tingeling Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg vil gjerne starte en skryte-tråd som motvekt til alle trådene som er negative ift de som jobber i barnehager rundt omkring. Damene og jentene som jobber i "vår barnehage" fortjener masse skryt (og de får de heldigvis også). Vi opplever at de er oppriktig glade i barna og at alle barn blir sett. Dessuten har de alltid prosjekter som de jobber med, og er veldig kreative ift de tingene de finner på med barna. Nå jobber de med kroppen som tema, og maler, leser bøker, lager ting og synger sanger relatert til dette. De er, bortsett fra oss foreldre, de viktigste personene i sønnen vår sitt liv, og jeg ville ikke byttet dem ut for noe i verden. For oss betyr det faktisk så mye at vi heller kommer til å flytte nærmere barnehagen fremfor å bytte barnehage, den dagen vi blir alt for lei av logistikken. Andre som er glade i barnehagene "sine" og de som jobber der? tingeling
Chiquita Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Vi er også veldig, veldig fornøyde med barnehagen guttene går i. Den ligger ca 1 mil unna her, og selv om vi har fått tilbud om å bytte til en barnehage som ligger 1 km unna, så synes vi ikke at det er aktuelt. De ansatte er helt supre. De er flinke til å ta vare på barna, og å utnytte de fine utearealene og nærområdet til barnehagen. Vi bytter ikke, før den ev blir nedlagt (som vi hører rykte om, men da håper vi at de ansatte blir med over i en ny barnehage som er under planlegging)
Alice Ayres Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 De ansatte som jobbet i den kommunale barnehagen som jeg gikk i var rett og slett fantastiske. Vi hadde faste rutiner og lærte sanger, ble lest for, ble oppmuntret til å være nysgjerrige og til å være barn. Jeg har bare gode minner når jeg tenker tilbake på min fartstid i barnehagen. All ære til alle "tantene" mine. :bukke:
Nigo-san Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Jeg har hatt barn i tre kommunale barnehager midt i Oslogryta, ansatte med og uten slør, og har også vært strålende fornøyd hele veien. Barnehage 1 har en ansatt som fremdeles sender brev til mitt eldste barn. Som nå er 10 år. Barnehage 2 tok godt vare på min nest eldste, og lot ham til og med være med på personalfester i lunsjpausen. Barnehage 3 har et fantastisk pedagogisk opplegg med vekt på teater, storyline og kreativitet. Og alle tre har tilbudt gode, trygge voksenpersoner, som til tross for elendig lønn har gjort alt de skulle- og mer til- for at barna skulle ha det bra.
Honey Bee Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg får ikke skrytt nok av barnehagen til barna mine.Det er 2 førskolelærere på hver avdeling,de legger planleggingsdager til helger og ettermiddager,de har 4 menn ansatt hvorav alle er førskolelærere Og jeg tror også at de blir den første barnehagen som ligger litt utenfor hovedstaden som har døgnåpent.De har lite sykefravær,varm mat hver dag og bruker reggio emilia.Er 110% fornøyd ja
Nigo-san Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jeg får ikke skrytt nok av barnehagen til barna mine.Det er 2 førskolelærere på hver avdeling,de legger planleggingsdager til helger og ettermiddager,de har 4 menn ansatt hvorav alle er førskolelærere Og jeg tror også at de blir den første barnehagen som ligger litt utenfor hovedstaden som har døgnåpent.De har lite sykefravær,varm mat hver dag og bruker reggio emilia.Er 110% fornøyd ja Ja, det er du nok. Øh. Selv om jeg aldri har hørt om noen barnehage som har døgnåpent, serverer varm mat hver dag, og har to førskolelærere på hver avdeling. Men det høres jo flott ut. Hva er reggio emilia?
Honey Bee Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Ja, det er du nok. Øh. Selv om jeg aldri har hørt om noen barnehage som har døgnåpent, serverer varm mat hver dag, og har to førskolelærere på hver avdeling. Men det høres jo flott ut. Hva er reggio emilia? http://www.veksthuset-barnehage.no/default...?mid=1&id=1 Det var en privat barnehage i Oslo som hadde døgnåpent husker jeg,men det er vel ikke vanlig,og vet ikke om den eksisterer enda.Det er blitt undersøkt i vår barnehage om det er ønskelig med kveld og nattåpent...mange turnusjobbende foreldre.Vi benytter oss av privat barnehage vel og merke og har fått signaler om at det kan bli aktuelt
absinthia Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 (endret) Barnehagen som jeg iblant jobber i har 2 førskolelærere på småbarnsavdelingen og 2 førskolelærere+ en lærer på den andre. Det er faktisk mulig! ..men de har ikke varm mat hver dag. Ellers er jeg veldig fornøyd med barnehagen til minstemann, der de har like godt belegg med kvalifisert personale og som er helt supre og forholde seg til, i tillegg ligger det en gjennomgående pedagogisk tanke bak i alt de gjør om sosial kompetanse og som vises veldig tydelig på barna som går der. Dessuten drar de ofte på tur og har det beste uteområdet i minst 10 mils omkrets. Endret 21. april 2008 av absinthia
Helen Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Jeg er strålende fornøyd med barnehagen min yngste sønn gikk i. Han har vært veldig mye syk og henger langt etter jevnaldende så barnehagen har hatt masse forskjellige opplegg for han i samarbeid med helsestasjon, ppt og fysioterapaut. Styreren var virkelig ei dame som tok tak i ting, og var utrolig hjelpsom med søknader, skjemaer og ting som vi foreldre ikke hadde peiling på. Samt at jeg møtte utrolig mye forståelse når jeg følte at hele verden gikk i mot meg.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Merkelig tråd. Er det ikke en SELVFØLGE at en barnehage du velger å ha barna dine i skal være bra? Jeg forventer at barnehagen er bra og at de ansatte gjør jobben sin. Skulle de liksom få ekstra kreditt for det? Ærlig talt, det blir som å lage en tråd for å rose de bussjåførene som IKKE snakker i mobiltelefonen sin når de kjører, for det skal være noe vi forventer og forlanger av dem. Eller lage en skrytetråd til de legene som IKKE har tatt livet av pasientene sine... "Motvekten" til ts demonstrerer for alvor at det ER et problem at barnehagene våre ikke er gode nok, at de ansatte ikke er flinke nok - ellers hadde det ikke vært tråder her inne som fortalte om det.
Honey Bee Skrevet 22. april 2008 #11 Skrevet 22. april 2008 Merkelig tråd. Er det ikke en SELVFØLGE at en barnehage du velger å ha barna dine i skal være bra? Jeg forventer at barnehagen er bra og at de ansatte gjør jobben sin. Skulle de liksom få ekstra kreditt for det? Ærlig talt, det blir som å lage en tråd for å rose de bussjåførene som IKKE snakker i mobiltelefonen sin når de kjører, for det skal være noe vi forventer og forlanger av dem. Eller lage en skrytetråd til de legene som IKKE har tatt livet av pasientene sine... "Motvekten" til ts demonstrerer for alvor at det ER et problem at barnehagene våre ikke er gode nok, at de ansatte ikke er flinke nok - ellers hadde det ikke vært tråder her inne som fortalte om det. Kan ikke vi få skryte hvis vil vil da???Av alle merkelige tråder er ikke denne noe å henge seg opp i vel?
Nigo-san Skrevet 22. april 2008 #12 Skrevet 22. april 2008 Enig med Honey Bee. Det må være lov å si noe positivt om barnehagen (eller bilen sin eller mannen sin eller et studium) uten at det skal tas til inntekt for at standarden på området er dårlig. Å få ros og anerkjennelse er noe de fleste setter pris på, personalet i barnehagen er vel ikke noe unntak. Tviler på at de leser denne tråden, men jeg passer på å gi gode tilbakemeldinger når jeg har mulighet. Det er nok av sutre-putreforeldre som klager på alt og ingenting, og det må være utrolig demotiverende over tid...
Lurvina Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 Ja, det er du nok. Hva er reggio emilia? Her er en link som forteller litt om Reggio emilia pedagogikken: http://www-lu.hive.no/team/t06fc/Sentralep...eggioEmilia.htm Vi fikk se en film om denne pedagogikken på skolen, og der fikk vi se en slik barnehage. I filmen hadde barehagen valgt temaet due, barna fikk se på duene i parken, fikk klappe en due, de ansatte viste frem bilder av duer, og tilslutt så fikk barna barna male en due eller forme en due i leire. Dette var noe som skjedde over flere dager. Det er flere kjennetegn som er spesielt for Reggio emilia, og du finner mye på nettet Ellers så synes jeg at dette er en fin tråd, fint å vite at finnes folk der ute som ikke hele tiden er ute etter å ta barnehagen for noe, og som setter pris på det arbeidet som blir gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå