^me^ Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 (endret) skal du til varmere strøk i sommer? hvor skal du? hvor lenge? hva vil du gjøre? hvilket hotel skal du ligge på? bilder av plassen? hva skal du ha med deg? vi skal til rethymnon på kreta og vi skal være i 2 uker. jeg har aldri vert i syden før så dette skal bli spennende! jeg vil spise/prøve god mat, bade, sole meg, gå turer og kikke i gatene og leie bil og se resten av øya. jeg vil også se santorini så da tar vi kansje båt over for og se. vi skal ligge på Aqua Marina i leilighet. her er informasjon om plassen med bilder pakkeliste: min kjære: i kofferten: klær: 3x shortser 7x t-skjorte 5x sokker 5x boxere 1x sandaler 1x bukse 1x tynn genser 1x piratbukse 1x bysko Toalettsaker: babermaskin deodorant parfyme shampoo/bodyshower tannbørste reisehåndkle kopi av førerkort, pass, bankkort håndbagasje: mobil m/lader kamera solbriller pass lommebok m/cash, visa, mastercard, E-111 kort og førerkort lesestoff (bilblad e.l.) billetter 1 klesskift (bukse, genser, boxer, t-skjorte, shorts) meg: i kofferten: Klær: 2x piratbukser 2x skjørt 7x singletter 1x t-skjorte m/armer 7x tangaer 2x bikinier 4x sokker 1x bukse 2x gensere 2x bh 1x crocs beach 1x crocs athens 1x bysko 2x cardigan Toalettsaker: 1x reise håndkle parfyme shampoo/balsam intim såpe ansiktspeeling sminke (husk vannfast sminke!!) solkrem våtservietter (desinfiserende) q-tips sminkefjerner fuktighetskrem (ansikt) fuktighetskrem (kropp) håndklut hårkur barberhøvel reiseapotek aloe vera, isgele, eurax, mentholatum, plaster, pyrusept, gnagsårplaster, mygg spray) annet: kopi av førerkort, pass, bankkort biotex reisevaskepulver Håndbagasje: mobil m/lader ipod m/lader sov-i-ro ørepropper lommebok m/cash, visakort,E-111 kort og førerkort pass solbriller veske til pass, kort o.l) billetter 1 klesskift (bukse, genser, tanga, singlet, bikini) reisetannbørste solkrem i reiseutgave fuktighetskrem i reiseutgave såpe i reiseutgave hårbørste håndklut lipsyl m/ solfaktor deo litt av reiseapoteket: imodium, ibux, ido-form, allergimedisin, p-piller det som må kjøpes før vi reiser: meg: 1 stk trillekofferter (i hardplast) 1 lader til ipod reiseadapter fornyelse av 1 pass 2 skjørt (et pent og et vanlig) 2 piratbukser 3 singletter 2 bikinier støttestrømper min kjære: sandaler og joggesko hodeplagg 1 shorts 2 piratbukser 3 t-shorter Ting og Tang: 2x liten oppbevaringsveske til og ha penger, pass, billetter o.l. i. 2x reisehåndklær 2 pk. sikkerhetsstropper til bagasje digitalt videokamera 2x reisetannbørster billetter det som kjøpes på kreta: - sarong - hodeplagg - kart - strandveske - håndkle - håndvifte Endret 23. april 2008 av ^me^
theamoren Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 (endret) hei hei... måtte flire litt av lista di. . så flink du er til å planlegge! jeg kommer sikkert til å bruke lista di når jeg skal pakke.. tror du har husket det meste.. jeg reiser med et barn da, så blir litt ekstra! Så veldig fint ut der dere skulle... og så gøy å se santorini også! Vi skal til Kypros, agia napa, på et familievennlig hotell litt utenfor byen og "utelivet", jeg har aldri vært der før så er veldig spent. Kjenner ei som har vært akkutat der på samme hotell, de reiser bare tilbake igjen, ho skryter veldig av det, så det blir nok bra! hotellet Agia Napa Vi skal være en uke. Reiser 9.juni. Blir meg, mannen, et barn på 4 år, og et barn i magen... Vi skal slappe av og kose oss, og sørge for at guttungen får masse moro.. Endret 17. april 2008 av theamoren
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Topp liste, skal skrive den ut Ønsker deg og din kjære en riktig flott ferie. Har du/dere ombestemt deg/dere, du har en tråd om tur til Amerika også...?
^me^ Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 Topp liste, skal skrive den ut Ønsker deg og din kjære en riktig flott ferie. Har du/dere ombestemt deg/dere, du har en tråd om tur til Amerika også...? har skrevet hvorfor i amerika tråden
^me^ Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 hei hei... måtte flire litt av lista di. . så flink du er til å planlegge! jeg kommer sikkert til å bruke lista di når jeg skal pakke.. tror du har husket det meste.. jeg reiser med et barn da, så blir litt ekstra! Så veldig fint ut der dere skulle... og så gøy å se santorini også! Vi skal til Kypros, agia napa, på et familievennlig hotell litt utenfor byen og "utelivet", jeg har aldri vært der før så er veldig spent. Kjenner ei som har vært akkutat der på samme hotell, de reiser bare tilbake igjen, ho skryter veldig av det, så det blir nok bra! hotellet Agia Napa Vi skal være en uke. Reiser 9.juni. Blir meg, mannen, et barn på 4 år, og et barn i magen... Vi skal slappe av og kose oss, og sørge for at guttungen får masse moro.. jeg er en håpløs planleggingsfriik! så fint hotell!er sikker på at både dere og gutten deres kommer til og stooorkose dere!
^me^ Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 Skifter dere ikke undertøy hver dag? hørt om og vaske klær?
Gjest Mirina Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 hørt om og vaske klær? Selvsagt, men det har jeg aldri gjort på 14-dagers sydenferie. Derfor tenkte jeg ikke på det.
Nabodama Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Reiser flere ganger i året, og har ennå ikke sommeren helt klar. Så flott at du legger ut pakkeliste, sikkert mange som har nytte av den. Men jeg reagerte på en ting, håndbagasjen. Dere skal bare til Kreta, og det er tross alt ikke så langt. Hvorfor i all verden har du f.eks et klesskift med? Jeg kan skjønne det hvis en skal bytte fly underveis i utlandet, men til Kreta er det jo charter, og bagasjen kommer jo ikke bort da. Tungt å ha mye å drasse på i håndbagasjen, en kjøper jo som regel noe på taxfree også som en må bære på. Noe av det andre småtteriet er vel også ganske unødvendig, f.eks tannbørste. Når jeg reiser, har jeg alltid så lite som mulig i håndbagasjen. Det er begrenset hva en trenger på korte flyturer, og det har aldri vært noe problem å få bagasjen. Det du burde plusse på håndbagasjen er ørepropper og lesestoff. Ta også med Eurax til myggstikk. Gode sko er kjempeviktig. Det er så lett å få sår på føttene/gnagsår. Føttene hovner litt i varmen, en har sand over alt osv. Håndklær trenger dere ikke å tenke på, men husk føner hvis dere bruker det. Det er ikke alltid det finnes, spesielt ikke på leilighetshoteller. Bare noen tips:)
Nabodama Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Selvsagt, men det har jeg aldri gjort på 14-dagers sydenferie. Derfor tenkte jeg ikke på det. Jeg pleier også å vaske klær. Spesielt strandhåndklær blir svette og ekle av solkrem. Bikinier og undertøy er også greit å få vasket.
Titta Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Hvorfor i all verden har du f.eks et klesskift med? Jeg kan skjønne det hvis en skal bytte fly underveis i utlandet, men til Kreta er det jo charter, og bagasjen kommer jo ikke bort da. Nå har jeg aldri vært på charter, men reiser jevnlig med rutefly både innenlands og utenlands og har ett par ganger ganger opplevd at bagasjen har vært forsinket og kommet frem først dagen etter (en gang 3 dager etter, noe som var utrolig kjedelig!). Dette har skjedd både når jeg har tatt direktefly og på turer med flere mellomlandinger. Er det noen grunn til at det ikke skal kunne skje på charter også? Av personlig erfaring kan jeg si at det er utrolig kjedelig å stå i en fremmed by uten bagasje. Et helt klesskift er gjerne ikke nødvendig, men nå reiser jeg aldri noe sted uten å ha med et undertøyskift + topp og litt hygieneprodukter slik at jeg kan klare meg til neste formiddag uten at det blir helt krise.
Nabodama Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Nå har jeg aldri vært på charter, men reiser jevnlig med rutefly både innenlands og utenlands og har ett par ganger ganger opplevd at bagasjen har vært forsinket og kommet frem først dagen etter (en gang 3 dager etter, noe som var utrolig kjedelig!). Dette har skjedd både når jeg har tatt direktefly og på turer med flere mellomlandinger. Er det noen grunn til at det ikke skal kunne skje på charter også? Av personlig erfaring kan jeg si at det er utrolig kjedelig å stå i en fremmed by uten bagasje. Et helt klesskift er gjerne ikke nødvendig, men nå reiser jeg aldri noe sted uten å ha med et undertøyskift + topp og litt hygieneprodukter slik at jeg kan klare meg til neste formiddag uten at det blir helt krise. Da har jeg sikkert vært heldig, for jeg har aldri opplevd det:) Og jeg reiser utenlands ihvertfall 5-6 ganger i året, i tillegg til innenlandsturer. Men ja, jeg vet det skjer. Og da kanskje spesielt ved store forsinkelser, hvor mye bagasje hoper seg opp.
Purple Basil Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Jepp;) Skal til Ayia Napa med bestevenninnen min, skikkelig fylletur<3 Gleder meg til det;) Bor på Hotel Kalypso for ungdom. Callisto er forresten kjempebra! Vært der en del ganger fra jeg var liten - så nå er det festeturer som gjelder=P Callisto anbefales;)
^me^ Skrevet 18. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. april 2008 leilighetshotellet vi skal være på står det at det ikke er noe resepsjon på.. hvor får vi nøkkelen da? og så står det 5dgr i uke, hva er 5 dgr. i uken?
Nabodama Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 leilighetshotellet vi skal være på står det at det ikke er noe resepsjon på.. hvor får vi nøkkelen da? og så står det 5dgr i uke, hva er 5 dgr. i uken? Dere skal sikkert sjekke inn/ut i resepsjonen på et annet hotell. Eller eierne er på plass når dere kommer. Vi var på Skiathos i fjor, på et lite hotell uten resepsjon. Eierne bodde også der, og de var til stede da vi kom. Et annet sted måtte vi sjekke inn på nabohotellet. Dette får dere sikkert beskjed om ved ankomsten. 5 dgr/uke, betyr antagelig rengjøring 5 dager i uka.
^me^ Skrevet 18. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. april 2008 Dere skal sikkert sjekke inn/ut i resepsjonen på et annet hotell. Eller eierne er på plass når dere kommer. Vi var på Skiathos i fjor, på et lite hotell uten resepsjon. Eierne bodde også der, og de var til stede da vi kom. Et annet sted måtte vi sjekke inn på nabohotellet. Dette får dere sikkert beskjed om ved ankomsten. 5 dgr/uke, betyr antagelig rengjøring 5 dager i uka. takk for svar:)
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. april 2008 #17 Skrevet 19. april 2008 Så fin liste du har laget. Den skal jeg jammen skrive ut og pakke etter neste gang jeg reiser. Jeg har i tillegg en del småting som jeg bruker å ta med. Det er følgende: - Skjærefjøl (synes ofte den som er på hotellet er litt ekkel)- Brødkniv (ofte er den som er på hotellet dårlige greier) husk å pakke i kofferten.- En rull med plastposer. Det er alltid noe mat som må pakkes inn før det legges i kjøleskapet.- Liten flaske zalo. Behøver ikke kjøpe en stor flaske på reisemålet, når jeg kan ta med hjemmefra det som trengs for en uke eller to.- Oppvaskbørste. Den som er på hotellet er ofte uappetittlig.- Håndkle til å tørke kopper. Ikke alltid jeg har lyst å bruke den som er i leiligheta.- Noen meter klessnor. Kan være kjekt å knyte opp på verandaen hvis det ikke er der fra før.- 10 klesklyper. Det er det sjelden på hotell.- Telys. Koselig å ha på verandaen eller inne på kvelden.- Fyrstikker.- Vaskepulver eller Sunlightsåpe til å skylle opp klær. - Vinsglass. Liker å drikke vin av glass med stett, og det er ikke skikkelige glass på alle hotell. Det var det jeg kom på i farten. Skal føre på mer hvis jeg kommer på.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #18 Skrevet 19. april 2008 har skrevet hvorfor i amerika tråden Ok, håper dere likevel får en fin ferie
Nabodama Skrevet 19. april 2008 #19 Skrevet 19. april 2008 (endret) Problemet mitt når jeg reiser, er som regel at kofferten blir for tung i forhold til 20-kg-grensa. Har enda ikke opplevd å måtte betale overvekt, men det er bare fordi de har vært greie med meg:) Jeg har som regel ikke med for mye klær, men for mye dill og dall. Sko, kremer, shampoo osv veier jo litt, men shampooen min og kremene vil jeg jo ha med likevel. Bøker også. Mye er greit å ha med seg i tilfelle en får bruk for det, men jeg opplever hver gang at jeg har med mye unødvendig. Også må en ikke glemme at de har mye av det vi bruker på reisemålet også, så hvis en skulle få bruk for noe småtteri, får en jo tak i det for en billig penge. Endret 19. april 2008 av Nabodama
Gjest Shayla Skrevet 19. april 2008 #20 Skrevet 19. april 2008 For en fantastiks pakke liste Jeg har skrevet ned alt jeg skal pakke og alt som måtte handles før reisen. Begynner å bli veldig klar. Jeg og en venninne drar til Tyrkia/Antalya 15mai - 22mai. Falcon Hotel Her skal vi bo. Vi har all inclusive og veldig spent på hvordan det er. Planene er rett og slett ingen, dette er kun en slapp av ferie, med sol og bading. Gleder meg kjempe masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå