Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikveld rauk lyden i eine øyra (for 4. gong) og eg lurar på om det er nokre plassar i Oslo eg kan levera dei inn og få nye (eventuelt betalar porto sjølv, ved BMH (i Bergen) betalar dei som har kjøpt høyretelefonane der 50 kroner og andre 100 kroner)? Nokon som veit kor lang tid det pleier å ta?

Nokon som har erfaringar med å levera inn Koss høyretelefonar til andre forhandlarar enn dei dei kjøpte dei av?

Håpar på svar så raskt som mogleg, eg er AVHENGIG av desse herlege Kossane mine!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at folk bare leverer dem til steder som selger dem. Men vurder litt hvor du leverer dem. Ta en litt seriøs butikk.

En kompis leverte inn sine til Expert eller Elkjøp (husker ikke) i Bergen.. Da bare lo dem litt, og sa han måtte ha tålmodighet.. Dem fikk dem inn i bøtter og spann, og at de samlet dem opp før dem sendte dem inn.. Og det tok visst tid før det kom reparerte/nye i retur fra leverandøren..

Skrevet (endret)

Mens andre expertbutikker (ja, sålenge de selger koss, tar de imot garantisaker, selv om de er kjøpt et annet sted) tar i mot, sender til verkstedet, og derfra sender de vanligvis fortløpende nye i posten, eller de gamle, med nye deler. Men noen dager må du regne med. Har du ikke Koss øreplugger i reserve? ;D

Aldri hørt snakk om at noen har måtte betale returporto, etter å ha levert dem inn selv. Men sjappa kan selvsagt si at du kan enten hente dem i butikken, eller betale eventuell porto i stedenfor. Likevel, tror jeg praksis er at det ikke skal koste deg et øre å få dem tilbake etter bytting eller reparasjon.

Endret av Kamikatze
Skrevet (endret)

Takk for svar begge to! Eg sendte mail til Lefdal, og dei skreiv tilbake at dei ikkje tok imot høyretelefonar som var kjøpt andre stadar. Var også innom Elkjøp og dei sa at dei hadde ei ordning om at kun dei som var kjøpt via Elkjøp kunne sendast via dei. Ikkje visste dei kva det kosta for kunden heller fordi dei hadde aldri opplevd at nokon kom igjen med dei... No veit eg ikkje kvar eg skal henvenda meg, eg heldt på å bli gal av å ikkje ha dei i orden.

Kamikatze: Nei, eg har ikkje reserve, men tanken slo meg idag... Har jo hatt dei inne til reparasjon 4 gongar på omlag 4 år, så eg treng verkeleg nokon i desse kjedelege periodane :ler:

Endret av Discokula
Skrevet

Min kjære leverte inn sine pga stoffet revnet, han fikk et par nye der og da :) Dette var på Elkjøp :)

Skrevet
Min kjære leverte inn sine pga stoffet revnet, han fikk et par nye der og da :) Dette var på Elkjøp :)

Hadde han kjøpt dei der? Meinar du dei putene? Eg gjekk dit som eg kjøpte mine og dei sa at det der måtte eg betala sjølv :( Hmm, kvifor er alle så slemme mot meg?? :gråte: :fnise:

Skrevet

Dette er nok veldig variabelt fra kjede til kjede. Vi selger også Koss (jeg begynner å bli mektig lei av de skrøpelige hodetelefonene med livstidsgaranti!!:P), men vi tar de IKKE inn. Det kunden får (det er ett fett om han/hun kjøpte de hos oss eller ei) er et garantiskjema der adressa til Koss står, og der de må krysse av hva som er feil osv, så får de fikse det på egenhånd... Tidligere tok vi de inn, men ta tok det gjerne et halvår før kunden fikk de tilbake...

Skrevet
Dette er nok veldig variabelt fra kjede til kjede. Vi selger også Koss (jeg begynner å bli mektig lei av de skrøpelige hodetelefonene med livstidsgaranti!!:P), men vi tar de IKKE inn. Det kunden får (det er ett fett om han/hun kjøpte de hos oss eller ei) er et garantiskjema der adressa til Koss står, og der de må krysse av hva som er feil osv, så får de fikse det på egenhånd... Tidligere tok vi de inn, men ta tok det gjerne et halvår før kunden fikk de tilbake...

Veit du om dette skjemaet er få tak i på nett?

Skrevet (endret)
Veit du om dette skjemaet er få tak i på nett?

Surprise: www.koss.no :fnise:

Men luringene bruker FlashPlayerTM slik at de unnslipper å bli funnet fra Google og andre søkemotorer. :lete:

Klikk på Garanti og Servicesjema.

Endret av Kamikatze
  • 5 uker senere...
Skrevet

Sendte inn Kossane saman med skjemaet frå heimesida. Fekk dei tilbake ganske kjapt og det kosta berre 22 kroner i porto! Dette er jo genialt!! :)

Skrevet

Der jeg jobba var det mange som rett og slett bare fikk med seg nye naar de kom inn med dem.

Jeg kan ikke skjoenne annet enn at det er lite kosteffektivt for produsenten aa maatte reparere saa mange? Jeg har inntrykk av at de lett blir oedelagt, og det kan da umulig vaere saerlig bra? Selv har jeg valgt aa ikke kjoepe Koss siden saa mange maa byttes eller repareres.

Skrevet

Trur ikkje det kostar så mykje å reparere Kossane, sikkert små og billege delar som vert brukte.

Då eg kjøpte mine fyrste Kossar kosta dei 599, det andre paret kosta no 219 kroner, så det visar vel eigentleg at sidan prisen er vorten så låg så var ikkje produksjonskostnadane særleg høge.

Skrevet
Ikveld rauk lyden i eine øyra (for 4. gong) og eg lurar på om det er nokre plassar i Oslo eg kan levera dei inn og få nye (eventuelt betalar porto sjølv, ved BMH (i Bergen) betalar dei som har kjøpt høyretelefonane der 50 kroner og andre 100 kroner)? Nokon som veit kor lang tid det pleier å ta?

Nokon som har erfaringar med å levera inn Koss høyretelefonar til andre forhandlarar enn dei dei kjøpte dei av?

Håpar på svar så raskt som mogleg, eg er AVHENGIG av desse herlege Kossane mine!!

Merk at livstidsgarantien kun gjelder bøylen - ikke elektronikken eller plasten i de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...