mariaogjahn Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg skal i konfirmasjon til mitt tante barn denne våren.. Jeg lurer på hvor mye som er vanlig å gi i gave. Noen som vet? Gir man det samme til stedatter av søsken, som til datter av søsken? Takker for svar!
*Mina* Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Vi har gitt 1000 kr til nieser og nevøer, og ville ikke gjort forskjell på stebarna til søsken.
Gjest Gjest-M- Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg syns 1000 kr er mye til nieser/nevøer, men det kommer selvsagt an på den enkeltes økonomi.
Helen Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Vi gir 1000,- til våre nieser og nevøer. Jeg ville også gi det samme til stebarnet.
nasse-nøff Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg skal til min nevø og fadderbarn sin konfirmasjon. Tenkte på rundt tusen, men absolutt ikke penger. Nei, han har en liten robåt og er glad i å fiske og være ute, så det blir et stormkjøkken, og mitt barn skal gi tallerken,kopp og bestikk i en pakke...noe nyttig og kjekt, syns jeg!
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg gir 1000 kr. til min nevø da beløp under det virker noe knuslete! Jeg har jo hatt nesten 15 år å spare på!
sommerglede Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg gir 1000 kr. til min nevø da beløp under det virker noe knuslete! Jeg har jo hatt nesten 15 år å spare på! vi gir 500 kr til tantebarn.. og det har vi alle blitt enige om .. og synest IKKE det er knuslete.....
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Hva med til datter av venninne? Sambo synes 500, men jeg synes det er litt lite. Vi skal i konfen...
Gjest Gjest-M- Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Jeg gir 1000 kr. til min nevø da beløp under det virker noe knuslete! Jeg har jo hatt nesten 15 år å spare på! Nå har jeg mine egne barn, så jeg sparer ikke til eventuelle nieser/nevøers konfirmasjon i 15 år. Uansett, alle må gi det de syns er passende, men personlig syns jeg 1000 kr er mye å gi til søskens barn. 500 syns jeg er en passende sum, så får andre bare syns jeg er knuslete. Mine barn fikk gaver for rundt den summen av tanter og onkler til sin konfirmasjon.
mariaogjahn Skrevet 18. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. april 2008 Takker for svar. Har fått litt forskjellige meninger nå.. Vi har bryllup rett etter to konfirmasjoner. Så det blir litt utgifter på oss fremover.
Gjest Gjest-M- Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Takker for svar. Har fått litt forskjellige meninger nå.. Vi har bryllup rett etter to konfirmasjoner. Så det blir litt utgifter på oss fremover. Da gir dere etter lommeboken. Ingen forventer at andre skal blakke seg på gaver til andre, selv om man er i familie. Det er jo mange andre ting å finne på enn pengegaver til en konfirmant. Hvis dere vet hva konfirmanten er interessert i, kan dere kjøpe en gave relatert til hobby/interesse.
Opal Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Vi gir 500, jeg syns det er passe, både til tantebarn og gudbarn.
Jane F. Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 (endret) Enig i det med 500 kr... Vet at det er praktisen i vår familie også, men det kommer jo litt an på hvor mange nieser/nevøer det er og... Min mor har 4 søsken og vi er ca 12 søskenbarn på mors side, å gi 1000 kr til hver blir da litt mye. Særlig viss de er født med ca ett års mellomrom. Synes det er viktig at man bestemmer det på forhånd slik at alle gir like mye. Uansett.... forskjellsbehandling i familiesamenhenger er alltid like sure... Endret 18. april 2008 av Jane F.
ToveM Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Vi har holdt oss rundt 500 - 600 til nevøer og nieser. De første fikk 500,- men jeg økte til 600 for 2 år siden, da var det noen år siden sist..
Helen Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Selv om vi har mange nieser og nevøer så gir vi 1000,- til alle. Vi har ikke spesielt god råd, men det er ingen fare å spare litt for man vet som regel når ungene skal konfirmeres i lang tid. Vi har hatt flere konfirmasjoner samme år, tom. på samme dag. Men det går greit det også. Både jeg og mannen har hver vår unge som er født samme år i tillegg til en nevø. Derfor vet vi at vi får store utgifter det året så da må det spares.
sommerglede Skrevet 19. april 2008 #16 Skrevet 19. april 2008 Både jeg og mannen har hver vår unge som er født samme år i tillegg til en nevø. Derfor vet vi at vi får store utgifter det året så da må det spares. oi.. hvordan kommer dere til å gjøre dette? samme selskap eller får de et hver? har ingenting med tråden å gjøre men lurte bare hvordan dere kom til å ordne det?
Helen Skrevet 19. april 2008 #17 Skrevet 19. april 2008 oi.. hvordan kommer dere til å gjøre dette? samme selskap eller får de et hver? har ingenting med tråden å gjøre men lurte bare hvordan dere kom til å ordne det? De kommer nok til å ha hvert sitt selskap, siden det ellers hadde blitt kjempestort. Jeg tror også det blir på forskjellig helg ettersom vi og moren til stedatter bor i hver vår kirkekrets (de går i samme klasse). Men blir det borgelig på begge kan det bli et problem. Er vi riktig uheldige kan alle tre konfirmasjonene bli på samme helg/dag. Siden det er noen år til enda så har jeg ikke tenkt så mye på det, ungene blir 12 år dette året.
estrella Skrevet 19. april 2008 #18 Skrevet 19. april 2008 Jeg fikk gaver for rundt 1000 kr av mine tanter/onkler. Av ei tante fikk jeg gave på 2000 kr. Hun er den eneste tanten min på mammas side, og har "kun" 2 niesere og 2 nevøer å gi gaver til. På pappas side er vi litt mer barn og der ligger gavene på rundt 1000 kr til konfirmasjon.
Frk Johansen Skrevet 19. april 2008 #19 Skrevet 19. april 2008 Vi gir kr 400 til en "tidligere" tanteunge som skal konfirmeres nå til våren. Jeg synes 1000 kroner høres mye ut men det kommer selvfølgelig an på økonomi og hvor god kontakt man har. Samboer har to nevøer som vi ser maks 3 ganger pr år og jeg kan ikke tenke meg at han hadde bladd opp 1000 kroner til de nå. Enda noen år igjen før jeg har et nært konfirmasjonsselskap.
Minni-Mus Skrevet 19. april 2008 #20 Skrevet 19. april 2008 jeg synes at summen som er "rett" å gi avhenger litt av hvor god kontakt man har også da + relasjon. jeg skal i konfirmasjon til en nevø nå og er litt usikker på summen. tenkte 1000kr, men jeg har egentlig ikke råd til å gi så mye. Bruker en del tusen på reise for å kunne dra i konfirmasjonen også.... men 500 synes jeg kanskje er litt lite. Så det blir sikkert 700.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå