Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste_gjest
Skrevet

Hei,

jeg vil gjerne utdanne meg som aktivitør, men jeg er en "voksen" kvinne og jeg ser at denne utdannelsen er på videregående nivå. Jeg har snakket med voksenopplæringssenteret og de sa at det er lite sannynelig at jeg vil få plass siden jeg har allmenfag fra før og dermed ikke har rett til videregåendeopplæring.

Er det noen som vet om det finnes andre muligheter for å utdanne seg som aktivitør? Ønsker å jobbe med barn og formfag..

Skrevet
Hei,

jeg vil gjerne utdanne meg som aktivitør, men jeg er en "voksen" kvinne og jeg ser at denne utdannelsen er på videregående nivå. Jeg har snakket med voksenopplæringssenteret og de sa at det er lite sannynelig at jeg vil få plass siden jeg har allmenfag fra før og dermed ikke har rett til videregåendeopplæring.

Er det noen som vet om det finnes andre muligheter for å utdanne seg som aktivitør? Ønsker å jobbe med barn og formfag..

Friundervisningen.no tilbyr aktivitørutdanning via nettet.Dette gjelder de fagene man trenger for å kunne gå ut i læretiden (praksiskandidat).Etterpå kan du ta fagprøve.Ellers tror jeg det er fullt mulig å ta teorifagene i aktivitørutdanningen som privatist.Dvs.at du leser pensum helt på egen hånd (uten å ha undervisning),og dereretter tar privatisteksamen.Da må du selv melde deg opp til eksamen i kommunen du bor i,og det må skje innen en bestemt tidsfrist. Privatisteksamener arrangeres vanligvis to ganger i året,vår og høst. Lykke til :)

Skrevet

Ikke vet jeg hvor i landet du bor, men sjekk med den enkelte vgs om de kan ta opp voksne i klassen.. Gikk selv aktivitør, og vi hadde flere voksne i klassen :)

Gjest Gjeste_gjest
Skrevet

Hei og tusen takk for svarene :)

Jeg skal sjekke ut muligheten for å kunne gå opp som privatist. Håper virkelig at det er mulig..

Har prøvd å finne ut pensumlisten for aktivitørfaget, men fant ikke. Er det noen som har en oversikt eller en link evnt.?

På forhånd takk

:)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Vibecke_*
Skrevet

Hei :) Læreplanen ligger her.

www.utdanningsdirektoratet.no/upload/larerplaner/Formgivingsfag/aktivitorVK1.rtf

Lykke til :)

• 4 måneder senere...
Gjest Aktivitør
Skrevet
Hei,

Hei!

Eg hører ikke til her, men såg innlegget ditt.

Eg er selv utdannet aktivitør og har no gått 4 år uten å få noe jobb. Det er et yrke som er på vei ut og derfor så og si umulig å få jobb. Det er selvsagt opp til deg men det er ikke å anbefale å bruke penger på en slik utdannelse.

Eg håper på å få jobb som det en dag, men vi får se. Vi var 16 i klassen og bare 3 har fått jobb...

Men lykke til!

Hilse aktivitøren

• 2 uker senere...
Skrevet

det er som sagt veldig vanskelig å få seg jobb som aktivitør, men det er også forskjell på hvor mange stillinger det er i de forskjellige kommunene... så jeg ville sjekket opp arbeidsmarkedet der du ønsker å jobbe først. jeg for min del har jobb og stortrivs som aktivitør!!! :)

Gjest -Maggie-
Skrevet

Hva med å ta en utdannelse som gjør at du kan jobbe som miljøarbeider?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...