Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #21 Skrevet 20. april 2008 Vi gir ca 700 til nieser og nevøer. Kjøper gaver, så summen blir sånn ca. Har en steniese som konfirmeres til våren og kommer til å gi 2-300. Ingen av oss på "vår" side er invitert i konfirmasjonen.
Arwen Skrevet 20. april 2008 #22 Skrevet 20. april 2008 Et lite sidespørsmål. Hva gir man til fettere og kusiner som skal konfirmeres? Vi gir ikke sammen med foreldrene til mannen min. :klø:
Windy Skrevet 20. april 2008 #23 Skrevet 20. april 2008 Et lite sidespørsmål. Hva gir man til fettere og kusiner som skal konfirmeres? Vi gir ikke sammen med foreldrene til mannen min. :klø: Takk, det var akkurat dette jeg lurte på også *følge med*
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #24 Skrevet 21. april 2008 Et lite sidespørsmål til: Hva gir man til barn av venner?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 21. april 2008 #25 Skrevet 21. april 2008 Et lite sidespørsmål til: Hva gir man til barn av venner? Et annen spørsmål men, hva gir man til venner/venninner i konfirmasjonsgave?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #26 Skrevet 22. april 2008 Hvor mye gir dere til "jenta som bor i gata" som blir konfirmert, barn av omgangskrets (ikke nær omgangskrets) etc.?
Malama Skrevet 22. april 2008 #27 Skrevet 22. april 2008 Et lite sidespørsmål. Hva gir man til fettere og kusiner som skal konfirmeres? Vi gir ikke sammen med foreldrene til mannen min. :klø: Å gi etter lommeboka teller jo inn her også, muligens synes jeg også det er forskjell på en konfirmasjon man er invitert i, og en man ikke er invitert i. (derimot gjør jeg ikke forskjell på om vi drar eller ei, det er jo ikke konfirmantens årsak at min mann ikke kan få fri første uka i mai siden det er leveringsfrist på selvangivelser 30. april og han jobber i skattevesenet....) Vi har pleid å gi 400 eller 500 til søskenbarn så vidt jeg husker. Det har vært noen i mannens familie de siste årene. I forbindelse med en konfirmasjon i min familie kom dette opp til diskusjon, da noen mente vi søskenbarna skulle gå sammen. (vel, noen av oss da, vi er maaaaaange) Men for meg er det ganske unaturlig, ettersom vi er i komplett forskjellige økonomiske situasjoner, fra barnløse par med to inntekter til alenemødre med to barn og deltidsjobb... Poenget mitt er altså at hva man gir faktsik bør være opp til givers lommebok og situasjon, i tillegg til rent slektskap med konfirmanten. Og det er ikke merkelig at det er forskjell på å ha 3 nevøer/nieser, og å ha 25, hvorav det gjerne er 3-4 konfirmasjoner i året i noen år på rad (og en gjerne selv er foreldre til en av årets konfirmanter...) Venner og barn av venner har jeg ikke noe godt svar på, det er noen år siden jeg hadde venner som ble konfirmert (på den tiden var det vel 50 eller 100) og det er nok mange år til jeg har "barn av venner" som skal konfirmeres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå