Gå til innhold

Engelsk oversettelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei;)

Jeg sendte mail til paypal og spurte hvorfor jeg alltid må betale 10-20 kr mer enn det jeg har regnet ut beløpet skal bli på valutakalkulator.

Men er ikke så veldig flink i engelsk når det blir så langt eller mye.

Er det noen som vil oversette hele/deler eller det viktigste av dette svaret jeg fikk fra dem hadde jeg blitt glad:)

Thank you for contacting PayPal.

PayPal is not a currency dealer and therefore must purchase foreign

currencies from its bank. PayPal receives a quoted wholesale rate from

its bank [twice a day], and adds a 2.5% spread above this rate to

determine the retail foreign exchange rate that is applied to customers

who make a transaction that involves a currency conversion (such as a

payment in Euros from a U.S. dollar balance), or a withdrawal of dollars

by a U.K. user to his local bank account (the dollars must be converted

to pounds sterling before withdrawal).

The 2.5% spread that PayPal charges is competitive with most

multi-currency credit card transactions, in which Visa or MasterCard

charge a 1% spread above their wholesale exchange rate, and the

card-issuing bank typically charges an additional spread of 1-3%. Visa

and MasterCard benefit from a lower wholesale rate than PayPal, but

PayPal seeks to keep its foreign exchange rates competitive with credit

card transactions and other on-line payment service providers such as

Western Union. Because PayPal does not charge a high fixed fee for

sending international payments, the total cost of sending an

international payment through PayPal is still lower than many

international multi-currency bank transfers.

Please keep in mind that some of the published rates only apply to large

transactions that are valued at U.S. $1,000,000.00 or more. A more

applicable comparison for consumers is the exchange rates quoted at

airports or other consumer currency exchange shops.

PayPal allows its customers to transfer any amount that is U.S. $25.00

or more, with the same conversion rate, to the bank account and the

funds are automatically converted into the local currency for approved

bank accounts. For more detailed information on the exchange rate click

https://www.paypal.com/useragreement or copy and paste the entire link

into the address bar.

Thank you for using PayPal for your online payment needs.

Sincerely,

Jon

PayPal, an eBay Company

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koker ned til at de legger på et gebyr på 2,5% av transaksjonsbeløpet, noe de hevder er konkurransedyktig sammenlignet med Visa, Mastercard etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de ber deg være obs på at enkelte valutalister kan være utregnet for større transaksjoner, og at du må sjekke kursen for "småbeløp".

Utenom dette så har paypal en innstillingsmulighet når du er innlogget, der du kan velge om du vil betale i lokal valuta (NOK) eller i betalingsmottakerens valuta. Hak av det siste. Da får du den snille kursen på din bank, og paypal forholder seg til en valuta de slipper å veksle.

Uh, dette ble vanskeligere forklart, enn det er. Betal i dollar til paypal, så slipper du deres høye vekslingskurs og gebyrer for valutaveksling, når du handler i dollar. Sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de ber deg være obs på at enkelte valutalister kan være utregnet for større transaksjoner, og at du må sjekke kursen for "småbeløp".

Utenom dette så har paypal en innstillingsmulighet når du er innlogget, der du kan velge om du vil betale i lokal valuta (NOK) eller i betalingsmottakerens valuta. Hak av det siste. Da får du den snille kursen på din bank, og paypal forholder seg til en valuta de slipper å veksle.

Uh, dette ble vanskeligere forklart, enn det er. Betal i dollar til paypal, så slipper du deres høye vekslingskurs og gebyrer for valutaveksling, når du handler i dollar. Sånn! :)

Tusen takk begge to:) Er det en av disse jeg må velge da?

Use PayPal's conversion process to complete my transaction using my card's currency.

Both the original transaction currency and the converted amount that I will be charged are disclosed for my convenience. I understand that MasterCard and Visa have a currency conversion process. I have chosen not to use the MasterCard and Visa currency conversion process, and I will have no recourse against MasterCard and Visa with respect to any matter related to this conversion.

Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

I will not know which foreign exchange rate has been applied to this transaction until I receive my card statement from my card issuer. I acknowledge that by choosing this option, my card issuer will determine the foreign exchange rate to apply to this transaction, and that I will not be informed of the foreign exchange rate or any additional foreign exchange fees applied until I am billed by my card issuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Tusen takk begge to:) Er det en av disse jeg må velge da?

Use PayPal's conversion process to complete my transaction using my card's currency.

Both the original transaction currency and the converted amount that I will be charged are disclosed for my convenience. I understand that MasterCard and Visa have a currency conversion process. I have chosen not to use the MasterCard and Visa currency conversion process, and I will have no recourse against MasterCard and Visa with respect to any matter related to this conversion.

Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

I will not know which foreign exchange rate has been applied to this transaction until I receive my card statement from my card issuer. I acknowledge that by choosing this option, my card issuer will determine the foreign exchange rate to apply to this transaction, and that I will not be informed of the foreign exchange rate or any additional foreign exchange fees applied until I am billed by my card issuer

Den siste sier at du skal betale i selgers valuta. Den sier videre at du bekrefter at du ikke vet hvilken vekslingskurs som blir brukt før du får regningen fra kortselskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste sier at du skal betale i selgers valuta. Den sier videre at du bekrefter at du ikke vet hvilken vekslingskurs som blir brukt før du får regningen fra kortselskapet ditt

Ok, takker så mye for svar og oversettelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er den siste du haker av. Når du har gjort det en gang, huskes det. Og aktuell valutakurs finner du på nettstedet til din bank, paypal gjør ingen ting annet med valutaen enn å ta i mot pengene : )

Bare hyggelig : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei lenke omlag midt i betalingsskjermbildet. Husker ikke overskriften. Skal poste her neste gang jeg betaler noe slik, hvis ingen kommer meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe sted å velge dette jeg :klø:

Under betalingsseansen ved

Payment Method

står lenken

Other Conversion Options

Når den er behørig beklikket, får du to valg:

Use PayPal's conversion process to complete my transaction using my card's currency.

og

Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

Velg det siste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under betalingsseansen ved

Payment Method

står lenken

Other Conversion Options

Når den er behørig beklikket, får du to valg:

Use PayPal's conversion process to complete my transaction using my card's currency.

og

Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

Velg det siste alternativet.

Finner ikke noe sted hvor det står "payment method" :sur: Kan dette kanskje endres bare i en betalingssituasjon?? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe sted hvor det står "payment method" :sur: Kan dette kanskje endres bare i en betalingssituasjon?? :vetikke:

Jeg har også sett etter dette. Fikk valget da jeg skulle betale noe her om dagen, under betalingshandlingen, ja. :jepp: Jeg valgte Paypals versjon likevel.

Noen som har erfaring med Mastercards valutakurser? (Hm, skulle kanskje vært under en ny lenke.. Ikke meningen å "kuppe" din tråd, TS) :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe sted hvor det står "payment method" :sur: Kan dette kanskje endres bare i en betalingssituasjon?? :vetikke:

(Ser at Kamikatze starter innlegget med "under betalingsseansen"...)

Jeg har også sett etter valutavalg. Fikk valget da jeg skulle betale noe her om dagen, under betalingen, ja. :jepp: Jeg valgte Paypals versjon likevel.

Noen som har erfaring med Mastercards valutakurser? (Hm, skulle kanskje vært under en ny lenke.. Ikke meningen å "kuppe" din tråd, TS) :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror forskjellene blir marginale. Men min erfaring med visa og postbanken er at det blir rimeligst å betale i fakturaens valuta, med tanke på postbankens vekslingskurs og gebyr (du betaler ikke vekslegebyr til paypal hvis du allerede betaler i rett valuta.

Jeg kan vanskelig skjønne at du ikke også vil kunne stille dette parameteret et annet sted enn i betalingsprossessen, men så nøye har jeg ikke studert alle finurlighetene med paypal. Men det er bare å begynne å lete ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...