Ciara Skrevet 18. april 2008 #1 Del Skrevet 18. april 2008 Har dere noen interiørbøker å anbefale? Selv er jeg glad i interiørbøker (selvsagt). Jeg kan blant annet anbefale Norske interiører Nordliv Designerhjem (dansk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmela Skrevet 18. april 2008 #2 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg vil gjerne anbefale "Norge nå" av Sølvi dos Santos! - Jeg vil også si at jeg ble svært skuffet av boken "Styling", da alle rommene så pillråtne ut, og alt såg bare ekkelt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 18. april 2008 - Jeg vil også si at jeg ble svært skuffet av boken "Styling", da alle rommene så pillråtne ut, og alt såg bare ekkelt ut! Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evine Skrevet 18. april 2008 #4 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg kjøpte meg boken, "Håndbok i interiørdesign" av Caroline Clifton-Mogg for noen år siden da vi bygde huset vårt. Det er en helt genial bok som tar for seg vegger, gulv, belysning, møblering, tekstiler, inngående forklaring om hva som er viktig å tenke på ifm innredning av forskjellige rom i huset, det er tips om hvordan henge opp bilder på en innbydende og systematisk måte. I tillegg har boken plass til egne notater og lommer til prøver og utklipp. Caroline Clifton-Mogg er bidragsyter til bl.a House & Garden og Finaciell Times, hun er journalist med interiørdesign som spesialfelt. Dette er en bok jeg slår opp i til stadighet når det er ting jeg lurer på og når jeg trenger tips og råd til diverse større eller mindre utbedringer i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 18. april 2008 #5 Del Skrevet 18. april 2008 Min favorittbok kjøpte jeg i Danmark i fjor, og den heter Dansk design og er skrevet av Thomas Dickson. Den tar for seg alt av design og klassikere opp gjennom tidene. Mye god inspirasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente37 Skrevet 19. april 2008 #6 Del Skrevet 19. april 2008 Mine favoritter er: * White on White av Stephanie Hopen * Fransk Landsstil av Caroline Clifton-Mogg * Living with White av Atlanta Bartlett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CosiFanTutta Skrevet 19. april 2008 #7 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg liker Terence Conran sine bøker : The ultimate house book (finnes på norsk) Just add water Ryddige hjem How to live in small places (finnes på norsk) Noen av bøkene i den norske serien BO er også ganske bra : Bo praktisk Bo i stuen Bo nordisk Bo med farger ...de er litt tynne og dyre :o) Denne har jeg også sett MASSE i : Designer leiligheter - Fajardo (Spektrum forlag) ... alt annet enn tynn (800 sider) og kommer i egen koffert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. april 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 19. april 2008 Interessante tips Jeg er ikke så glad i praktiske interiørbøker, jeg er stort sett mer ute etter inspirasjon, dvs bøker med masse vakre bilder for det meste. Dansk design skal jeg sjekke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. april 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg tok forresten testen din, CosiFanTutta, og kjente meg egentlig godt igjen i resultatet: WORLD TRAVELLER Global influences abound in the way you've decorated and furnished your home. It's a look that works well regardless of budget or location, and at the same time it says something about you and your interests: you particularly love things that tell a tale or trigger a memory and help make your place a relaxed and inviting environment. Noen som vet om det finnes bøker innen denne interiørsjangeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CosiFanTutta Skrevet 19. april 2008 #10 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg tok forresten testen din, CosiFanTutta, og kjente meg egentlig godt igjen i resultatet: WORLD TRAVELLER Global influences abound in the way you've decorated and furnished your home. It's a look that works well regardless of budget or location, and at the same time it says something about you and your interests: you particularly love things that tell a tale or trigger a memory and help make your place a relaxed and inviting environment. Noen som vet om det finnes bøker innen denne interiørsjangeren? Litt vanskelig å si helt hvilken stil World traveller er kanskje Conran sine bøker har fantastiske interiørbilder fra hele verden. Det som utmerker seg er at de alltid har noe spesielt i interiøret - noe gammel, eller eksotisk, eller ekstraordinært på en eller annen måte. Kanskje du hadde likt de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 19. april 2008 #11 Del Skrevet 19. april 2008 "Colin & Justin`s How not to decorate" - Ei litt morsom bok med gode før- og etterbilder av diverse hjem i GB. Bl a hjemmet til Samantha Fox. Og mange gode tips til hva man IKKE skal gjøre når man innreder, og hva man ikke skal putte i et hjem... "Innredning fra A-Å" av Mary Gilliatt. "mønster" av Tricia Guild. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 21. april 2008 #12 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har opptil flere bøker av Terence Conran, og finner mye inspirasjon i de. Kjøper bøker fra England, og der er de mye rimeligere enn hva man finner her i Norge Ellers har jeg mange ulike bøker innenfor interiør, er nok litt skadet av utdanningen min... Men synes mange bøker er for dyre og intetsigende i forhold til den prisen man må betale. Har kjøpt noen bøker om nordisk design som er bra, og har også noen bøker om Robert Adams som jeg har lyst på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #13 Del Skrevet 21. april 2008 Min favoritt er en bok om Carlo Scarpa med bilder som er så vakre at jeg nærmest begynner å gråte når jeg blar i den. Mener å huske jeg kjøpte den i Danmark. Fantastisk arkitektur og kunst smeltet sammen i ett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #14 Del Skrevet 21. april 2008 Min favoritt er en bok om Carlo Scarpa med bilder som er så vakre at jeg nærmest begynner å gråte når jeg blar i den. Mener å huske jeg kjøpte den i Danmark. Fantastisk arkitektur og kunst smeltet sammen i ett. Oi, glemte å skrive at teksten i boka er skrevet av Sergio Los og foto er tatt av Klaus Frahm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 17. mars 2009 #15 Del Skrevet 17. mars 2009 *mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. mars 2009 #16 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg synes fremdeles Dansk design er verdt å nevne! Men det er den eneste interiørboken jeg har, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå