Gå til innhold

Dere som bruker Cerazette

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Hvor ofte har dere mensen, egentlig? Jeg kan gå 3-4 mndr uten, for så å blø noen dager. Deretter kan det enten gå 14 dager eller flere mndr til neste gang. Ganske uforutsigbart! Må liksom gå med truseinnlegg eller bind i veska hele tida for sikkerhets skyld. Flere som har det slik? Er dere fornøyde med Cerazette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor ofte har dere mensen, egentlig? Jeg kan gå 3-4 mndr uten, for så å blø noen dager. Deretter kan det enten gå 14 dager eller flere mndr til neste gang. Ganske uforutsigbart! Må liksom gå med truseinnlegg eller bind i veska hele tida for sikkerhets skyld. Flere som har det slik? Er dere fornøyde med Cerazette?

Jeg hadde det også noe lignende med Cerazette... Dessuten fikk jeg helt vannvittige smerter ved det jeg tror må være eggløsningen (litt vanskelig å vite, siden jeg aldri følte jeg hadde kontroll på hvor jeg var i syklusen... :sur: ).

De var så ille at sambo holdt på å kjøre meg til legevakten tre ganger.. Dessuten fikk jeg humørsvingninger av en annen verden...

Forhørte meg litt rundt, og fant ut at Cerazette er en av de "slemmeste" på hormoner! Venninna mi fikk blant annet de for å opprettholde melkeproduksjonen etter fødsel.

Byttet til Merzilon, og de er SÅ mye bedre! Dessutene er det pillefri uke (sukkerpiller), så man slipper det styret med hvor/når som Cerazette førte med seg..

Lykke til! :klemmer:

Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen på iallefall 4 år.

Skrevet
Forhørte meg litt rundt, og fant ut at Cerazette er en av de "slemmeste" på hormoner! Venninna mi fikk blant annet de for å opprettholde melkeproduksjonen etter fødsel.

Cerazette gjør ikke noe for å opprettholde melka, men de reduserer ikke melkeproduksjonen slik p-piller kan gjøre. Det er en viss forskjell.....

Skrevet

Gikk på Cerazette en stund, men de funket ikke for meg..

Ville ha disse for å slippe menstruasjon, for jeg hadde brukt p-sprøyte noen år, og når jeg gikk på den hadde jeg heller ikke menstruasjon.

Men Cersazette hadde motsatt effekt på meg, hadde blødninger i hytt og gevær!

Kanskje de hadde funket bedre etterhvert, men jeg valgte å bytte til Marvelon, og de er jeg veldig fornøyd med!

Men hvordan man reagerer på slike piller er jo veldig individuelt da :rosasmil:

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Cerazette, hadde ikke mens i det heletatt.

Men så leste jeg at når man ikke har blødning så blir slimhinnen bare tykkere og tykkere, og det vil på sikt bli vanskelig å bli gravid.

Nå har jeg sluttet, og har fortsatt ikke fått mensen etter mer enn to uker uten piller...skummelt syns nå jeg...for da jeg gikk på trinordiol så kom mensen maks en uke etter pilleslutt uansett når i syklusen jeg glemte eller sluttet med piller.

Skrevet
Jeg har vært veldig fornøyd med Cerazette, hadde ikke mens i det heletatt.

Men så leste jeg at når man ikke har blødning så blir slimhinnen bare tykkere og tykkere, og det vil på sikt bli vanskelig å bli gravid.

Nå har jeg sluttet, og har fortsatt ikke fått mensen etter mer enn to uker uten piller...skummelt syns nå jeg...for da jeg gikk på trinordiol så kom mensen maks en uke etter pilleslutt uansett når i syklusen jeg glemte eller sluttet med piller.

Tynnere, ikke tykkere. Den brytes ned så befruktede egg ikke kan feste seg.

Skrevet

Jeg har brukt disse i tre måneder, og slutta og ta pillene for en uke siden. Fikk helt panikk og var redd jeg var gravid. Fortsatt ingen blødninger...

Syns disse pillene er litt skumle, jeg :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...