Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som slenger litt med leppa feks: Lar du de sitte slik hver gang du er på jobb eller?

Han sier det på en måte som får meg til å føle meg liten og som viser at han blir irritert/oppgitt på meg.

Er det bare jeg som tar meg nær av slike ting..

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt vedkommende til side og spurt hva problemet egentlig er.

Skrevet

Hvis dette er daglige giftdoser, og du ikke har gjort en dårlig jobb, så må dette anses som bevisst plaging. Da bør du hver gang forsøke å få det snudd tilbake i trynet på vedkommende. Ikke sånn gjengjeldelse, for selv om det frister, er det eiter på en arbeidsplass. Men, konfronter det saklig, i dypt stemmeleie, med full øyenkontakt, og returner meldingen øyeblikkelig:

- "Ok, du har ulik klessmak til meg; lev med det!"

- "Ok, du synes jeg fester bindersene skjeivt, vel sånn gjør jeg det. Har du ikke viktigere saker å bry deg med?"

- "Ok, du synes det ser sjabby ut når jeg sitter med føttene på pulten og lakkerer tånegler? Vel, jeg er på KG, der finns det større kverulanter enn deg."

...Ok, gir meg nå ;)

Skrevet

Ellers kan du ta det opp med personalansvarlig , hvis jobben din har dette , så vil han/henne ta dette videre med din kollega .

Det er ikke sikkert at kollegaen din mener det på den måten du oppfatter det på , uansett er det personal som er ansvarlig for å redusere konflikter i bedriften , og de skal i utgangspunktet være kompetente til å løse slike saker til beste for alle parter .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...