Gå til innhold

Kokke-tabber


Thea

Anbefalte innlegg

Har dere noen kokke tabber som kan være litt forlystigende(les morro) icon_smile.gif å lese om????

Jeg skulle lage potetmos i dag og har en liten tendens til å sette i gang uten å sjekke at alle ingrediensene er tilstedet.

Når vann,salt og smør var kokt opp og melka skulle i............var det 0 melk og slenge oppi icon_eek.gif Istedet for å avbryte mitt forsøk på en utsøkt potetmos tenkte jeg shjit æuu å rota potetmos pulveret i kjelen.

Så til middag hadde vi falunkorv,kettsshjjuupp og potetmos-lim-røre som var nesten umulig å få opp av gryta og heller ikke god og svelge.

Så nå sitter jeg her med uuuuutrolig vondt i mellomgulvet og med en stygg følelse av at potetlimet har funnet seg fast plass i magen min istedet for i do som den egentlig skal være om ca 24 timer icon_razz.gif

Jeg har også på merittlisten å ha brennt,skikkelig svidd fast spagetti i en gryte propp full med vann icon_redface.gif

Dere er herved invitert på middag icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe... hvor i Sør Trøndelag bor du da? Er selv trønder her.. Og har hatt noen tabber. men jeg er flink nå, mener jeg selv.

En gang da vi hadde skolekjøkken (Leeeeeenge siden) og jeg skulle lage kanelkake, så tok jeg feil av kanel og pepper.... Jeps, Kaka gav vi til de mindre ungene... hehe. Kalte den pepperdrøm....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler litt*

Jeg hadde flytta på hybel og tenkte ikke så mye over hva jeg hadde og ikke hadde av ting og tang.....

Jeg smelte sammen en vaffelrøre, og inviterte et par venninner på kaffe og vafler. Jeg var lang i maska da jeg oppdaget at jeg faktisk ikke hadde vaffeljern icon_eek.gif

Og en annen gang skulle jeg lage eple-pai...

Enkelt tenkte jeg :

125 g smør

125 g sukker

og epler.....

Syntes at det ble litt klissete da, men mente jeg hadde fått med alt (det skulle liksom være tre ting....).

satte "paien" i ovnen og det ble bare røre.

Hadde glemt hvetemelet ja icon_smile.gif

Nå husker jeg alltid at det er tre ting i TILLEGG til epler.......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen sjefskokk selv, men tror at du kunne brukt vaffelrøra di til pannekaker, Misty... (hvis du hadde stekepanne, da icon_smile.gif)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astra:

Jeg gjorde det, dvs, det ble noe sånn lappe-greier, men det var jo ikke helt det samme da.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Huff ja kokke tabber har jeg nokk av.....

Da jeg var 16år skulle jeg være snill med en venninne som hadde bursdag....

Skulle lage oksestek med brun sos og poteter...

Satt steiken i ovnen kokte poteter og lagde soso og satt maten på borde....

Var vel rundt om 5 mennesker der uten meg så steken var vel på 3kg og jeg hadde bare stekt den i 1 time.....

ÆÆÆÆÆÆsj ikke godt med rå oksestek....

Så vi skjerte den opp i skiver og stekte den på steke pannen....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dorian

Jeg og eks'en inviterte masse venner på middag en kveld for noen år siden, med beskjed om å komme klokka 19, og være SULTNE!

Dessverre hadde ovnen vår en litt jojo-termostat, med helt egne meninger om hva temperaturen burde være - så den store skinkesteika ble ikke ferdig før kl. 1/2 ett...

Og da var alle gjestene helt drita, de fleste hadde snakket både en og to ganger i den store hvite telefonen, og vertskapet hadde problemer med å stå oppreist.

Alle var enig om at det var en elendig middag, men en bra fest icon_wink.gif

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har ikke noen tabber om meg selv, men min far gjorde det helt store en gang på skolekjøkkenet !! De skulle bake brød, men fant ikke hvetemelet og fant noe annet hvitt pulver som de hadde oppi deigen !

De stekte brødet og syntes det lukta litt rart da de tok det ut av ovnen ! Den store overaskelsen fikk de da de skulle skjære i brødet, det var nemlig helt GRØNT inni ! Da de så nærmere på " melposen" så de at det var skurepulver de hadde brukt icon_eek.gificon_eek.gif

Og brødet som hadde hevet seg så fint gikk rett i bosset icon_biggrin.gif

Pludre icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Vet ikke om d kan kalles en "kokketabbe";men jeg spau i min venninnes mors trykkkoker engang etter en heller lystig aften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icon_lol.gificon_lol.gif

Jeg husker den gangen da jeg var liten, og mamma laget potetstappe til middag. Problemet var oppskriften, den hadde hun rotet bort. Så hun tenkte og grublet en liten stund, og fant ut at POTETmel skal sikkert være i POTETstappe. Kanskje unødvendig å nevne, men potetstappen ble ganske vanskelig å tygge, ja. Jeg lurte faktisk på å ta litt av den med på skolen, og bruke som viskelær. icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vet ikke om det kan kalles tabbe, det er vel heller kanskje en mystisk opplevelse.

Da jeg var yngre og bodde hjemme satte jeg en dag i gang og skulle bake boller. Distré har jeg alltid vært, og var vel antakeligvis litt sløv med å følge oppskriften til punkt og prikke. I hvert fall, deigen ble laget i en plastbolle og satt til heving. Etter ca en halvtime merket jeg en rar lukt, og løftet på dekket til bollen. Da gav deigen fra seg et høyt smell (!), og en slags gass slo mot ansiktet mitt. (Det smellet var høyt altså!) Jeg fikk panikk og kastet bollen med deigen ut vinduet. Etterpå var jeg dødskvalm, følte meg helt forgiftet av gassen.

Har i ettertid brukt mange timer på å fundere over hva som skjedde med den deigen icon_smile.gif Har du en god forklaring til meg???

_________________

-Matahari-1212[ Dette Innlegg er endret av: Matahari den 2002-04-12 19:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har en lang liste:

*karri i stedet for kanel i skillingsboller

*1 liter vann i stedet for 1 dl. i kake (tror det var ostekake, når jeg skulle blande ut geleen)

*brunost på pizza (hadde ikke hvitost)

*massasjeolje til å steike karbonader i (hadde ikke verken smør eller "vanlig" olje). Det smakte forresten grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...