Gå til innhold

Bil


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har en bil som vi begge disponerer, siden jeg ikke har økonomi til å kjøpe meg en egen bil nå. Det er egentlig han som bruker bilen mest, da jeg bare har tre minutter å kjøre på jobb, altså kort vei. Så da kan jeg noen ganger ta beia fatt på godværsdager.

Men jeg er veldig usikker på hva jeg skal godta å legge i utgifter på bilen da jeg ikke eier den. Jeg betalte årsavgiften, og jeg fyller bensin noen ganger. Det skulle ellers bare mangle at jeg betaler litt når jeg bruker den.

Men hva når nå vi må ha den på verksted, å regningen kommer på mange tusen, hva da?

Jeg må legge til at dette er en trygdebil som han har fått, å da får han blandt annet dekket forsikring. Men klart blir det slutt så har jeg ikke femtiøre i eierandelen i bilen. SÅ JEG VET IKKE HVA SOM ER MEST FORNUFTIG OG IKKE MINST RETTFERDIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er rettferdig jeg heller, kan bare svare for meg selv. Men om det er hans bil og han som bruker den mest, ville jeg ikke betalt årsavgiften i alle fall! Bensin ville jeg jo fyllt ettersom jeg brukte, men om bilen for eksempel hadde en kvart tank bensin når jeg tok bilen, ville jeg ikke fyllt den helt full etterpå, men ca like mye, litt over for syns skyld.

Ang verksted og reparasjoner ville jeg sett an hva som var skaden (slitasje ville jeg jo vært med på å betale men ikke alt), og om det dreide seg om et uhell som skjedde mens jeg kjørte bilen ville jeg jo betalt. Om han kjørte fikk han betale det selv.

Men alt dette kommer jo også an på hvordan man deler utgiftene seg i mellom ellers også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsevas

Jeg eier bilen, og jeg betaler alt av avgifter. Men vi har gjort det sånn at vi fyller på 200,- i bensin annenhver gang.. Det er helt greit for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...