Gjest :S :( Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 I morgen skal jeg ha fremføring og gruer meg sånn!! hater å måtte fremføre, og foran nærmere 90 stk da Jeg synes det er ekkelt. Er fysisk dårlig allerede nå, og har grudd meg til det lenge. Gleder meg så forferdelig til det er over. Hvorfor må skoler ha obligatoriske fremføringer? de fleste HATER det jo. Jeg vet ikke hva jeg skal si enda heller, skal skrive manus i kveld, men orker ikke begynne for jeg blir dårlig bare jeg tenker på at jeg må stå der i morgen og snakke foran en gigantisk forsamlig. Hadde det ikke vært for at jeg begynner å rødme hadde det gått greit. For det er kun det som gjør det ubehagelig, at alle ser hvor ukomfortabelt det er for meg. Dessuten føler jeg at alle andre fremfører så bra, og er så naturlig. Det er nesten irriterende. fremføringer = HAT!!!! måtte bare få ut frustrasjon...
Gjest Gjest_Lea_* Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Skjønner utrolig godt hva du mener.. Jeg skulket alle fremføringer! Syns det var helt forjævelig. Framføre foran 90 stk hadde jeg ALDRI i livet gjort!! Gikk å pratet med lærere om problemet mitt å spurte om jeg kunne få ha framføring for kun han/henne, dette gikk greit for noen:) Sa det rett ut som det var at jeg ikke ble å ha den fremføringen den dagen, at dette var et stort problem som kunne plage meg en uke før dagen og ødela mye på skolen. Det går jo ann å høre med læreren din.. noen er veldig forståelsesfulle, andre sier at du hvertfall "må prøve", da framføring kan være viktig for deg senere.. Lykke til hvertfall.. prøv å slapp av! Ved at du leser sakte, roer deg ned litt.. Husker jeg ofte leste for fort, så leste jeg feil, og det ble bare verre! Smil, prøv å slapp av, tenk at det ikke er noen i det klasserommet som har lyst til å stå der! Selvom det kan virke sånn:)
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 I morgen skal jeg ha fremføring og gruer meg sånn!! hater å måtte fremføre, og foran nærmere 90 stk da Jeg synes det er ekkelt. Er fysisk dårlig allerede nå, og har grudd meg til det lenge. Gleder meg så forferdelig til det er over. Hvorfor må skoler ha obligatoriske fremføringer? de fleste HATER det jo. Jeg vet ikke hva jeg skal si enda heller, skal skrive manus i kveld, men orker ikke begynne for jeg blir dårlig bare jeg tenker på at jeg må stå der i morgen og snakke foran en gigantisk forsamlig. Hadde det ikke vært for at jeg begynner å rødme hadde det gått greit. For det er kun det som gjør det ubehagelig, at alle ser hvor ukomfortabelt det er for meg. Dessuten føler jeg at alle andre fremfører så bra, og er så naturlig. Det er nesten irriterende. fremføringer = HAT!!!! måtte bare få ut frustrasjon... Jeg føler med deg her...Har det på samme måte selv,og dette er et MEGET vanlig problem.Hvordan gikk det med fremføringen?
Elle_86 Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Min erfaring med dette er: det blir bedre etterhvert. I mitt studiet har vi hatt veldig mange fremføringer. I begynnelsen gruet jeg meg veldig, og gledet meg til hele greia skulle være over. Men etterhvert som jeg har hatt så mange fremføringer, har det blitt lettere. Jeg blir også fort rød, men etterhvert har jeg lært meg til å overse det, og da går det fortere over. Det er også lurt å kunne det man skal snakke om, da kan man klare seg ved å kunne ha noen punkter å følge, noe som gjør at man kan prate friere, for har man et manus er det fort gjort å stå å lese opp. Jeg sier ikke at jeg nå gleder meg til vi skal ha fremføringer, men det har blitt lettere etterhvert. Øvelse gjør mester Nå lurer jeg egentlig på hvordan foredraget gikk?
Ciara Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Jeg vet det er pyton å få høre, for jeg har vært i dine sko selv, men: Øvelse gjør mester! Helt sant! I begynnelsen er man skjelven og nervøs og kvalm, etterhvert går det helt fint. Håper det gikk bra med deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå