Gå til innhold

Wok!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Wok-panne og prøvde nylig en blanding jeg fant i butikkens frysedisk, som inneholdt brokkoli, gulerøtter, små maiskolber og noen sprø hvite slags flak. Den kostet 30kr... Er det der prisen pleier å ligge, eller finnes det billigere ferdigblandinger?

Uansett blir man kanskje lei av det butikkene har i frysedisken, hvordan kan man selv lage gode, billige og lettvinte wokretter?

Jeg spiste ris til. Og jeg savnet noe. Ikke saus, men noe annet flytende. På kinaresturant har jeg spist ris og wokede grønnsaker med en litt brun sterk "tynn saus"... Hva kan det ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er mulig det er soyasausen som mangler i woken din? Jeg bruker alltid det eller en fiskesaus, laget på ansjos.. Selv lager jeg alltid woken uten sånn frosset blanding, ikke fordi det ikke er godt, men fordi det blir så mye billigere å lage den selv. Bruker stort sett det jeg har av grønnsaker, men gjengangerne er: selleri, vannkastanjer(som sikkert er de sprø, hite flakene i blandingen din), paprika, gulrot, sellerirot, squash, brokkoli, babymais og tomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de frosne wokgrønnsakene burde brenne! hehe.. Synes det er helt forferdelig, men forstår at det for enkelte er veldig lettvint :)

Jeg har hatt wok til middag i dag. I woken hadde jeg: Paprika,brokkoli,squash,fersk sopp, vårløk, vanlig løk,babymais,bambusskudd, ananas. Fy så godt! I tillegg så har jeg pepper på og bruker kun soyasaus til.

Tror faktisk Obs selger noen stoore wokposer, som holder til en god del middager.

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar soyasausen på når jeg har fått maten på tallerkenen. Du må nesten smake hvor mye soyasaus du liker å ha på. Selv liker jeg ikke at det drukner i soyasaus (hvertfall ikke kikoman) Synes det også er bedre med litt søtere soyasauser enn de som er salte. I tillegg så har jeg en god del pepper på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger også små poser med wok saus i butikken. Vi pleier å bruke Musling Saus. Den er veldig god og smaker omtrent slik som Chop Suey saus på kina resteranten gjør. De har flere typer og, men vi har ikke smakt de enda. Ellers kan jeg annbefale å stikke innom en Asia butikk. De har som regel et utrolig utvalg der. Mannen min pleier å hamstre inn på vannkastanjer og bambus skudd når han er i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...