Gå til innhold

Thailand


Julie:)

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære ønsker å reise til Thailand to uker i november. Vi er helt blanke og vet ikke hvor vi skal reise eller hvordan vi skal reise for å komme litt billig ut av det.. Noen som har anbefalinger?

Vi ønsker å reise til et sted der det er rolig, men med muligheter for å variere ferien med både shopping, utflukter og opplevelser. Natteliv er ikke viktig. Vi ønsker å bo på et sted som er rent og ordentlig (litt skrekk for ekle dyr ja.....) men trenger ikke være noe luksus sted heller.

Fortell om deres Thailand opplevelser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg vil anbefale dere til å starte med noen dager i Bangkok. Det er en fasinerende storby med severdigheter, shopping, trafikk-kaos, templer og masse kontraster.Byen kan være litt skremmende til å begynne med men dersom en bare tar det rolig så går det helt fint. Husk å ikke bli lurt av folk som hevder at Grand Palace er stengt den dagen :fnise:

Ellers har jeg besøkt Phuket, Krabi, Hua Hin Samui i sør Thailand og jeg synes alle plassene er flott jeg. Her er mitt reisebrev fra 2002 http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm . Jeg jobber nå med å ferdigstille reisebrevet fra ifjor. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i at dere burde ta et par dager i Bangkok - selv om jeg personlig fortrekker disse dagene på slutten av ferien.. Men det er jo opp til hver enkelt :) Dere burde uansett prøve å få med dere guiding via elvebåt i Bangkok - dette er en enkel måte å få sett mye av byen på! Utenom dette vil jeg anbefale Koh Samui, som er en liten øy. På denne øya er en strand som heter chaweng beach der man bor omtrent på stranda og det er helt stille, samtidig som de fleste av disse hotellene/resortene (prøv å få bungalow, det er mer privat) også har en side som vender ut mot "hovedgata" der det er ganske mye liv og endel shoppingmuligheter. Mange fine resturanter oppover her også :) Og ettersom øya ikke er så altfor stor er det enkelt å komme seg til forskjellige aktiviteter, mange selskaper som arrangerer og bare henter dere på hotellet. Koh Samui er rett og slett et kjempefint "begynner"-sted i Thailand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Ko Lanta ! Nydelig øy, rolig og behagelig stemning. Fly til Krabi og ta ferje derfa. Masse bungalower å velge mellom i alle prisklasser! Ko Ngai er og flott... var på Ko Samui , Chaweng i 96 og 98...vil ikke kalle det akkurat rolig der..masse natteliv og party..men Samui er jo en fin øy og masse strender å velge i. Ko Tao er og fint, menm mage år siden eg var der da. Vi skal til Thailand igjen i sommer...tenkte vi skulle prøve Ko Chang da...spent. Også bør dere selvsagt ta etpar-tre dager i Bangkok, Grand Palace, shopping( Chatuchak weekendmarket er enormt), Chinatown, båt på elven..

Endret av gladidag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...