Gå til innhold

Kompost på terassen?


Catzy

Anbefalte innlegg

Vi har endelig fått en terasse. Whoho! Har lyst til å ha en del blomster og planter der. Det er ikke kildesortering av matavfall der vi bor, og jeg har begynt å leke med tanken om kompostering.

Er det mulig å få til kompostering på terassen? Terassen er på ca 14 kvm, så vi har litt plass. Lukter en "moderne" kompostbinge? Og hvor raskt kan man bruke det som blir produsert? Neste sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kompost selv, men skal du ha kompostbinge på terrassen så må den være tett i allefall. Ellers får du en deilig samling av rotter og mus hos deg=)

Søk rundt på nett, så finner du sikkert løsningen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en moderne kompostbinge lukter også, med mindre du er særdeles flink til å legge på strø. I tillegg blir det en del vann til overs av det du komposterer, slik at det vil bli litt avrenning, men god strøing vil innvirke positivt på dette. Det skal være hull i bunnen for at det skal komme til luft, den kan derfor ikke være helt tett. Det vil være vanskelig å si når den er ferdig til bruk, men neste sommer bør det ihvertfall være ferdig, dersom ikke,så har du ikke jobbet godt nok med den.

Dersom du ser at det går litt tregt, kan du vende litt på innholdet.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hagegnomen

Hei

Jeg tror det blir litt tett å sitte på terrassen med kompostbingen så nær. De jeg har erfaring med kommer det litt lukt fra, samt at det er litt udelikat, men det er jo selvsagt smak og behag.

Tipset mitt er å gå inn på nettsiden til det renovasjonsverket som er i kommunen din, eller ev. ringe de. De er godt oppdatert på kompostbinger o.l. og har forhåpentligvis tips og råd til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...