lille katt Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Huden på fingertuppene (rundt neglefestet) er fryktelig tørr og hard, og fingertuppene mine sprekker. På sidene, akkurat der hvor negleroten slutter. Sprekkene har harde kanter og gror ALDRI. De blir ømme og betente, blør av og til, og gjør jævlig vondt. Man blir ganske handikappet av å ha sprukket pinsettgrep på begge hender. Noen som har gode tips til kremer/salver som kan hjelpe? Håndkrem hjelper dessverre ikke. Bruker L'Occitane, har også prøvd fettkremer fra apoteket uten hell.
Pludre Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Hei Jeg har hørt, og jeg vet at det hjelper, av egen erfaring. Udos Choice, den funker, det er vegetabilsk olje, fåes på helsekosten, denne kan du innta som kosttilskudd eller smøre direkte på. Jeg har pleid å lage meg en krem, der jeg blander Spenol, med så mye UC som den klarer å absorbere, også har jeg oppi et par dråper lavendelolje, for lavendel gir god duft, samtidig som den hjelper mot irritert og sår hud. Denne kremen rører jeg godt sammen, og oppbevarer i kjøleskap, og smører med to ganger om dagen. Jeg kurerte gutten min, han hadde atopisk eksem, og han ble helt bra når jeg smurte med denne kremen. Her er litt fra en annen tråd, der ei har prøvd min krem og hatt god virkning: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=323441&hl= Lykke til !!
Embla s Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Hvite bomullshansker som du får kjøpt på apoteket lindrer veldig. Gjerne etter at du har smurt deg inn med en god krem. Pludre; den kremen din skal jeg prøve å lage!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå