Gå til innhold

DNA-bank...?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har et kort spørsmål til både kvinner og menn her inne. Hadde i påsken en samtale med en av jurymedlemmene i Baneheia-saken. Vi diskuterte, naturlig nok, sedelighetsforbrytelser, og han spurte meg om hva jeg syntes om ideen om å opprette en DNA-bank. Ville jeg ha problemer med å la meg registrere? Mitt svar var nei, lurer på hvordan det står til ellers. Hva med dere? Ville det vært ok?

totech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke jeg heller.... Men hadde nok tenkt på at min dna har gått med til eventuell forskning.....!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha betenkeligheter med det, men da skulle jeg ha hatt en knallsikker juridisk avtale på at data ikke ville bli "brukt" til noe annet en kun sjekk. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, jeg har ikke hatt noe problem å registrere meg i slike DNA-banker... Synes det er uhørt at vi ikke har det idag, forstår ikke argumentene for å ikke ha det: gjør du ikke noe gæernt, så kommer du jo ikke i noe trøbbel heller...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ikke hatt noe problemer med det, men først skulle jeg forsikret meg om at det ikke ble brukt til noe annet!!!

Have fun!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jøss så imøtekommende dere er. Jeg ville ikke ha likt å være i en genbank.

Men var det gjort en forbrytelse, så ville jeg latt dem få en prøve for å sjekke meg ut av saken.

Tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo forsikre seg om at ens "materiale" ikke brukes til noe annet, da. Hvis ikke jeg hadde vært sikker på det, hadde jeg nok ikke gått med på å ha mitt DNA i en slik bank.

Ellers er det vel ikke noe problem? Gjør man ikke noe galt, skjer det ingenting.

Ha en fin dag, alle sammen!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...