Titta Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 I det siste har det luktet ganske vått/gammelt/dårlig fra badet vårt. Badet er rett ved inngangsdøren så en kjenner lukten med en gang en kommer inn i leiligheten. Klarer ikke helt å forklare lukten, men godt er det hvertfall ikke. Lukter litt innestengt og rått rett og slett. Det virker ikke som om det kommer fra vasken, så da må det vel være fra sluker i dusjen antar jeg. Forstår ikke helt hvor ellers det skal komme fra. Badet ble pusset opp av fagmenn da vi flyttet inn for 3 år siden. Vi bor i toppetasjen i en lavblokk. Har kikket nede i sluket i dusjen og kan ikke se at det skal være noe spesielt der. Det er vindu på badet så vi lufter etter dusjing i tillegg til at det er lufteventil på badet (ventilen går til en felles sjakt med etasjene under og ikke direkte ut i friluft) Er det noen som har vært borti noe slikt eller som har noen forslag til hva vi kan gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Mulig det er bakterier og andre delikate greier i sluken som lager lukt? Jeg ville prøvd med en "mild" type avløpsåpner, f.eks Mr Muscles flytende avløpsåpner, og sett om lukten blir borte.
Gjest kjell Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 har du rengjort vannlåsen de tre årene du har bodd der? sluket må rengjøres,ikke bare den skiten som ligger i vannlåsen men alt det seige greiene som ligger rundt
adams mamma Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 bruk avløpsåpner..og ta opp det overflødige i sluket...alt går ikke ned av seg selv....
Titta Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 Slutet var tett tidligere i vinter og da helte vi på med avløpsåpner og det løste problemet. Men når jeg tenker meg om var det vel gjerne da lukten kom også. Kanskje vi skal kjøre på med enda mer avløpsåpner da, mulig det fortsatt ligger noe lengre ned. Selve sluket er gammelt og rustent som vi ikke får skrudd opp (da sluket var tett hadde vi tenkt til å stake, men måtte da skru opp en stor mutter for å komme til (under vannlåsen??), men den gikk ikke opp). Så det eneste vi får rengjort er det vi kommer til ved å bare ta bort risten, og der skal det være ganske så rent nå. Prøver med mer avløpsåpner jeg da. Takk for tips
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Etter at du har hatt i avløpsåpner kan du helle i en god dæsj med matolje. Det "lukker" sluken på et vis... ikke slik at den blir tett igjen da, men at lukt ikke kommer opp. Vankelig å forklare.... men det funker ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Løsne plastdekselet i sluken sånn at du får fjernet all gørren som samler seg under der.
Gjest tore på sporet Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Løsne plastdekselet i sluken sånn at du får fjernet all gørren som samler seg under der. nå var det vel sånn at det var et gammelt jernsluk med stake skrue som hadde rustet fast..... ring en rørlegger vi pleier å få opp sånne muttere
Titta Skrevet 22. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2008 nå var det vel sånn at det var et gammelt jernsluk med stake skrue som hadde rustet fast..... ring en rørlegger vi pleier å få opp sånne muttere Stemmer det ja. Gammelt jernsluk, trolig fra da blokken var ny på 60-70 tallet. Betaler gjerne for en rørlegger hvis det løser problemet. Så du tror at en rørlegger kan gjøre noe med problemet/at jeg kan få gjort noe mer ved å få løsnet den mutteren?
Lise_ Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Kloakk-oppstøt!! det går over, skjer en gang i alle hus,men hell klorin ned i, da er du sikker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå