trene. Jeg fikk veldig god "starthjelp" av legen min. Begynte med Reductil for å sette igang forbrenningen og slippe å være så sulten hele tiden. Kiloene forsvant fort i starten, og jeg klarte etter hvert å begynne å trene så smått. Vet ikke om dette er noe for deg, men det var det som fikk meg igang ihvertfall.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Ok, grunnen til at jeg har meldt meg inn her, er fordi dere virker som en super gjeng! Jeg er ny her, så vær snill med meg så, saken er at jeg har hele livet mitt vært stor, og nå har jeg blitt så stor at det begynner å bli farlig! Jeg er 18 år og 108 kg... Kan ikke si jeg er stolt av det! Jeg har timer hos en ernærings fysiolog, men jeg kommer ikke til å klare å kun leve på det. Så i grunn håper jeg at dere kan komme med lignende erfaringer, tips osv. Btw: har bestemt meg på at jeg SKAL klare og komme meg ned til 75 kilo innen 3 år. Jeg kommer til å spørre spørsmål underveis, så jeg håper noen orker å følge med iblant Har ikke samme problemet selv, men jeg har kanskje noen tips till deg. Sett deg mål som du kan klare!!!! Og disse målene bør ikke være for lang tid frem. (du kan ha det også, men i tilegg til kortere mål) sett deg realistiske mål. Slik at du ikke får en nedtur fordi du ikke klarer dem. det kan være enkle mål som å gå en viss tid et visst antall ganger i uka. eller som å ikke spise godtri osv. kryss av på et slags skjema hver gang du klarer et mål. og skriv målene ned slik at du har et skjema å krysse av.. en ting til, pass på å ikke gå ned for fort, da vil du garantert gå opp igjen. tenk at du skal trene og spise sunt, men ikke overdriv med for lite mat. da vil du sprekke. til sist, du må bestemme deg for at du vill bli sunnere, a du vil jobbe for å gå ned.. dette ble litt rotete, memen. LYKKE TIL!!!!! PS. du kan jo si målene dine til oss her på kg, så har du noe du må "vise at du har klart målene til." dette klarer du, lykke til igjen..!!!!
tsh Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 tusen takk! Har planer om å gå ned 4 kilo i mnd (nå i starten), slik at det blir lettere og trene ++. Så når jeg har gått ned litt, så tror jeg at jeg prøver på 2-3 kilo i mnd, og som sagt så har jeg 3 år å bruke av:). Skal dele målene, må bare måle litt først:P Btw, jeg har tenkt litt på å spørre om legen om reductil er en mulighet. Hva er kravene, hvrdan fungerer den osv? Nokk en gang, takk<3
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Du kan melde deg inn i grete roedes vektklubben.no (gratis). Her kan du registere matinntak og det du beveger deg/trener. Da får du litt oversikt. Om det er vanskelig å trene nå, så anbefaler jeg deg å gå turer så ofte som mulig. Det forbrenner en god del Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Hvordan virker Reductil? Virkestoffet i Reductil heter sibutramin. Reductil virker ved å redusere appetitten. Det fører til at du fortere føler deg mett, og ikke blir så snart sulten. Spiseatferden endres, og man spiser mindre og sjeldnere, samtidig som forbrenningen under vekktapet opprettholdes på et høyere nivå. Dette fører til vekttap.
tsh Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 men hva er kravene for reductil? Jeg går massemasse tur, prøver å få til en times rask/lett jogging hver dag (utenom de 3 km t/retur skolen). Alle snakker om at de trenger et treningsstudio, jeg er jo medlem i ett, men trives bedre ute osv.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Hvem kan bruke Reductil? Der er enighet blant eksperter i Norge og internasjonalt at medisiner for behandling av fedme kun bør forskrives til pasienter som oppfyller visse kriterier. For at legen skal skrive ut medikamentet må personen ha: 1) BMI (Body Mass Index) over 30. Dette regnes som fedme, og innebærer betydelig økt risiko for mange sykdommer. Du kan lese mer om dette på overvektssenteret. 2) BMI over 27, men som i tillegg har minst en risikofaktor for sykdom. Dette kan være diabetes, høyt blodtrykk, eller høyt kolesterol. Regnestykket for å finne ut din BMI er slik: BMI = din vekt i kg / din lengde i m x din lengde i m Du deler altså vekten med kvadratet av lengden din
iskrem Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Men koster ikke det skjorta da? Reductil that'd be. For jeg har en BMI over 27, og jeg HAR allerede diabetes, vil ikke det gjøre at jeg oppfyller kriteriene? Eller? Men er samtidig fattig student, og mener å ha lest en plass at det kostet en del, derfor slo jeg det fra meg?
tsh Skrevet 22. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2008 Jo, jeg har og hørt at det koster en del, men mine foreldre betaler det for meg. Fungerer det eller?
iskrem Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 Svarte. Jeg vet ikke, men skulle tro det? Andre som har erfaring med det?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Pakninger og priser: 10 mg: Enpac: 28 stk. kr 391,60. 15 mg: Enpac: 28 stk. kr 391,60 Her er prisene for 4 ukers bruk. Har brukt Reductil for å sette igang forbrenningen før jeg ble såpass i form at jeg klarte å trimme skikkelig. Det var god hjelp for min del.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Reductil endrer da ikke forbrenningen, men endrer noe i hjernen som gjør at du får mindre matlyst. Minner mer om et anideppressiva enn foreksempel Levaxin, som går direkte på dårlig forbrenning. Les litt på felleskatalogen først, og se det an. Vurderte det selv, men kom meg heldigvis ned mesteparten når jeg la om kostholdet og kuttet ut hormonprevensjon. Litt henger forsatt igjen, men på det verste var jeg 125 kg, så at jeg nå ikke er helseskadelig overvektig holder for meg.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Gjennomsnittlig hjertefrekvens øker med opptil 2,5 slag pr. minutt sammenlignet med sibutraminbehandling alene. Dette er tatt fra Felleskatalogen, og viser at Reductil øker hjertefrekvensen. Økt hjertefrekens = Økt forbrenning
Gjest Gjest_ths_* Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 Ok, takk:) (Ths, ikk elogget inn) Noen andre som har gått ned mye i vekt? Kanskje dere har noen gode råd? <33
X-life Skrevet 23. april 2008 #16 Skrevet 23. april 2008 Ok, takk:) (Ths, ikk elogget inn) Noen andre som har gått ned mye i vekt? Kanskje dere har noen gode råd? <33 Hva med å logge litt hva du spiser i løpet av dagen, mye enklere å gi spesifikke råd da. Du vet jo selv at du må spise sunt og være i aktivitet
tsh Skrevet 24. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 24. april 2008 Mandag 21 april (tentamen) Frokost 07.15: 3 knekkebrød (Wasa delikatess sesam) m ost (1 skive pr knekkebrød) 1 Banan. 1 glass vann og 1 glass appelsin juice. Lunch (tentamen) 08.30-11.30: litt druer, 3 striper 70% mørk sjokolade og 0,7 l vann. Tykklet til og fra skolen + litt til (4 km til sammen) 1,5 times tur (rask gange, litt lett jogging). 1 banan og masse vann 14.10 2 porsjoner suppe (tomater, vann, løk, gulrot, paprika, potet og hvitløk + litt krydder) 15.10 1 kiwi, 2 ruter 70% sjokolade 17.15 Hjemmelaget pizza. Grov bunn (tynn), saus: tomater, litt oliven olje + litt ost og krydder. Masse vann 21.30 --------- Tirsdag 22 Frokost: 1 pære yoghurt, 1 knekkebrød, 1 banan og litt druer. 1 glass juice. 07,17 Lunch 11.35: 1 knekkebrød, 1 banan og litt druer. Gikk tur/retur byen m handlepose. (raskt tempo) Middag 15.00 Spagetti (ekstra fiber), ferdig saus m Ths vri + lett ost og 3 grissini (italienske ”saltstenger”/brød) 30 min sykling (intensivt/rolig) Spist druer hele dagen (i stede for annet godteri) 15 min sykling (senere) Kveldsmat: kålrot, paprika, agurk + dipp (lettrømme) og krydderpose. 20.30 ------------- Onsdag 23 april (tentamen) Frokost 07.08. 3 knekkebrød m hvitost, noen druer og 1 glass juice. Lunch (mellom 08.30-12.00) fruktsalat (div melon, jordbær, druer), 3 knekkebrød m hvitost og 3 striper 4kløver. Vann Sykkel tur/retur hjem og skole 30 min sykkel (ergometer sykkel) 1 porsjon suppe (nevn tidligere) 13.00 1 meal bar (nutrilett) 15.00 (brownie, i stede for sjokolade osv) 1 knekkebrød + 2 soltørkede tomater 19.00 2 poteter, 2 ss olivenolje, 1 ts krydder + litt ketsjup (i ovnen)
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 Få noen til å sette opp en skikkelig kostholdsplan for deg. For det første må d kutte ut sjokoladen og kakene. Kutt også ut appelsinjuice, den inneholder mye sukker. Drikk vann (2-3 liter hver dag). Hvorfor spiser du ike kjøtt, fisk eller ost? Hvor er proteinene i kostholdet ditt. Du har mange kilo å gå ned og kan ikke drive og spise på den måten som du skisserer over her. Er du standhaftig, kan du jo sette kroppen i ketose. Men så mange kilo overvekt bør det virkelig være noe for deg - og du bør vel da se raske resultater.
X-life Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 Må si meg enig med gjest over her, det kostholdet var ikke noe særlig å skryte av, selvom jeg kan tenke meg at du føler det er "sunt". Få noen til å hjelpe deg med kostholdsplan og spisevaner, du har mer å hente her enn å begynne på reductil.
tsh Skrevet 24. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. april 2008 hehe, jeg er veldig (!) klar over at dette ikke er et sunnt, men som sakt, jeg har tentamens uke og eksamer neste uke. Så derfor blir det veldig mye uten om det vanlige. jeg er alergisk mot fisk, og spiser da ost og kjøtt! jeg har ikke spist kaker, og kun litt sjokolade (og det er lov når man har tentamen:P) Jeg skal tilbake til ern,fysologen neste uka og da får jeg en kortholdsplan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå