Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Hvilken utdanning kan man ta for å få en forholdsvis grei betalt jobb på et eller annet kontor? Jeg vil jo selvsagt at jobben skal være interessangt og at det er muligheter for videre utvikling i form av kurs og lignende. Jeg må av helsemessige årsaker ha en rolig jobb. Men må legge til at jeg ikke er noe flink i matematikk og regnskap.
Scorpina Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Har du v.g.skole? Hvis du har det kan du bygge videre på høgskole med f.eks 3-årig admin og ledelse. Har du en formening om hva du ønsker/IKKE ønsker å jobbe med? Med 3-årig høyere utdannelse er valgene for hva du vil søke på veldig bredt og ikke så "nisjete" som f.eks helse og sosial (legesekretær), advokat (sekretær). Det er også en fordel å kunne IT for å jobbe på kontor. Håper dette er til litt hjelp
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg er fra før utdannet hjelpepleier, men skal etter hvert omskolere meg. Tenker da helst på en høyskoleutdanning, men er ikke så begeistret for å pese med matematikk, da det er et fag jeg ikke er så flink i. Jeg vil helst ha utviklingsmuligheter i jobben, men er samtidig ikke en ledertype.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Jeg er fra før utdannet hjelpepleier, men skal etter hvert omskolere meg. Tenker da helst på en høyskoleutdanning, men er ikke så begeistret for å pese med matematikk, da det er et fag jeg ikke er så flink i. Jeg vil helst ha utviklingsmuligheter i jobben, men er samtidig ikke en ledertype. Er det en høgskoleutdanning innen helsesektoren du helst vil ha?Kanskje sosionom er noe for deg?Ellers er det jo mange 3-årige høgskole-utdanninger som kvalifiserer for ulike konsulentstillinger.Det spiller ofte ikke så stor rolle hvilken grunnutdanning man har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå