Gå til innhold

Hadde du gått på jobb?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikveld vært plaget med kvalme og diare. Jobber i helsevesenet og skal på vakt omorgen tidlig. Nå er jeg usikker på om jeg burde dra på jobb siden jeg kan bære på smitte.

Hva hadde du gjort, dratt på jobb så lenge du klarte, eller ringt nattevaktene og sag ifra at du var syk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innen helsevesenet jeg og, og det hadde kommet an på hvem som var inne av de faste beboerene. En av de har smalt spiserør og et par diagnoser til, og skal IKKE utsettes for omgangssykesmitte osv. Andre igjen tåler det helt greit.

Legg til at det er mye utagering på jobben, og jeg hadde måttet vurdere om jeg var såpass redusert at jeg hadde vært i større fare enn normalt.

Er nattevakt selv, så har liten mulighet til å gå midt i et skift, så jeg hadde nok meldt avbud. På en dagvakt, hvor jeg kunne gå omjeg hadde blitt verre hadde det da blitt beboerenes helse som var avgjørende.

Skrevet
Innen helsevesenet jeg og, og det hadde kommet an på hvem som var inne av de faste beboerene. En av de har smalt spiserør og et par diagnoser til, og skal IKKE utsettes for omgangssykesmitte osv. Andre igjen tåler det helt greit.

Legg til at det er mye utagering på jobben, og jeg hadde måttet vurdere om jeg var såpass redusert at jeg hadde vært i større fare enn normalt.

Er nattevakt selv, så har liten mulighet til å gå midt i et skift, så jeg hadde nok meldt avbud. På en dagvakt, hvor jeg kunne gå omjeg hadde blitt verre hadde det da blitt beboerenes helse som var avgjørende.

Takk for svar.

Er eldre reduserte mennesker jeg jobber med, å de skal ikke utsettes for smitte.

Sånn som jeg har det nå, så må jeg ha toalettet i umiddelbar nærhet, og føler meg ellers ikke iform. Men hater å måtte ringe å si at jeg ikke kommer på jobb. Men hensynet til beboerne stiller høyt, og selvsagt hensynet til om jeg klarer å gå på jobb.

Får se det an litt til.

Skrevet

Jeg er nattevakt i helsevesenet selv, og har høy terskel for å være borte, har enda ikke brukt en egenmelding eller vært sykmeldt. Siden jeg er nattevakt så er jeg ikke så mye borti pasientene som dagvaktene, og smittepresset er mindre. Derfor skal jeg være veldig syk før jeg er hjemme. Men hvis du må fly på do og hele tiden ha det i "umiddelbar nærhet", synes jeg egentlig spørsmålet var litt dumt :fnise: Du går jo ikke ut av huset hvis det kommer ukontrollert "der bak". Personlig hadde jeg sett det an. Jeg hadde gått på jobb dersom jeg ikke hadde vært på do på et par timer. Men er det slik at du har diare når du våkner i morgen og du flyr på do i hele natt, må du selvsagt bli hjemme, men det skjønner du jo selv.

Skrevet

Om du spyr, så hold deg hjemme. For din egen del, og for andre også som sikkert ikke har lyst å bli smittet.

Skrevet
Om du spyr, så hold deg hjemme. For din egen del, og for andre også som sikkert ikke har lyst å bli smittet.

Spyr ikke. Har ikke gjort det siden jeg var barn, men er utrolig kvalm og uggen i tillegg til at jeg har diare.

Skrevet

Hadde ikke gått på jobb!! Kan jo være norovirus.. skal da være hjemme 48timer etter man er symptomfri. Bedre at du er borte så lenge enn at du går på jobb og smitter beboere og annet personale. det blir da flere som må vere hjemme fra jobb og dette lager større problemer for arb.plassen enn om bare du må være borte!!!

Skrevet

Skjønner ikke problemet; KLART du skal være hjemme.

Skrevet

Var hjemme idag siden jeg ikke hadde blitt noe bedre i løpet av natten.

Er nå kvitt kvalmen og den uggene følelsen, men kan fortsatt ikke være veldig langt unna toalettet. Satser på at jeg er bedre imorgen, men da har jeg heldigvis fri.

Skrevet

Som bruker av helsevesenet av og til (vanlig legekontor, sykehus eller andre ting) så håper jeg da virkelig at de som jobber der holder seg hjemme ved smittsom sykdom.

Skrevet
Som bruker av helsevesenet av og til (vanlig legekontor, sykehus eller andre ting) så håper jeg da virkelig at de som jobber der holder seg hjemme ved smittsom sykdom.

Regner med at de fleste arbeidsplasser innen helsevesenet tar sine forholdsregler i perioder der smitte florerer.

Husk at det er ikke bare pasienter/ brukere som skal beskyttes, men også de ansatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...