Gjest Janna Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Hva har dere i barskapet, dersom dere har noe sånt? Vi har et vitrineskap m/glassdør med forskjellige glass i, og der har vi også en hylle der "alkoholvarene" skal stå. Nå står det 3 flasker rødvin der. That`s it. Vi skal snart kjøpe inn litt mer, bl.a Baileys, Jameson Whisky, Cognac og kanskje en gooood likør.. Drikker ikke mye, men synes det er spennende å smake litt forskjellig. Det ligger vel til alderen.
Gjest care Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 også en hylle der "alkoholvarene" skal stå. Nå står det 3 flasker rødvin der. That`s it. Håper ikke vinflaskene dine bokstavelig talt står i skapet, men ligger. :blunke:
Gjest Lea Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Vi har en hylle i et skap med et lite utvalg.. En flaske Absolutt En flaske billig Cognac En halvfull flaske Baileys En flaske kirsebærvin (?) og noen andre ting som jeg ikke kommer på.. Så har vi en hylle full av rødvin, fordi ingen av oss liker rødvin. Det er stort sett gaver fra venner og kjente.
Gjest Janna Skrevet 11. mai 2003 #4 Skrevet 11. mai 2003 En flaske Absolutt Er Absolutt en type vodka?
Gjest Lea Skrevet 11. mai 2003 #5 Skrevet 11. mai 2003 Det er en type Vodka ja... men jeg tror kanskje at jeg var litt raus med t-ene... ABSOLUT VODKA heter det.
Tusenfryd Skrevet 11. mai 2003 #6 Skrevet 11. mai 2003 Vi har en vinhylle i stuen og der ligger det vel noen vinflasker tror jeg - forresten, det gjør det IKKE oppdaget vi da vi hadde påskegjester, jeg snakker om rødvinsflasker. Noen hvitvinsflasker ligger det der, og så har vi en Otard (fiiiin cognac) og fiiiin whiskey og noen likører. Vi drikker svært lite.
Gjest Samara Skrevet 11. mai 2003 #7 Skrevet 11. mai 2003 Akkurat nå har vi: - en flaske vodka (smirnoff), - to flasker gin (bombay shapire og gordons) - en flaske cognac (xo bache gabrielsen) - en flaske rød vin - en baileys
Leo Skrevet 11. mai 2003 #8 Skrevet 11. mai 2003 Har ikke en dråpe av noe som helst tror jeg! Polet ligger svært nærme og jeg antar at de har langt bedre fasiliteter enn det jeg kan tilby når det kommer til lagring av vin , så jeg tusler dit når jeg får lyst på eller skal ha gjester. Drikker svært lite sprit, så det kjøper jeg så og si aldri lenger.
Gjest the imp Skrevet 11. mai 2003 #9 Skrevet 11. mai 2003 vi har: Pepino cactus? (pæreting av noe slag) Bacardi Límon Bombay saphire gin Calvados Apollo Sambucca Kings legend whisky (den smakte IKKE godt, så den kjøper vi nok ikke igjen) Famous Grouse I tillegg skal det være baileys, enten absolut mandarin/sitron eller hammers lime, frost og en flaske martini bianco der, men det er drikki opp nå. Vin kjøpes stort sett når man skal ha det.
Gjest vampie Skrevet 11. mai 2003 #10 Skrevet 11. mai 2003 jeg har ikke barskap. har et vinstativ da. svart smijern med plass til ca 36 flasker tror jeg det var. ligger to flasker rødvin der og en utdatert ølflaske i sten. har også en liter vodka men den står på kjøkkenbenken siden den sikkert lekker når den ligger i stativet (er åpnet). og 2.5 literpakker hvitvin i kjøleskapet og masse masse øl
Væren Skrevet 11. mai 2003 #11 Skrevet 11. mai 2003 Vi drikker ikke så veldig mye, men slår ut håret og tar oss en fest i ny og ne. En flaske rødvin i helgen gjør godt, så noen flasker vin har vi som regel LIGGENDE i vinhylla på kjøkkenet, både rød og hvit (+ som regel en flaske hvitvin til kjøling i kjøleskapet). Ellers har vi som regel et lite utvalg i hus. Akkurat nå vil det si: Cognac (Braastad, Larsen) Absolut vodka Gin Jägermeister Gammel Dansk Martini Jameson whiskey (Brukes kun i "Irish Coffee") Dansk kirsebærvin Pisang Ambong Tia Maria likør Bailey's likør Advokat eggelikør (god på is) "Brendis" en slags brandy/cognac egenimportert fra Litauen... + Selvlaget og uprøvd likør av kaktusfrukt fra Gran Canaria
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2003 #12 Skrevet 11. mai 2003 I mitt "barskap" finnes for tiden 2 flasker rødvin, 1 koskenkorva vodka, en Otard vsop konjakk, to halve flasker Bols Blue, en flaske med kaffe-likør (ett eller annet), en halv flaske tequila, og en liten skvett Vargtass. I hylla ved siden av står to hvitvinsflasker og en helflaske Passoã, og på kjøkkenet har jeg en treliters pappvin og 6 øl. Det var jammen mer enn jeg trodde, og mer enn jeg kommer til å drikke opp...
Girl-Next-Door Skrevet 11. mai 2003 #13 Skrevet 11. mai 2003 Jeg er utrolig glad i vin! Har ca 30 flasker, både rød, hvit og sprudlende. I kjøleskpet to pappvin-kartonger. Drikker ofte vin til god mat, eller om jeg har venniner på besøk. Men vanligvis bare et eller to glass Ellers så har jeg et par flasker med Warninks Advokaat. Bruker det som Væren på is. Det er kjempegodt!!!!! Liker ikke sprit... :-?
maiaa Skrevet 11. mai 2003 #14 Skrevet 11. mai 2003 Jeg er da en sånn som synes det er moro å lage drinker, og kjøper inn ingredienser i fleng, og etter den ene drinken står resten av flaska igjen i skapet.... Nå har vi, i allefall det jeg husker: - 6 flasker rødvin - 2 flasker hvitvin - 1 flaske musserende vin - Cointreau - Tequila - Absolut - en vietnamesisk vodkating som lukter kokos - hvit rom, Bacardi - brun rom, Bacardi - Frangelico - Dooley's - Cognac - Tia Maria - grønn Curacao - blå Curacao - jordbærlikør - blåbærlikør - bringebærlikør - Sheridans - Baileys - Tyrkisk Pepper - Mintlikør - Jameson - bananlikør - Amaretto - Sourz, med ananassmak - Sourz med eplesmak - Malibu - Brandy - Martini bianco - Passoa - Mint- og sjokoladdelikør - Pisang ambon ... det kan hende det er ting jeg ikke husker også... Jeg ser nå at det virker som om jeg er DEN alkoholikeren :oops: Men til mitt forsvar: Grunnen til at jeg har så mye er jo nettopp at jeg IKKE drikker det opp...
Gjest Diva Skrevet 11. mai 2003 #15 Skrevet 11. mai 2003 Har ikke akkurat barskap, men har endel rødvin og noen hvitviner liggende i en vinhylle. Skal kjøpe et vitrineskap elle to på IKEA, og sette opp litt glass og likører o.l. Men vinen skal få ligge. Har ikke så mye alkohyler pr nå, men en liten liste i allefall : - X antall viner (tipper mellom 10-13) (vi har samlet litt, men den har dessverre blitt oppbevart litt for varmt :cry: ) Mest røde, noen hvite og en musserende rødvin og en musserende hvitvin - Cognac : * Bache Gabrielsen XO * Braastad XO - Whisky : * Jack Daniels * Glenfiddich - Div. likører / hetvin : * Alize - pasjonsfruktkliss / cognacblanding i rød og gul variant * Bailey`s * Sheridan`s (double med vanilje og kaffelikør separat) * Bacardi rum * Gavin`s strawberry cream - Diverse : * Absolut vodka * Miniatyrflasker av ditt og datt - Tilbehør : * Grenadine * San Fransisco mix Mistenker at en del av likørene o.l. har passert best før dato...... :o
Sussi Skrevet 11. mai 2003 #16 Skrevet 11. mai 2003 Nå er det skralt i barskapet vårt, det er på tide med en ny handlerunde ser jeg. I vin hyllen har jeg bare en flaske rødvin, i skapet står det en Absolutt, likør & Whiskey. Baileysen har jeg i kjøleskapet siden jeg har fått beskjed på at det er der den skal oppbevares- best kald også. Det blir nok en tur på vinmonopolet før 17 mai ja.... Drikker ikke så ofte- det er kjekt å ha når en får besøk.
Gjest Embla s Skrevet 11. mai 2003 #17 Skrevet 11. mai 2003 Oppå et kjøkkenskap har jeg et vinstativ med *går og ser etter* hm, ingen vinflasker der, nei.. (vanligvis ligger det et par røde der og det hender at det ligger en hvit i kjøleskapet og, men nå er det tomt). Ved siden av står det pt: 1 Linje akevitt, 1 sherry (harveys Bristol cream - god i sauser m.m.) og en halv Ballantines Gold Seal (skotsk whisky). Hm - dette var ikke mye å skryte av!
fruenge Skrevet 11. mai 2003 #18 Skrevet 11. mai 2003 Vi har ikke baskap, men en kjeller til våre drikkesaker. Det er sjeldent vi druikker, men når vi har fest så tar vi ut ymse. Tror den inneholder alt mulig tenkelig fra ca 25 fl vin, 5 sjampis, flere brett øl, 6 fl. hetvin, 4 typer likør, 6 fl. whisky, 4 fl. cognac, 2 fl. vodka, 3. rom. Div baringredienser. hyllen er fullt opp med flasker så vi har det vi trenger til enhver tenkelig anledning. (Grunne til at vi har så mye er at vi ALDRI kjøper polvarer i Norge)
Frk Doodad Skrevet 11. mai 2003 #19 Skrevet 11. mai 2003 Hmmm, må ta det etter hukommelsen her... Vi har et vinstativ med plass til 12 flasker og det er litt over halvfult. I tillegg et barskap med: Absolut Absolutt Citron Baileys Sheridans Fruktlikør (Passions tror jeg den heter) Bacardi Martini Martell Wiskey Akevitt .....tror det var sånn ca alt.....
starie Skrevet 11. mai 2003 #20 Skrevet 11. mai 2003 Vi har ikke barskap, men minibar-kjøleskap :D Inneholder: -2 Bailey`s -1 Dumle-likør (kommer ikke på hva den heter) -1 rødvin -1 helflaske Finlandia -1 halvflaske Smirnoff -6 RedBull -1 Rose`s Lime - Et par øl - Noen cider/rusbrus - Diverse sjokolade Vi drikker nesten aldri, og mye av det er ting folk har satt igjen når de har festet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå