Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kalt inn på intervju på på en stilling som pedagogisk leder i barnehage neste uke, og lurer på om man må forberede seg noe ekstra? Er det noen som har noen tips om hva som er lurt å tenke litt ekstra over? Noen erfaringer med spørsmål og liknende? Er det mest fagloge spørsmål eller går de mer på personlighet?

Videoannonse
Annonse
Gjest mie marie
Skrevet

Jeg har vært på intervjuer til stillinger som førskolelærer 2 og fikk faktisk en del spm om det å være leder, og vil tro at du som faktisk søker på en leder stilling kan få slike spm. Noen av spm jeg fikk var: hvordan jeg ser på meg selv som leder- mine lederegenskaper, hvordan jeg ser på det å være leder for en små/stor-barns avdeling, samarbeid med andre;assistenter, ped.ledere og styrer.

Hvorfor jeg fikk slike spm vet jeg ikke, men er en god erfaring til den dagen jeg søker ped.leder stilling=)

Skrevet

Det varierer fra bhg til bhg, men de vil nok vite noe om hva du kan tilføre barnehagen deres, hvilken ledertype du vil være, hvordan du vil lede avdelingen og assistentene. Og selvfølgelig spør de nok om de pedagogiske synet ditt, hvordan ser du på barn og hva du mener er viktig for barn.

Kanskje de spør deg om hvordan du ville handlet i en enkelt situasjon. Hvordan håndterer du konflikter?

Den type spørsmål fikk i alle fall jeg :)

Skrevet

Takk for svar! :) Er spent nå. Håper det går bra i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...