Gå til innhold

Romantisk sydenferie


Gjest Reisesyk

Anbefalte innlegg

Gjest Reisesyk

Vi er et par i midten av 20 årene, som skal til syden i år.

Kriterier:

Romantisk :hjerte: Gjerne slike små restauranter, trange gamle bakgater og denslags (dette skal være en romantisk ferie bare for oss to!)

Sandstrand og god temperatur ;)

Gjerne Hellas, men andre tips tas også imot med stor takk

Gjerne billig... :jepp:

Ok mat

Kom med foslag da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere skal på charter, så vil jeg anbefale Agios Nikolaos på Kreta.

Der er det akkurat som du beskriver i ønskelisten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg også på! Skal på en romantisk tur sammen med kjæresten. Vil ikke til en partyplass, men heller ikke til en barnefamilieplass.. er bare 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er et par i midten av 20 årene, som skal til syden i år.

Kriterier:

Romantisk :hjerte: Gjerne slike små restauranter, trange gamle bakgater og denslags (dette skal være en romantisk ferie bare for oss to!)

Sandstrand og god temperatur ;)

Gjerne Hellas, men andre tips tas også imot med stor takk

Gjerne billig... :jepp:

Ok mat

Kom med foslag da vel?

Hva med Venezia eller Lisboa? Kanskje ikke sandstrender men likevel.

Tunis/Tunisia?

http://www.travelinstyle.com/egypt/Eg_LibyaCrossingTUN.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på bryllupsreise til Portugal. Kombinasjonsreise med star tour, tre dager med leiebil rundt om Lisboa, så fire dager på Algarvekysten! Og jeg tror det blir mega romantisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanne_*

Hellas, øya Paros med Parikia (Paros by) og Naoussa

evt. også Santorini (Solnedgang fra Firastefani (ikke Oia/Ia, bare turister))

Frankrike, Cassis evt. Antibes

Korsika, Calvi og Bonifacio

Dessverre er ingen av stedene særlig billige (dvs. Paros by er helt ok), men alle stedene anbefales for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av at jeg ennå ikke har vært der, vil jeg her anbefale [post=http://www.patmos.com/]Patmos.

Kjæresten min er godt bereist i Hellas, og valgte denne øya for oss når vi nå skal på vår første romantiske ferie sammen.

Øya er liten og rolig, gode intime resturanter, trange smug og ubefolkede strender som lengter etter å oppdages.

Vi flyr til Kos og tar ferje derfra til Patmos, og JUHUU hvor jeg gleder meg!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Digger fortsatt byen
:tronderbart::vin::humpe::skaal::smoke::rope::wow::transe::perebrus: :slåss: :herremann::flekke: :blaaveis: slik syns da jeg at barcelona kan oppsummeres...

Hmm...

Vet ikke hvilke opplevelser du har hatt av byen, men positive kan de neppe ha vært...

Jeg har vært i Barcelona sammen med en venninne nå nettopp.

En opplevelsestur av dimensjoner - øyne så store som tinntallerkner over alt som var å se og oppleve :overrasket:

Vi oppsøkte riktignok ikke nattelivet (hvis det er her du har dine opplevelser fra), men heller kulturlivet og mangfoldet - UTROLIG FANTASTISK.

Jeg vil fortsatt anbefale Barcelona, og gleder meg til jeg skal ta med min familie dit på tur sommerstid slik at vi også kan bade. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbella, Spania, hvor jeg anbefaler å reise opp til Ronda og Mijas - nydelige landsbyer! Her ligger noen av mine favorittrestauranter. :)

Ellers syntes jeg Algarvekysten var flott den gang jeg var i Portugal.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbella, Spania, hvor jeg anbefaler å reise opp til Ronda og Mijas - nydelige landsbyer! Her ligger noen av mine favorittrestauranter. :)

Ellers syntes jeg Algarvekysten var flott den gang jeg var i Portugal.

Mvh Yvonne :duskedame:

Marbella er vel ikke det jeg tenker på som romantisk. Noen svært koselige gater i gamlebyen ja, men DYRT!!! Hun ville har romantisk til en billig penge.

Marbella er vel det dyreste stedet på kysten, og mye underholdning i å sitte på kafe og se på kakene som flotter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marbella er vel ikke det jeg tenker på som romantisk. Noen svært koselige gater i gamlebyen ja, men DYRT!!! Hun ville har romantisk til en billig penge.

Marbella er vel det dyreste stedet på kysten, og mye underholdning i å sitte på kafe og se på kaksene som flotter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbella er vel ikke det jeg tenker på som romantisk. Noen svært koselige gater i gamlebyen ja, men DYRT!!! Hun ville har romantisk til en billig penge.

Marbella er vel det dyreste stedet på kysten, og mye underholdning i å sitte på kafe og se på kakene som flotter seg.

Dyrt? Ikke noe mer enn andre steder i syden. Jeg har vært i Marbella nå 5 ganger - og det kommer helt an på hvorhen i Marbella du tenker på. Én ting er Puerto Banús, det er et sted vil kalle meget dyrt. Da er jeg enig, men det er jo ikke der jeg tenker på heller. Hvis du faktisk har reist litt rundt, så finnes det mange billige alternativer til den eksklusive marinaen.

Ellers finner man mange billige steder å handle, f. eks da i handlegata i Marbella. De billigste feriene har vi alltid hatt der, mye fordi vi ikke reiser charter - vi leier en leilighet og har da kanskje betalt 10 000 kr maks for 3 stykker i to uker. Det er billig å handle og jeg synes absolutt ikke det er dyrt - og jeg er ikke rik på noen måte. I tillegg elsker jeg gamlebyen, synes det er koseligere og mer romantisk å gå blant alle appelsintrærne og spise middag i appelsinlunden, enn å flotte meg på fancy restauranter jeg uansett ikke har råd til å besøke.

Og jeg pekte jeg ut landsbyene Mijas og Ronda i nærheten spesielt, som er koselige landsbyer og ikke spesielt dyre. Jeg reiser absolutt ikke dit for å se på karene flotte seg, men fordi jeg nettopp ikke har råd til å dra til altfor dyre steder. Og det som er fint at det er mange dagligvarebutikker i nærheten, Supersol f. eks, der man får kjøpt øl, brus og andre drikkevarer og matvarer til en rimelig penge. I tillegg har man jo også El Corte Inglés, som er verdens kuleste handlesenter å gå innom (ihvertfall jeg må alltid innom når jeg er der nede).

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Anbefaler Lisboa på det sterkeste!!

Var der ifjor sommer, og reiser ned igjen neste fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg og samboern skal reise til den greske øya Lesvos på bryllupsreise. Ingen av oss har noen gang vært der, men har fått høre at det skal være fint der..

Vi håper på det samme som dere.. Rolig romantisk plass, uten for mye festing og familieliv, strender, god mat, og ikke så altfor dyrt.. (bruker mer enn nok penger på bryllupet;) Håper Lesvos lever opp til forventingene våre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...