Gå til innhold

Flekkfjerning - hjeeeelp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hilda_*
Skrevet

Har en nydelig grønn duk som min slamp av en sønn har greid å søle på. Det er en fettflekk som bare ikke vil bort. Har vasket på 60 grader, men jeg trenger tips!

Kan noen hjelpe? Duken består av 50/50 polyester og bomull!

Er veldig takknemmelig for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å gni inn flekken med zalo før du vasker den i maskin? Zalo løser opp fett.

Gjest Gjest_Hilda_*
Skrevet

Nei, zalo har jeg ikke prøvd. Gned på vaskemiddel bare..

Zalo står på lista nå. Prøver det når jeg kommer hjem.

Tusen takk. :-)

Skrevet

Uten at jeg skal være skråsikker, tror jeg kanskje duken allerede er tapt. Zalo må på før den vaskes og min erfaring er at det ikke funker etterpå. Det er nok noe med at da er allerede festet seg i fibrene - men uansett er det verd et forsøk! Om ikke annet kan kanskje et renseri hjelpe?

lykke til i alle fall!

Skrevet

Prøv tec 7 Cleaner.

(byggevarebutikker)

Fjerner alle fettflekker jeg ikke får bort fra klærne mine.

Skrevet

Jeg er ikke så dreven på slikt, men har en kjæreste som kan alle triksene. :rosasmil:

Som nevnt over er det dumt at du allerede har vasket duken. Flekken er mer oppløselig før vask. Det finnes flekkfjernere på flaske som er ganske bra; f.eks Biotex (blå eller orange flaske). Moren til nevnte kjæreste har også nevnt en rosa flaske med fjekkfjerningsmiddel, men jeg husker ikke navnet på denne. Spray på, la ligge, og vask deretter en gang til. I butikken finnes det forøvrig også biotex o.l du kan legge i maskinen sammen med duken.

Lykke til!

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg får vekk alle flekkene mine med biotex sprayen. Det er verdt et forsøk iallefall.

Gjest Gjest_Hilda_*
Skrevet

Tusen takk alle sammen. Jeg skal avgårde og handle nå, og skal kjøpe alle midler. Jeg er villig til å prøve alt. Liker så godt den duken. Den er ganske gammel, men fargen er nydelig. Ok, nå høres jeg ut som mormor, men det får stå sin prøve :fnise:

Skal melde tilbake om jeg får bort flekken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...