Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal selge huset vårt. Men først skal vi ta en kjapp oppussing. Vi skal legge parkett i 1. etasje (kjøkken, stue og to soverom. Alt skal males i lyse farger (hvit/grå) og kjøkkeninnredningen er hvit. Stua er delvis malt panel og delvis malerstrie som skal males.

Hvilken farge er "in" og passer til huset vårt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det dere tjener mest på er vel å legge en nøytral perkett som de fleste kan leve med. Så jeg ville gått for en trestavs eikeparkett jeg.

Selv legger vi smalparkett i huset vårt. I hvitlakkert ask. Det er visst veldig in med hvitlakkert parkett, mens smalparketten ikke riktig har klart å nå til topps enda. Selv syns vi det er en nydelig parkett som er veldig nøytral og ikke binder oss fast på noen måte når det gjelder den øvrige innredningen.

Men skulle jeg pusset opp kun for å selge ville jeg valgt en billig eikeparkett... Dere vil ikket jene noe på å legge en dyr parkett nå...

Skrevet

Jeg ville også valgt eik. Eik er klassisk, pent og alltid moderne. Kjedelig å velge et gulv som er "in" nå, men som ingen liker om to år.

Skrevet

Enig med de andre her... gå for eik trestav. Eik får du til en billig pris, mens valnøtt og div. andre motegulv koster det dobbelte.

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Vi kjøpte noe på tilbud på Montèr.

Barlinek parkett, 15mm Eik. Huset vårt er moderne, men sånne ting som gulv har vi kjøpt relativt nøytralt og som er litt tidløst.

Det stedet vi bodde før hadde laminat, og det ble fort stygt dessuten var det veldig kaldt og gir rar klang i rommet. Eikeparketten vi kjøpte nå var 15 mm, med 6 eller 7 lag lakk, så det går an til å pusse det ned noen ganger.

Skrevet

Ikke legg kirsebærfarget parkett/laminat - det er omtrent ingen som liker det lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...