Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hei. Jeg leter etter noe som kan hjelpe meg mot konsentrasjonsproblemer og varierende tungsinn, og det finnes noe reseptfritt som heter depridex. Har noen av dere erfaringer med det? Hvor får man tak i det eventuelt? På apotek?
Gjest Gjest_Elin_* Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Mener du depridix? Jeg prøver ut det akkurat nå, har startet på andre pakke. Min erfaring er at jeg synes kanskje det værste er noe dempet. Har ikke oppdaget noen bivirkninger. Søk på depridix på nettet så får du opp flere som selger det på nett. Får det i helsekostbutikker.
ammarylliss Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Hei, Kan anbefale deg å høre på internettradio på Hayhouse Radio med dr. Mona Lisa Schulz (hun er en av mange programverter der, sjekk arkivet). Hun snakker mye om dette. Hun er psykiater, hjerneforsker og medisinsk intuitiv. Hun har også skrevet boka "The new feminine brain" som bl.a. kan kjøpes på Amazon. Den er interessant å lese, og der gir hun bl.a. mange anbefalinger på ting å ta.
Gjest TS Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Åja, visst mener jeg depridix, haha, skønner nå hvorfor ingenting kom opp da jeg googlet depridex.... Fint at du har nytte av det. Kan man ta det i ubegrenset tid? Og kan man drikke alkohol når man går på det?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Meditasjon er vitenskapelig bevist å virke svært svært godt mot både konsentrasjonproblemer og mot tungsinn. Det finnes faktisk ingen bedre måte å trene konsentrasjon på og resultatet av scanning av hjernen til folk som har meditert lenge viser uvanlig stor aktivitet i de sentrene av hjernen som forbindes med positive følelser. Det samme mønsterert ser man ved analyser av folk som har deltatt på meditasjonskurs i et par måneder. Yoga, taiji og qi gong gir svært mye av det samme og kombinasjonen med meditasjon er fin. HVis du vil ha en liten ekstra boost nå med en gang så pleier også akkupunktur å ha en moderat effekt på konsentrasjonsproblemer og tungsinn. Vanlig trening, spesielt slik som gir endorfinkick, har vist seg å gi omtrentlig like god effekt som lykkepiller og terapi. Å ta en joggetur i kveld eller en tur i skogen i morgen eller å dra å svømme vil antageligvis ha bra virkning. Meditasjonskurs kan du gå på hos Acem eller du kan google MBSR og bestille en av CDene du kan finne på sidene deres. MBSR sitt opplegg er det meditasjonsopplegget det er forsket mest på og har stor annerkjennelse.
Gjest Gjest_Elin_* Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Åja, visst mener jeg depridix, haha, skønner nå hvorfor ingenting kom opp da jeg googlet depridex.... Fint at du har nytte av det. Kan man ta det i ubegrenset tid? Og kan man drikke alkohol når man går på det? Hehe...fikk nok litt flere treff med depridix ja... Jeg vet ikke om man kan ta det i ubegrenset tid. Det har jeg egentlig ikke tenkt over. Jeg går i kognitiv terapi samtidig så regner med at jeg over tid ikke trenger noen ting. Jeg er veldig skeptisk til annen medisin grunnet bivirkninger så derfor hadde jeg lyst til å prøve et naturmidddel. Men hør på helsekosten som selger produktet. Om man kan ta alkohol vet jeg heller ikke. Jeg drikker svært lite så det har jeg ikke tenkt på det heller, men siden det er bygd på urter og vitaminer/mineraler ville jeg tro det er ok, men for å være helt sikkert bør du kanskje høre på helsekosten. Fortell meg gjerne hva helsekosten gir til svar hvis du spør dem.
Gjest TS Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Hei igjen. Var på helsekosten og kjøpte dem før jeg leste innlegget ditt så jeg fikk ikke spurt angående alkohol. Men tror heller ikke at det skader så mye. Har tatt Depridix i to dager og merker ingen som helst forskjell, men tar jo bare en halv tablett foreløbig. Håper jeg merker noe når jeg skal begynne med en hel. Er så lei av all uroen inni meg og pessimistiske tanker. Det gjør meg så ueffektiv. Noe som lindret hadde vært fantastisk. Meditasjon er jeg nysgjerring på og vil prøve det når det settes opp kurs her i byen. Mona
Gjest TS Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Har tatt Depridix i noen dager nå men merker absolutt ingen forandring. Tror ikke det er noen vits å ta flere. Johannesurt neste. Verdt å prøve det som finnes. God helg.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg brukte det for noen år siden, og det tok nærmere to uker før virkningen begynte å vises, tok da en tablett hver dag tror jeg. Det fungerte bra i noen måneder, men så gikk virkningen gradvis over igjen. Er godt mulig det hadde fungert med en liten pause da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå