Gå til innhold

Hårfjerning med laser hjemme.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler meget sterkt på at en laser til hjemmebruk hat tilstrekkelig kraft til å klare å skade en hårsekk såpass at det stopper hårveksten.

Som hudterapeut har jeg jobbet med laser, og med tanke på den varmen som utvikles under behandling (derfor kraftig nedkjøling) tror jeg ikke en slik maskin vil virke.....

Jeg hadde ventet en ti års tid i alle fall, da kanskje det har blitt utviklet noe som kan virke litt i alle fall.....

Gjest Gjest_gjest
Skrevet
Jeg tviler meget sterkt på at en laser til hjemmebruk hat tilstrekkelig kraft til å klare å skade en hårsekk såpass at det stopper hårveksten.

Som hudterapeut har jeg jobbet med laser, og med tanke på den varmen som utvikles under behandling (derfor kraftig nedkjøling) tror jeg ikke en slik maskin vil virke.....

Jeg hadde ventet en ti års tid i alle fall, da kanskje det har blitt utviklet noe som kan virke litt i alle fall.....

Takk for tilbakemeldingen :)

Hvilke hårfjerningsmetoder kan du anbefale?

Skrevet

Ser du har laget iknende tråd under velvære også så litt usikker på hvor jeg skal svare, men jeg prøver her.

Det kommer litt an på om du tenker hjemme, og hvor du tenker da.

Om du vil ha permanent fjerning anbefaler jeg jo laser. Men da med en kraftig en hos et lasersenter. Mange av laserne de har på hudpleiesalongene holder rett og slett ikke mål, og er dyre å bli behandlet med siden man trenger mange behandlinger.

I trondheim ville jeg anbefalt estetisk senter for laserkirurgi i Olav Trygvassons gate....

Hjemme vil jeg vel anbefale voksing... Det holder hårene borte en god stund i alle fall... Eller en sånn epilator som river ut hårene.. Men det tar lenger tid enn med voks...

• 4 år senere...
Skrevet

Det må da være et lasersenter her i Norge også da. Trenger ikke gå til Trondheim for å gjøre det.

Anonym poster: d47c71f8fc70ac020b468a379a24d73c

Skrevet

Philips Lumea sin lys/laser hårfjerner funker supert på meg.

Skrevet

Når ein epilerar får ein jo inngrodde hår, unngår ein dette med laser?

Skrevet

Det må da være et lasersenter her i Norge også da. Trenger ikke gå til Trondheim for å gjøre det.

Anonym poster: d47c71f8fc70ac020b468a379a24d73c

Hæ?

Mener du at Trondheim ikke er i Norge? :klo:

Anonym poster: 411d2c205ff6b7d6629bb9bd91411fd5

• Liker 2
Skrevet

Når ein epilerar får ein jo inngrodde hår, unngår ein dette med laser?

En laser ødeleger håret, og hårsekken.. så hårene skal i utganspunktet aldri mer komme tilbake.

Skrevet

En laser ødeleger håret, og hårsekken.. så hårene skal i utganspunktet aldri mer komme tilbake.

Men når det gjeld denne så har vel produsenten sagt at laserbehandlinga ikkje gir varig resultat? Det vil vel seie at håra kjem tilbake?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Høres litt skummelt ut å bedrive sånt hjemme,da?

Jeg mener, tenk om du treffer pupillen eller noe..

Skrevet

"Ordentlig" laser ødelegger hårroten og hindrer ny vekst. Årsaken til at man må til mange behandlinger er at laseren kun virker på hårroten når den er i en spesiell vekstfase.

"Liksomlasere" til hjemmebruk kan i bedre fall ha en kortvarig reduserende effekt. Ordentlige maskiner dom de bruker på klinikker er svære, kostbare saker.

Ikke forveksle IPL med laser, mye dårligere (og billigere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...