Gjest Lilleulv Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg har hatt dette problemet så lenge jeg kan huske... Jeg kan aldri gå uten lue bortsett fra midt på sommeren jeg får fryktelig vondt i øra bare det er det minste drag i lufta... Hva kan det egentlig være som gjør at det er sånn?? Gikk tur i det fine vårværet i dag, men glemte lue og fikk så vondt i øra at jeg måtte snu underveis. Det var vondt lenge etterpå også. Synes egentlig det begynner å bli litt varmt med lue :/
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Jeg har det også sånn. Jeg mistenker at det har blitt sånn på grunn av at jeg var "for kul" til å bruke lue i oppveksten, og har hatt noen ørebetennelser og derfor blitt overfølsom for kulde.
iss Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Jeg har det også sånn! Får "øreverk" så fort jeg er ute i skarp luft med litt vind! Gikk tur til byen i dag, og hadde med meg lua. Tok den på litt for sent, og fikk litt verking i ørene. Dette har vært utrolig slitsomt mens jeg vokste opp, syklet med pannebånd på kjølige sommerkvelder.... Jeg har ekstremt trange øreganger, men vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre... Har aldri fått undersøkt denne verkingen...
Gjest Gjest_student_* Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Du har ikke mye vann i ørene da? Mange sliter med vann i mellomøret allerede fra de er barn. Det hjelper å legge inn dren og få "tappet" det ut. Gå til lege og sjekk det ut.. hvis du i tillegg har en konstant "susing" i ørene, så er det ganske sikkert at du har vann i mellomøret. Det er ikke bra å gå med det, og også ganske så ubehagelig.
Gjest Lilleulv Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Du har ikke mye vann i ørene da? Mange sliter med vann i mellomøret allerede fra de er barn. Det hjelper å legge inn dren og få "tappet" det ut. Gå til lege og sjekk det ut.. hvis du i tillegg har en konstant "susing" i ørene, så er det ganske sikkert at du har vann i mellomøret. Det er ikke bra å gå med det, og også ganske så ubehagelig. Ikke merket noe susing, men... Kunne kanskje vært greit å fått sjekket dette uansett? Jeg hadde også mye ørebetennelse som barn husker jeg.
iss Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Har aldri merket noe susing eller hatt unormalt mye betennelser :klø: men husker jeg måtte skylle ørene for mye ørevoks da jeg var liten... Sånn stooooor vannsprøyte inn i øret og skyllte ut....
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg har ekstremt trange øreganger, men vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre... Har aldri fått undersøkt denne verkingen... Jeg synes det høres logisk ut at det kan ha en sammenheng. Eller - tenker du bare på den ytre øregangen? Den indre øregangen er veldig trykkfølsom, så hvordan den er bygd opp, og om det har lett for å samle seg væske der (gjerne i kombinasjon med tett nese/tette bihuler) tror jeg det lett kan bli vondt. Men dette er synsing, da. Jeg har bare observert at det er store forskjeller på slikt. Selv har jeg aldri plager med hverken øre eller nese, mens samboern min nærmest har vært kronisk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå