Gå til innhold

Ikke støl etter trening


Gjest Gjeste_gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste_gjest

Hei,

jeg har begynt å trene igjen etter et langt opphold, har da begynt med kondisjonstrening (tredemølle, sykkel etc.). Trener ca. hver 2. dag.

Jeg trener veldig forsiktig og brukes ikke mye krefter, men jeg bruker heller lengre tid pr. økt. Det jeg stusser litt over er at jeg ikke har følt meg støl i det hele tatt, det pleide jeg og gjøre før(spesielt dagen etter). Da trente jeg styrke og, men jeg synes det er veldig rart at jeg ikke er støl i det hele tatt da jeg holder på lenge pr. økt.

Er det noen andre som har opplevd det samme, eller som vet hva som kan være grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jeg blir nesten aldri støl etter "vanlig" kondisjonstrening med mindre jeg har gått i fjell eller liknende. Stølhet er i hvertfall i mitt tilfelle knyttet opp mot styrketrening, nesten utelukkende. Og om du trener forsiktig med lav belastning, blir trolig ikke musklene dine banket nok til at du blir støl, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg blir støl når jeg gjør styrkeøvelser det er lenge siden jeg har gjort (altså når jeg bruker muskelgrupper det er lenge siden jeg har styrket). Da snakker jeg om ordentlig støl. Jeg pleier stort sett å kjenne det litt på kroppen uansett dagen etter styrketrening, selv om jeg ikke er det jeg vil kalle støl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...