Leanne Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Etter at jeg ble mor for andre gang har mensen forandret seg.. Nå blør jeg veldig mye og mensen varer i 7-10 dager.. Jeg har veldig lavt jernlager og har fått noen jerntabletter på resept fra legen min.. Disse jern tablettene gjør at jeg blir veldig rar i magen.. og det er rett og slett ubehagelig å ta de.. men hvis jeg ikke gjør det besvimer jeg pga av lavt jern innhold i blodet... nå lurer jeg litt på om det går an å gjøre noe for å minske blødningene ved mensen... blodtapet der kan jo føre til at jernlageret blir så lavt... Går det an å få gjort noe for å minske de kraftige blødningene??
Suzy Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Min første tanke er preventiver. Hormonspiral, p-sprøyte og flere andre preventiver gjør jo at du får mindre mens. Kan det være aktuelt?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Og spis så mye du kan av mat med mye jern. Det er sikkert ikke nok til å erstatte jerntablettene, men det kan jo hende du kan ta litt mindre av dem. Pass få å få i deg nok c-vitaminer også, de øker opptaket av jern
Leanne Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 Min første tanke er preventiver. Hormonspiral, p-sprøyte og flere andre preventiver gjør jo at du får mindre mens. Kan det være aktuelt? det går desverre ikke, da legen ikke anbefaller meg å bruke noe prevasnsjon med hormoner.. da jeg har reagert dårlig på både ppiller, mini piller og p-plaster tidligere...
Leanne Skrevet 17. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2008 Har du kobberspiral? ja jeg har det... men jeg må jo nesten ha det da jeg ikke kan ha noe med hormoner.. og kondomer blir for dyrt i lengden
Gjest Pet Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 ja jeg har det... men jeg må jo nesten ha det da jeg ikke kan ha noe med hormoner.. og kondomer blir for dyrt i lengden Da er det sikkert derfor du blør så mye og lenge. Jeg har gjort det så lenge jeg har hatt spiral, det er en bivirkning og visstnok ikke noe å gjøre med.
Leanne Skrevet 17. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2008 Da er det sikkert derfor du blør så mye og lenge. Jeg har gjort det så lenge jeg har hatt spiral, det er en bivirkning og visstnok ikke noe å gjøre med. hmm.. jeg hadde det ikke slik første gangen jeg hadde kobberspiral... kan det ha noe å si hvordan den er satt inn.. kanskje ta ut og sette inn en ny en?? eller hadde jeg bare flaks forrige gang....
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 ja jeg har det... men jeg må jo nesten ha det da jeg ikke kan ha noe med hormoner.. og kondomer blir for dyrt i lengden Eller pessar, FAM, eller liknende. Det er også en mulighet for at du kan få refusjon på kondomer pga at andre preventiver ikke er egnet for deg, men det må gå via lege og skatteetaten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå