Gå til innhold

byggetillatelse


LovvLee

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg leter etter lover og regler for påbygg av fritidsbolig i strandsonen rundt mjøsa, men finner jo ingen ting...

Leser om byggeforbud i 100-metersbelte, men også om hvor mange hytter som blir bygget der, blir så forvirret...

Noen som vet noe om dette eller har noen oppklarende linker å gi meg? Vi skal bygge på hytta i Ringsaker kommune, men hytta ligger nære mjøsa. Ting skal ikke være lett. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg leter etter lover og regler for påbygg av fritidsbolig i strandsonen rundt mjøsa, men finner jo ingen ting...

Leser om byggeforbud i 100-metersbelte, men også om hvor mange hytter som blir bygget der, blir så forvirret...

Noen som vet noe om dette eller har noen oppklarende linker å gi meg? Vi skal bygge på hytta i Ringsaker kommune, men hytta ligger nære mjøsa. Ting skal ikke være lett. :sukk:

Ring kommunen og spør, er kun de som kan svare på det.

Dere kan få dispensasjon fra byggeforbudet. Det kommer an på hvilken praksis de fører i den kommunen hytta ligger i, samt hva Fylkesmannen mener.

I "min" kommune er vi strikse på bygg i strandsonen, så her ville dere fått avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja. jeg får ringe. er bare litt utolmodig... håper ikke de er så strikse på det i vår kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja. jeg får ringe. er bare litt utolmodig... håper ikke de er så strikse på det i vår kommune.

Lykke til.

Også må dere huske på at dere må ha en særskilt grunn for å søke disp. Det kan f.eks. være at andre i området har fått lov til å bygge på i strandsonen.

Kan du ikke gå inn på kommuenns nettsider og se på møteprotokollene fra Planutvalget (eller hva det heter i den kommunen), og se hvordan de har behandlet sånne søknader før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...