Gjest Donna Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Har en fortvilet lillebror på telefonen og jeg har ikke peiling. Det dreier seg om at de mangler eller ikke har nok "stakk"..at det er stakkoverflyt. Dette kommer når de har lastet ned program. Her er hva de noterte ned av meldingene som har kommet opp : Avslutter tråd på grunn av stakk-overflyt. En VxD. som sansyneligvis nylig installert, Bruker for mye stakk plass. Øk innstilningene for ”MinSps” i system, inni eller fjern VxDen(e) du nylig installerte. det er nå tildelt 5 stakksider. Trykk en tast for å forsette… Noen som har peiling på hva derre dreier seg om?
Gjest dorian Skrevet 11. mai 2003 #2 Skrevet 11. mai 2003 Sannsynligvis dårlig kode i programmet de lastet ned. Boote windows i safe-mode og avinstallere programmet høres ut som den beste løsningen. dorian
Gjest Donna Skrevet 11. mai 2003 #3 Skrevet 11. mai 2003 Eh ...boote .....man ifører seg da at par støvler eller boots - og sparker løs på maskinen ?? :o Er ikke så avansert jeg altså Dorian :oops: ...tusen takk for svaret - men kan du utdype det litt for en stakkar som må ta det hele på telefon etterpå for å forklare en lillebror hva som skal og IKKE skal gjøres? .... :oops: :blunke:
Gjest Zalomine Skrevet 11. mai 2003 #4 Skrevet 11. mai 2003 Boote=reboote=restarte. Starte den i sikkerhetsmodus, ja da trykker man på en eller annen knapp, jeg husker ikke hvilken det er (der må vel dorian hjelpe til) under opstarten, og så starter den litt spesielt, og da kan du fjeren det programmet (om de klarer å fjerne det på vanlig vis går sikkert det også greit) som lager problemet.
Gjest Lea Skrevet 11. mai 2003 #5 Skrevet 11. mai 2003 Boote i safe mode: Start PC en på nytt i sikkermodus (regner jeg med)
jordbær Skrevet 11. mai 2003 #6 Skrevet 11. mai 2003 Flink Lea! Boote=Starte opp. Reboote=Starte på nytt.
Gjest Zalomine Skrevet 11. mai 2003 #7 Skrevet 11. mai 2003 Jada, re=igjen, men jeg er vant med at man sier "jeg må boote, snakkes" (på irc f.eks) Uansett, poenget er at man må starte pc'n (eller starte den IGJEN, dersom man ikke har slått den av) Altså, boote eller reboote, ofte brukes dette etter min erfaring om hverandre...
Nullet Skrevet 11. mai 2003 #8 Skrevet 11. mai 2003 Flink Lea! Boote=Starte opp. Reboote=Starte på nytt. Eller på god norsk: omstøvle
Gjest Zalomine Skrevet 11. mai 2003 #9 Skrevet 11. mai 2003 Men nå er vi langt borte fra tema, er vi ikke? Ble problemet løst??
Gjest Donna Skrevet 11. mai 2003 #10 Skrevet 11. mai 2003 jeg forsår fremdeles ikke hva dette begrepet "stakk - plass" er ......har hørt om ram, og minne og virtuelt minne ....osv ..men aldri om stakk plass ?? Det høres liksom ikke fonuftig ut det ordet. Heter det noe vanligere på engelsk?
chandler Skrevet 11. mai 2003 #11 Skrevet 11. mai 2003 Det norske ordet "stakk" tilsvarer (i datasammenheng) det engelske ordet "stack". Det engelske ordet kan direkte oversettes til "å stable" noe som er akkurat det som blir gjort. Når et program kjøres, trenger programmet å lagre dataene sine. Disse blir lagret på stakken. Den virker slik at når det trenger å lagre noen data, stabler den dataene på toppen av stakken. For at programmet skal ha en stakk å kunne benytte seg av, setter Windows av en viss minnemengde, slik at programmet kan lagre data i minnet. Det totale minnet består av både RAM og virtuelt minne, og virtuelt minne er ekstra minne som blir lagret på harddisken (Ikke ordentlig minne slik som RAM er, derfor navnet virtuelt minne). Med programmer som er dårlig programmert hender det at den stabler mer data inn på stakken enn det er plass til. Da renner stakken over og vi får en "Stack Overflow". Jeg håper du forstod den relativt enkle forklaringen jeg prøvde å få frem her. Hvis ikke kan jeg sikkert forklare litt mer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå