Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en leilighet i andre etasje der terassen er støpt dekke av betong. Har veldig lyst til og fliselegge denne. Rent praktisk er det ingenting i veien for og gjøre det, men jeg lurer på om det er andre som har erfaring med fliser på terassen?

Det jeg spesielt tenker på er varme. Betongterassen slik den er idag, er kjempebra ang. varme. Hele sommeren kan jeg gå barføtt der, og betongen holder seg lunken til langt på kveld. Mine foreldre har skiferområde på terassen sin på hytta, og der er det umulig og gå uten sko. Den brenner virkelig!

En dame jeg kjenner påstår at det går på farven på flisene. Att hvis flisene er lys grå eller hvite så kan du gå uten sko, men hvis du velger mørkere farger, så må du gå med sko. Vil tykkere betongheller være kjøligere på overflaten enn fliser?? Noen som vet??

Min far mener at det eneste fornuftige er og legge en vanlig treterasse. Men det er IKKE det jeg har lyst på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damen har rett=) Det er fargen det kommer an på. Velg f.eks. en lys grå flis. Pass på at det er en frostsikker flis, og legg den sånn at den har litt fall ut fra husveggen.

Skrevet

Hei.

Vi har fliser på terassen og er kjempefornøyd med det, flisene er rød-orange.

De er veldig gode å gå på barfot, når de er varme.

Vi pleier og vaske dem med høytrykkspyler.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi har svarte fliser på balkongen og det går faktisk fint å tråkke på flisene uten sko. Har balkong med sol hele dagen :-)

Skrevet

kommer ann på fargen hvor mye varme de tar til seg. hvor varme de føles når du går på dem kommer også ann på overflate. du kan ta på et brød som er 250grader men ikke vann som er 60.... en porøs overfalte som feks betong heller er mindre varme eller kalde. men ganske stygge. hvor stort utvalg det er av pene porøse frostsikkre fliser er jeg ikke sikker på men det går jo ann å finne ut.

fliser på terrasse stiller store krav til utførelse fall 1/50 og 100% limdekkning om ikke vil de før eller siden bli tatt av frost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...