Gå til innhold

Kitteh Lovesyou


kitteh

Anbefalte innlegg

Så var jeg her også da.

Dette er min ”jeg er forvirret, men jeg har det egentlig ganske bra for det” dagbok.

Jeg er snart 26 (nitten! Nitten sier jeg!), jeg har vært gift i snart åtte år, jeg er crazy catlady på høyt plan, jeg leser, skriver og maler når jeg har sjansen. Jeg er vanskelig, forvridd, forvirret, gladkynisk og veldig lykkelig. Sjenert og sky, noe som noen ganger oppfattes som arroganse, men jeg er egentlig ganske hyggelig.

Nå skal jeg gå og poste den skumleste posten jeg noensinne har postet på et forum.

/vinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Vi bestemte oss for å prøve i august i fjor, og prøver fortsatt! Da vi startet var det plutselig mange ting jeg ikke hadde tenkt over før som ble "store" bekymringer. For eksempel dette med telling av syklusdager og sånt. Hadde aldri tenkt noe videre over dette før, så jeg (i ekte research-ånd!) surfet på egnede nettsider for å lære mer om disse tingene. Trodde i begynnelsen at jeg skulle greie å ikke bli "hysterisk" med tanke på når den beste tiden hver måned er osv, men det skulle vise seg å bli veldig vanskelig å slippe kontrollen der. Sånn rent følelsesmessig kom ikke avgjørelsen som noe stort sjokk, men likevel melder panikken seg nå og da... hva om ungen ikke liker meg? Hva om jeg ikke blir en god mor? Jeg som ikke har holdt et spedbarn siden lillesøster?? Man må jo bare prøve å beholde roen - tenker på alle de jeg vet om som har fått det til. Klarer de det, klarer vel jeg også det! Lykke til, blir spennende å følge deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayami, og takk for innspill! :D

Nå har jeg snakket med en god venn av meg.

Han er en utrolig intelligent fyr som jeg absolutt forguder han og hans mening veier tungt for meg. Jeg fikk ikke så veldig mye ut av et bortsett fra "Dere er oppegående folk, og fullstendig i stand til å oppdra en unge, hvis dere vil". Men det var godt å vite at han ikke vil se så veldig anderledes på meg, skulle vi få barn.

Så lenge jeg kan huske har jeg vært veldig klar på at jeg ikke skal ha barn, at jeg ikke trenger barn og at jeg ikke liker barn. Sett i retrospektiv så skulle jeg ønske jeg ikke hadde vært så hardnakka som jeg var xD

Jeg tror jeg frykter å miste meg selv. Jeg har mye personlighet, og mye i meg, og jeg er livredd for at det skal bli borte.

Jeg forstår jo at det ikke blir borte med mindre jeg gir slipp på det, men alikevel... Jeg vil ikke bli en av de som ikke klarer å tenke på annet! (Ironien er tjukk som tåke her, siden jeg ikke har fått sove siden vi begynte å snakke om det... fordi jeg ikke klarer å tenke på annet!!)

Jeg ser jo på mamma (som i mine voldsomt objektive øyne er verdens beste ;) ), og hun var seg selv hele veien. Vi stjal ikke noe fra henne, verken kreativitet eller liv. Men er jeg like sterk som henne?

Lett skal det ikke være.

Men når alt kommer til alt så gleder jeg meg til jeg kan snike meg ned til mamma og pappa med Verdens Beste Bestemor og Verdens Beste Bestefar-kopper innpakket med pent papir, og sjokkere helvete ut av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sovet på sånn ca 24 timer, men det går bra. Jeg har masse masse energi! Jeg har jogget i førti minutter (wtf? Jeg hater jo å jogge!) OG raket i hagen.

Oooh, wonderwoman! /flex

Men bortsett fra det ikke så mye å melde, egentlig. Jeg har luftet for bestevenninnen at vi har blitt "tenkere" (steget før "prøvere" ;) ), og hun gjorde alt bortsett fra å lage en liten cheer med tilhørende danse-steg.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... godt å høre at du har venner på laget også! :ler: Jogge??? Det har jeg aldri sett poenget med... ikke orker jeg heller! Flink du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor den jogginga kom fra. Men endorfin-rusen på slutten var fin :fnise:

Nå er det videre til neste vane jeg prøver å presse inn: Frokost!

Jeg har ikke spist frokost siden jeg var 12, eller kanskje litt yngre, så dette blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å legge merke til det gitt. :ler:

Vi har laget en babyliste.

Det er vaner, uvaner, etc som vi vil ha inn eller ut før det blir noen baby i huset. Min har blitt ganske lang nå.

Kjekke er jo at selv om jeg skulle bli "uplanlagt" gravid så har vi jo fremdeles noen måneder på å få det inn :eeeh:

Om murphys lov har noe å si så kan det bli litt tidligere enn planlagt.

Mannedyret er borte i uka for tiden, så det blir mye hullabalu når han kommer hjem i helgene (nudge nudge wink wink). Helgen før forrige helt så var jeg syk og død omtrent og siden det ikke ble noe morro da, så ble det litt ekstra mye forrige fredag... Jeg tok en titt på "kalenderen" min og antok at det var en nogenlunde safe dag siden mensen skulle dukke opp dagen etterpå og var blid og fornøyd med det. (Noe jeg gjør veldig sjeldent egentlig...)

For noen timer siden så sjekket jeg på nytt siden jeg IKKE har fått mensen, og innså at jeg var helt på bærtur forrige gang. Snakk om å være i tåka kåt :klaske::ler:

Så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende!! :popcorn: Hold oss oppdatert.... Høres ut som en veldig god ide å lage en sånn liste, tror jeg adopterer ideen din, hvis jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt :D

Ideer er til for å deles og utvikles.

I dag har jeg forøvrig lært at hvis man begynner å lese om symptomer så får man dem. Slem google! Sleeeem google!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For øyeblikket er jeg gravid, forkjølet, har ørebetennelse og astma xD

Littebitte granne hypokonder? Neeida.

Det verste er at når jeg faktisk blir syk så feiltolker jeg absolutt alle symptomer og er overbevist om at jeg egentig er frisk.

I dag har vært en utrolig begivenhetsfri dag. Det eneste som egentlig har skjedd var at jeg måtte slåss med katta om en humle.

Også har jeg bestilt meg "The Demon-Haunted World: Science as a Candle in the Dark", og den har jeg ønsket meg i en del år nå, så jeg gleder meg til den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakebake-dag! <3

Eller, faktisk så blir det kakebake-helg. Enda bedre.

I dag skal jeg lage pynt og hvit sjokolademousse til sjokoladekaken som skal til svigerfar i morgen, og på søndag blir det sjokoladekake med guinness.

:danse:

(Ingenting som hjelper på humøret som kake-eksperimenter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldig du som bare måtte slåss om en humle! Jeg bruker å måtte slåss om relativt store fulger og jordrotter... og kattene taper aldri... hehe... De er ganske bestemte når jeg hiver dem ut med fuglen i munnen! Så kommer jeg ut på trappa og finner fuglelik og fuglelikrester foran katteluka. Nydelig! Kakebake-eksperiment er moro!!! Har store planer om en kokos-banan-ananaskake, men trenger nok en dag eller to! Kake og Guinness?? Merkelig kombinasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humla er kanskje ikke så stor, men katta er en skogskattgutt på over åtte kilo (og det er ikke et gram fett omtrent), og når han har fått noe for seg så er han ustoppelig :fnise:

Nei, nei, øl i bakst er bra saker. Og Guinness får en veldig fin, bred, nøtteaktig smak når den får være med i sjokoladekaka.

Det er en ordentlig manne-kake, sjokoladesmaken er tung og fyldig. Det er en renhet i den som er helt fantastisk. Ikke noe for skjøre sjeler. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...